Independent Renault Forums banner

Światło stopu nie działa - Megane 3

11K views 6 replies 2 participants last post by  IceReturns  
#1 ·
Cześć,
Hamulec po lewej stronie mojego Megane 3 estate/sports tourer nie działa. Światło po prawej stronie i środkowe światła stopu działają.
Spodziewam się, że problem z okablowaniem powoduje awarię lewego światła stopu.
Czy ktoś może mi powiedzieć, jak lewe światło stopu jest połączone z innymi światłami stopu?

Wielkie dzięki za pomoc?

Pete
 
#2 ·
Zakładając, że to nic oczywistego, jak przepalona żarówka, to, jeśli jest to coś w rodzaju scenic 3 (co zwykle ma miejsce), to do każdego z tylnych zespołów poprowadzony jest 1 wytrzymały kabel zasilania (wraz z wytrzymałą masą). Następnie mały przewód sygnałowy do aktywacji światła stopu i kolejny sygnał dla kierunkowskazu. Pierwszym testem dla Ciebie jest: "czy działa Twój kierunkowskaz" to udowodni Twoje wytrzymałe okablowanie. Jeśli to w porządku, to patrzysz na kabel sygnałowy, który jest cienkim przewodem, który biegnie od komputera pokładowego za schowkiem przez kilka złączy i kończy się przy świetle. Istnieją dedykowane kable sygnałowe dla świateł lewych, prawych i wysokiego poziomu.
 
#3 ·
Zakładając, że to nie oczywiste, jak przepalona żarówka, to jeśli jest to coś w rodzaju Scenic 3 (co zwykle jest), to do każdego z tylnych zespołów (wraz z wytrzymałą masą) poprowadzony jest 1 wytrzymały kabel zasilania stałego. Następnie mały przewód sygnałowy do aktywacji światła stopu i kolejny sygnał dla kierunkowskazu. Pierwszym testem dla Ciebie jest: "czy działa Twój kierunkowskaz?" To udowodni Twoje wytrzymałe okablowanie. Jeśli to w porządku, to szukasz kabla sygnałowego, który jest cienkim przewodem, który biegnie od komputera pokładowego za schowkiem przez kilka złączy i kończy się na światłach. Istnieją dedykowane kable sygnałowe dla świateł lewych, prawych i wysokiego poziomu.
IceReturns, bardzo dziękuję za odpowiedź. Wcześniej wymieniłem żarówkę i sprawdziłem kierunkowskaz (który działa).

Czy wiesz (lub ktokolwiek), czy usterka jest prawdopodobnie poluzowanym/skorodowanym złączem, uszkodzonym przewodem sygnałowym lub usterką komputera pokładowego?

Bardzo dziękuję,
Pete
 
#4 ·
Jestem teraz w pracy, więc mogę podać tylko ograniczone informacje, ale w przypadku takiej usterki zacząłbym od początku (złącza przy lampie, ponieważ jest naprawdę łatwo dostępne) i przeszedłbym do komputera pokładowego. Zakładając, że masz multimetr, postaram się później dać Ci kilka wskazówek.
 
#5 ·
Ok, więc zaczynając od 5-pinowego złącza wchodzącego do twojego światła:- Pin 1 = Sygnał sterujący kierunkowskazu (Zakładam, że w razie potrzeby przechodzi na 12V +ive) Pin 2 = Sterowanie hamulcem (Zakładam, że w razie potrzeby przechodzi na 12V +ive) Pin 3 = Niewykorzystany Pin 4 = Stały +ive Pin 5 = Gnd Początkowo myślałem, że może był jakiś pośredni konektor do sprawdzenia, ale najwyraźniej te przewody sygnałowe biegną bezpośrednio do komputera nadwozia. Komputer nadwozia BCM/UCH Patrząc na złącze 'E' jest to czarne złącze z 2 rzędami po 20 pinów (złącze 40-pinowe) Dla porównania, twój tylny prawy hamulec jest sterowany przez Pin 39, ale twój tylny lewy hamulec jest sterowany przez Pin 40 (Zakładam, że w razie potrzeby przechodzi na 12V +ive) Komputer nadwozia znajduje się za schowkiem. Zwróć również uwagę, że kołek włącz/wyłącz światła w schowku jest wyjmowany, po wyjęciu światła wyjmij kołek, podczas ponownego montażu światła umieść go w pozycji i spróbuj wsunąć kołek na miejsce.
 
#6 ·
Ok, więc zaczynając od 5-pinowego złącza wchodzącego do twojego światła: -
Pin 1 = Sygnał kontrolny kierunkowskazu (Zakładam, że daje 12V +ive w razie potrzeby)
Pin 2 = Kontrola hamulca (Zakładam, że daje 12V +ive w razie potrzeby)
Pin 3 = Nie używany
Pin 4 = Stały +ive
Pin 5 = Gnd

Pierwotnie myślałem, że może być jakieś pośrednie złącze do sprawdzenia, ale najwyraźniej te przewody sygnałowe biegną bezpośrednio do komputera nadwozia.

Komputer nadwozia BCM/UCH
Patrząc na złącze 'E' jest to czarne złącze z 2 rzędami po 20 pinów (złącze 40-pinowe)
Dla porównania, twój tylny prawy hamulec jest sterowany przez Pin 39, ale twój tylny lewy hamulec jest sterowany przez Pin 40 (Zakładam, że daje 12V +ive w razie potrzeby)

Komputer nadwozia znajduje się za schowkiem. Zauważ również, że kołek włączania/wyłączania światła w schowku jest wyjmowany, po wyjęciu światła wyjmij kołek, po ponownym zamontowaniu światła umieść go w pozycji i spróbuj wsunąć kołek na miejsce.
Dziękuję, to bardzo przydatna informacja. Myślę, że w ten weekend będę się dobrze bawił z multimetrem i sprawdzaniem przewodów...