Independent Renault Forums banner

Vang foutcode 156013

875 views 6 replies 3 participants last post by  Omrmct  
#1 ·
Hallo, ik krijg een intermitterende dashboardwaarschuwing 'Motorstoring' en het stoplicht. De auto rijdt goed. Volgens TOPDON-diagnostiek is de foutcode 156013 (Oliepompmagneetventiel open circuit). Is de fout waarschijnlijk het ventiel of de sensor? Wat is de aanbevolen actie?

Auto: Renault Captur 0.9 Tce 90 Dynamique S Medianav Energy 2015

Bedankt.
Laz

#4 ·
Hoi, ik krijg een intermitterende dashboardwaarschuwing 'Motorstoring' en het stoplicht. De auto rijdt goed. Volgens TOPDON-diagnostiek is de foutcode 156013 (Oliepompmagneetventiel open circuit). Is de fout waarschijnlijk de klep of de sensor? Wat is de aanbevolen actie?

Bedankt.
Laz
Hoi Laz, heb je je oliepomp probleem opgelost?

#6 ·
Hoi, ik krijg een intermitterende dashboardwaarschuwing 'Motorstoring' en het stoplicht. De auto rijdt goed. Volgens TOPDON-diagnostiek is de foutcode 156013 (Oliepompmagneetventiel open circuit). Is de fout waarschijnlijk de klep of de sensor? Wat is de aanbevolen actie?

Bedankt.
Laz
Ik ervaar dezelfde problemen. Mijn auto geeft een waarschuwing 'motorschaderisico' en een 'cruise control fout'-code. Als je een oplossing hebt gevonden, zou je die dan ook met mij kunnen delen? Het is een Captur 0.9 uit 2013.