RENAULT QUICKSHIFT „PROBLEM Z BRAKIEM CIŚNIENIA ROZWIĄZANY”
Cześć, mam nadzieję, że ten post jest przydatny dla osób, które mają skrzynie biegów Renault quickshift, o których wiadomo, że sprawiają problemy, a posiadając Clio mk2 ze skrzynią biegów, jestem świadomy problemu i miałem awarię robota skrzyni biegów, ale udało mi się to rozwiązać bez konieczności udawania się do dealera Renault lub wymiany robota.
Tło skrzyni biegów
Skrzynia biegów quickshift występuje w kilku wariantach, QS5 i QS6 (liczba określająca liczbę biegów, które ma skrzynia. Skrzynia biegów jest sprzedawana jako półautomatyczna, jednak skrzynia biegów jest w rzeczywistości manualną skrzynią biegów z elektrohydraulicznym zespołem, który uruchamia i zmienia biegi oraz sprzęgło. Biegi można zmieniać, pozostawiając je w trybie automatycznym, który ma małe „A” obok numeru biegu lub w trybie ręcznym, w którym kierowca wybiera bieg za pomocą drążka zmiany biegów, w górę dla w górę i w dół dla redukcji. Skrzynia biegów jest w stanie zredukować bieg nawet w trybie ręcznym podczas hamowania.
Skrzynia biegów składa się z pompy elektrycznej, która pracuje, aby umożliwić akumulatorowi (wygląda jak czarna kula) budowanie ciśnienia, wykorzystując płyn ATF zawarty w zbiorniku akumulatora sprzęgła. Akumulator ten pozwala skrzyni biegów na zmianę biegów bez konieczności ciągłej pracy pompy. Wiadomo, że roboty wyciekają płyn ATF, który jest przechowywany w zbiorniku płynu siłownika sprzęgła (przezroczysty zbiornik, który znajduje się na górze skrzyni biegów z różowym płynem ATF).
UWAGA: jednym ze sposobów zapobiegania problemom jest upewnienie się, że wrzucasz samochód na luz podczas zatrzymywania się i zaciągasz hamulec ręczny. Dzieje się tak dlatego, że pomimo tego, że instrukcja obsługi mówi, że można trzymać samochód na biegu z hamulcem nożnym, TO NIE JEST. Jeśli to zrobisz, pompa się spali, a akumulator również szybciej się zużyje.
Z moich badań na forach Renault i obszernych poszukiwaniach w Google, ludzie sugerowali, że możliwe może być wymiana szczotek w silniku, jeśli byłbyś w stanie to zrobić (jednak przekracza to moje umiejętności i nie jestem pewien, czy to zadziała).
Jakie są problemy ze skrzynią biegów:
Głównym problemem jest to, że ludzie nie rozumieją, jak działa skrzynia biegów, co prowadzi do niewłaściwego użytkowania skrzyni. Skrzynia biegów to manualna skrzynia biegów ze sprzęgłem, przy czym sprzęgło i zmiany biegów są dokonywane przez siłownik sprzęgła, który jest przesuwany za pomocą ciśnienia wytworzonego przez pompę i akumulator. Skrzynia biegów nie zmienia biegów tak szybko jak normalna manualna, nie jest do tego przeznaczona i nie jest prawdziwym automatem.
Z czasem membrana/gaz w akumulatorze ulega pogorszeniu, powodując, że systemowi brakuje ciśnienia potrzebnego do prawidłowej zmiany biegów, skrzynia biegów staje się powolna i nie akceptuje zmian ręcznych (w szczególności z 2 na 3 bieg i cały czas wraca do 2 biegu).
Innym problemem jest to, że ostatecznie skrzynia biegów albo przechodzi w neutralny, albo, jak stwierdziłem, skrzynia biegów zablokowała się na 3 biegu na wyświetlaczu, ale w rzeczywistości utknęła na neutralnym. To NAJCZĘSTSZA USTERKA! Jest to spowodowane tym, że akumulator i pompa ostatecznie się wypaliły i ciśnienie zawiodło, z niemożnością ponownego uruchomienia samochodu (ponieważ musi być na neutralnym, a samochód myśli, że tak nie jest).
Płyn dostał się wtedy do zbiornika i tak nie powinno być, powinien być do połowy pełny po pod ciśnieniem i CO WAŻNE, samochód nie wydawał zwykłego elektrycznego szumu silnika, kiedy otworzyłem drzwi lub próbowałem wrzucić bieg, kiedy samochód w końcu odpalił (mężczyzna z AA musiał uderzyć młotkiem w skrzynię biegów, aby całkowicie wrzucić ją na luz, aby można było ją uruchomić).
ALE ten brak ciśnienia jest spowodowany awarią pompy i akumulatora, które są dostępne, pomimo tego, że dealerzy Renault potępiają całą jednostkę, NIE MUSISZ WYMIENIAĆ CAŁEGO ROBOTA!
Rozwiązanie:
Rozwiązaniem jest zakup nowego akumulatora (czarna kula) i nowej pompy elektrycznej, a system jest podobno odpowietrzany za pomocą nowego płynu ATF i narzędzia skanującego (poziom warsztatowy) w celu uruchomienia sprzęgła.
Niemożność aktywacji trybu automatycznego może być spowodowana przez te części, ale jest też przełącznik pedału hamulca, który jest częścią obwodu, który powoduje, że samochód niespodziewanie przechodzi w tryb ręczny lub w ogóle nie może wybrać trybu automatycznego.
System ma również własny komputer obok akumulatora, który komunikuje się z ECU i określa, jak i kiedy zmieniać biegi, wahania napięcia akumulatora, poślizg paska pomocniczego lub rozrządu lub jego wyłączenie powodują problemy, które powodują, że kanguruje i ostatecznie zawodzi.
Mam nadzieję, że jest to pomocne dla osób posiadających roboty Quickshift i że nie ma potrzeby wymiany całej jednostki.
Cześć, mam nadzieję, że ten post jest przydatny dla osób, które mają skrzynie biegów Renault quickshift, o których wiadomo, że sprawiają problemy, a posiadając Clio mk2 ze skrzynią biegów, jestem świadomy problemu i miałem awarię robota skrzyni biegów, ale udało mi się to rozwiązać bez konieczności udawania się do dealera Renault lub wymiany robota.
Tło skrzyni biegów
Skrzynia biegów quickshift występuje w kilku wariantach, QS5 i QS6 (liczba określająca liczbę biegów, które ma skrzynia. Skrzynia biegów jest sprzedawana jako półautomatyczna, jednak skrzynia biegów jest w rzeczywistości manualną skrzynią biegów z elektrohydraulicznym zespołem, który uruchamia i zmienia biegi oraz sprzęgło. Biegi można zmieniać, pozostawiając je w trybie automatycznym, który ma małe „A” obok numeru biegu lub w trybie ręcznym, w którym kierowca wybiera bieg za pomocą drążka zmiany biegów, w górę dla w górę i w dół dla redukcji. Skrzynia biegów jest w stanie zredukować bieg nawet w trybie ręcznym podczas hamowania.
Skrzynia biegów składa się z pompy elektrycznej, która pracuje, aby umożliwić akumulatorowi (wygląda jak czarna kula) budowanie ciśnienia, wykorzystując płyn ATF zawarty w zbiorniku akumulatora sprzęgła. Akumulator ten pozwala skrzyni biegów na zmianę biegów bez konieczności ciągłej pracy pompy. Wiadomo, że roboty wyciekają płyn ATF, który jest przechowywany w zbiorniku płynu siłownika sprzęgła (przezroczysty zbiornik, który znajduje się na górze skrzyni biegów z różowym płynem ATF).
UWAGA: jednym ze sposobów zapobiegania problemom jest upewnienie się, że wrzucasz samochód na luz podczas zatrzymywania się i zaciągasz hamulec ręczny. Dzieje się tak dlatego, że pomimo tego, że instrukcja obsługi mówi, że można trzymać samochód na biegu z hamulcem nożnym, TO NIE JEST. Jeśli to zrobisz, pompa się spali, a akumulator również szybciej się zużyje.
Z moich badań na forach Renault i obszernych poszukiwaniach w Google, ludzie sugerowali, że możliwe może być wymiana szczotek w silniku, jeśli byłbyś w stanie to zrobić (jednak przekracza to moje umiejętności i nie jestem pewien, czy to zadziała).
Jakie są problemy ze skrzynią biegów:
Głównym problemem jest to, że ludzie nie rozumieją, jak działa skrzynia biegów, co prowadzi do niewłaściwego użytkowania skrzyni. Skrzynia biegów to manualna skrzynia biegów ze sprzęgłem, przy czym sprzęgło i zmiany biegów są dokonywane przez siłownik sprzęgła, który jest przesuwany za pomocą ciśnienia wytworzonego przez pompę i akumulator. Skrzynia biegów nie zmienia biegów tak szybko jak normalna manualna, nie jest do tego przeznaczona i nie jest prawdziwym automatem.
Z czasem membrana/gaz w akumulatorze ulega pogorszeniu, powodując, że systemowi brakuje ciśnienia potrzebnego do prawidłowej zmiany biegów, skrzynia biegów staje się powolna i nie akceptuje zmian ręcznych (w szczególności z 2 na 3 bieg i cały czas wraca do 2 biegu).
Innym problemem jest to, że ostatecznie skrzynia biegów albo przechodzi w neutralny, albo, jak stwierdziłem, skrzynia biegów zablokowała się na 3 biegu na wyświetlaczu, ale w rzeczywistości utknęła na neutralnym. To NAJCZĘSTSZA USTERKA! Jest to spowodowane tym, że akumulator i pompa ostatecznie się wypaliły i ciśnienie zawiodło, z niemożnością ponownego uruchomienia samochodu (ponieważ musi być na neutralnym, a samochód myśli, że tak nie jest).
Płyn dostał się wtedy do zbiornika i tak nie powinno być, powinien być do połowy pełny po pod ciśnieniem i CO WAŻNE, samochód nie wydawał zwykłego elektrycznego szumu silnika, kiedy otworzyłem drzwi lub próbowałem wrzucić bieg, kiedy samochód w końcu odpalił (mężczyzna z AA musiał uderzyć młotkiem w skrzynię biegów, aby całkowicie wrzucić ją na luz, aby można było ją uruchomić).
ALE ten brak ciśnienia jest spowodowany awarią pompy i akumulatora, które są dostępne, pomimo tego, że dealerzy Renault potępiają całą jednostkę, NIE MUSISZ WYMIENIAĆ CAŁEGO ROBOTA!
Rozwiązanie:
Rozwiązaniem jest zakup nowego akumulatora (czarna kula) i nowej pompy elektrycznej, a system jest podobno odpowietrzany za pomocą nowego płynu ATF i narzędzia skanującego (poziom warsztatowy) w celu uruchomienia sprzęgła.
Niemożność aktywacji trybu automatycznego może być spowodowana przez te części, ale jest też przełącznik pedału hamulca, który jest częścią obwodu, który powoduje, że samochód niespodziewanie przechodzi w tryb ręczny lub w ogóle nie może wybrać trybu automatycznego.
System ma również własny komputer obok akumulatora, który komunikuje się z ECU i określa, jak i kiedy zmieniać biegi, wahania napięcia akumulatora, poślizg paska pomocniczego lub rozrządu lub jego wyłączenie powodują problemy, które powodują, że kanguruje i ostatecznie zawodzi.
Mam nadzieję, że jest to pomocne dla osób posiadających roboty Quickshift i że nie ma potrzeby wymiany całej jednostki.