Independent Renault Forums banner

Clio Quickshift 5 (QS5) półautomatyczna/zrobotyzowana manualna skrzynia biegów, rozwiązano problemy z wyborem biegów.

1 reading
11K views 17 replies 8 participants last post by  bami  
#1 · (Edited)
RENAULT QUICKSHIFT „PROBLEM Z BRAKIEM CIŚNIENIA ROZWIĄZANY”

Cześć, mam nadzieję, że ten post jest przydatny dla osób, które mają skrzynie biegów Renault quickshift, o których wiadomo, że sprawiają problemy, a posiadając Clio mk2 ze skrzynią biegów, jestem świadomy problemu i miałem awarię robota skrzyni biegów, ale udało mi się to rozwiązać bez konieczności udawania się do dealera Renault lub wymiany robota.


Tło skrzyni biegów
Skrzynia biegów quickshift występuje w kilku wariantach, QS5 i QS6 (liczba określająca liczbę biegów, które ma skrzynia. Skrzynia biegów jest sprzedawana jako półautomatyczna, jednak skrzynia biegów jest w rzeczywistości manualną skrzynią biegów z elektrohydraulicznym zespołem, który uruchamia i zmienia biegi oraz sprzęgło. Biegi można zmieniać, pozostawiając je w trybie automatycznym, który ma małe „A” obok numeru biegu lub w trybie ręcznym, w którym kierowca wybiera bieg za pomocą drążka zmiany biegów, w górę dla w górę i w dół dla redukcji. Skrzynia biegów jest w stanie zredukować bieg nawet w trybie ręcznym podczas hamowania.

Skrzynia biegów składa się z pompy elektrycznej, która pracuje, aby umożliwić akumulatorowi (wygląda jak czarna kula) budowanie ciśnienia, wykorzystując płyn ATF zawarty w zbiorniku akumulatora sprzęgła. Akumulator ten pozwala skrzyni biegów na zmianę biegów bez konieczności ciągłej pracy pompy. Wiadomo, że roboty wyciekają płyn ATF, który jest przechowywany w zbiorniku płynu siłownika sprzęgła (przezroczysty zbiornik, który znajduje się na górze skrzyni biegów z różowym płynem ATF).



UWAGA: jednym ze sposobów zapobiegania problemom jest upewnienie się, że wrzucasz samochód na luz podczas zatrzymywania się i zaciągasz hamulec ręczny. Dzieje się tak dlatego, że pomimo tego, że instrukcja obsługi mówi, że można trzymać samochód na biegu z hamulcem nożnym, TO NIE JEST. Jeśli to zrobisz, pompa się spali, a akumulator również szybciej się zużyje.

Z moich badań na forach Renault i obszernych poszukiwaniach w Google, ludzie sugerowali, że możliwe może być wymiana szczotek w silniku, jeśli byłbyś w stanie to zrobić (jednak przekracza to moje umiejętności i nie jestem pewien, czy to zadziała).

Jakie są problemy ze skrzynią biegów:
Głównym problemem jest to, że ludzie nie rozumieją, jak działa skrzynia biegów, co prowadzi do niewłaściwego użytkowania skrzyni. Skrzynia biegów to manualna skrzynia biegów ze sprzęgłem, przy czym sprzęgło i zmiany biegów są dokonywane przez siłownik sprzęgła, który jest przesuwany za pomocą ciśnienia wytworzonego przez pompę i akumulator. Skrzynia biegów nie zmienia biegów tak szybko jak normalna manualna, nie jest do tego przeznaczona i nie jest prawdziwym automatem.

Z czasem membrana/gaz w akumulatorze ulega pogorszeniu, powodując, że systemowi brakuje ciśnienia potrzebnego do prawidłowej zmiany biegów, skrzynia biegów staje się powolna i nie akceptuje zmian ręcznych (w szczególności z 2 na 3 bieg i cały czas wraca do 2 biegu).

Innym problemem jest to, że ostatecznie skrzynia biegów albo przechodzi w neutralny, albo, jak stwierdziłem, skrzynia biegów zablokowała się na 3 biegu na wyświetlaczu, ale w rzeczywistości utknęła na neutralnym. To NAJCZĘSTSZA USTERKA! Jest to spowodowane tym, że akumulator i pompa ostatecznie się wypaliły i ciśnienie zawiodło, z niemożnością ponownego uruchomienia samochodu (ponieważ musi być na neutralnym, a samochód myśli, że tak nie jest).

Płyn dostał się wtedy do zbiornika i tak nie powinno być, powinien być do połowy pełny po pod ciśnieniem i CO WAŻNE, samochód nie wydawał zwykłego elektrycznego szumu silnika, kiedy otworzyłem drzwi lub próbowałem wrzucić bieg, kiedy samochód w końcu odpalił (mężczyzna z AA musiał uderzyć młotkiem w skrzynię biegów, aby całkowicie wrzucić ją na luz, aby można było ją uruchomić).

ALE ten brak ciśnienia jest spowodowany awarią pompy i akumulatora, które są dostępne, pomimo tego, że dealerzy Renault potępiają całą jednostkę, NIE MUSISZ WYMIENIAĆ CAŁEGO ROBOTA!

Rozwiązanie:
Rozwiązaniem jest zakup nowego akumulatora (czarna kula) i nowej pompy elektrycznej, a system jest podobno odpowietrzany za pomocą nowego płynu ATF i narzędzia skanującego (poziom warsztatowy) w celu uruchomienia sprzęgła.

Niemożność aktywacji trybu automatycznego może być spowodowana przez te części, ale jest też przełącznik pedału hamulca, który jest częścią obwodu, który powoduje, że samochód niespodziewanie przechodzi w tryb ręczny lub w ogóle nie może wybrać trybu automatycznego.

System ma również własny komputer obok akumulatora, który komunikuje się z ECU i określa, jak i kiedy zmieniać biegi, wahania napięcia akumulatora, poślizg paska pomocniczego lub rozrządu lub jego wyłączenie powodują problemy, które powodują, że kanguruje i ostatecznie zawodzi.

Mam nadzieję, że jest to pomocne dla osób posiadających roboty Quickshift i że nie ma potrzeby wymiany całej jednostki.
 
#2 · (Edited)
Witam, właśnie natknąłem się na Twój post. Mam kilka pytań. Mam Twingo z QS5, który ma dokładnie takie problemy, jak opisałeś. Zmienia biegi z A i albo utyka na 4. biegu, albo przełącza się między 2. a 3., odmawiając powrotu do N lub A, a czasem w A utyka na wyższym niż 1. biegu, gdy się zatrzymuję, co sprawia, że ​​ponowne przyspieszenie jest prawie niemożliwe, gdy silnik pracuje.

Jestem z Grecji, automatyczne samochody nie są tu powszechne i mam ciągłe problemy z naprawą. W każdym razie, przepraszam za ten wywód.

Moje pierwsze pytanie brzmi: jak zdobyć części? A czy są one uniwersalne dla wszystkich pojazdów Renault QS5 z przekładnią? Osobiście nie mam doświadczenia z samochodami, ale lubię oglądać programy o renowacji samochodów w telewizji i jestem inżynierem włókiennictwa, więc rozumiem kilka rzeczy.

To głównie mój ojciec zajmuje się tymi problemami, gdy się pojawiają, ale to sprawia, że ​​moje życie jest nieszczęśliwe, ponieważ w końcu nie mam samochodu przez długi czas.
 
#3 ·
Witaj, właśnie wpadłem na Twój post. Mam kilka pytań. Mam Twingo z QS5, który ma dokładnie ten problem, który opisałeś. Zmienia biegi z A i albo utyka na 4. biegu, albo przełącza się między 2. a 3., odmawiając powrotu do N lub A, a czasem w A utyka na wyższym niż 1. biegu, gdy się zatrzymuję, co sprawia, że ​​ponowne przyspieszenie jest prawie niemożliwe, gdy silnik pracuje.

Pochodzę z Grecji, automatyczne samochody nie są tu powszechne i mam ciągłe problemy z naprawą. W każdym razie, przepraszam za tyrady.

Moje pierwsze pytanie brzmi: jak zdobyć części? A także, czy są uniwersalne dla wszystkich pojazdów z przekładnią Renault QS5? Osobiście nie mam doświadczenia z samochodami, ale lubię oglądać kilka programów renowacyjnych samochodów w telewizji i jestem inżynierem włókiennictwa, więc rozumiem kilka rzeczy.

To głównie mój ojciec zajmuje się tymi problemami, gdy się pojawiają, ale to sprawia, że ​​moje życie jest nieszczęśliwe, ponieważ w końcu nie mam samochodu przez długi czas. Myślę więc, że muszę teraz przejąć kontrolę.
Cześć, nie jestem pewien, czy mogę pomóc. Mój clio utknął na 3. biegu na ekranie po zatrzymaniu na światłach (samochód był w rzeczywistości na luzie). Zasadniczo ciśnienie w układzie zawiodło i to spowodowało, że samochód wyświetlał ostatni znany bieg na wyświetlaczu pomimo tego, że był na luzie, z powodu awarii ciśnienia w robocie.

Jeśli samochód sam wyłącza tryb automatyczny, stwierdzono, że był to wadliwy przełącznik pedału hamulca, pedał hamulca tworzy obwód między przełącznikiem pedału hamulca, jednostką sterującą skrzyni biegów i czujnikami robota. Kiedy mój czujnik pedału hamulca został wymieniony, tryb automatyczny nie wyłączał się sam (wcześniej tak było).

W odniesieniu do problemu z nieprawidłowym przełożeniem, najprawdopodobniej należy spróbować przełącznika pedału hamulca, ponieważ samochód nadal zmienia biegi, mój samochód miał całkowitą awarię układu elektrohydraulicznego, dlatego musiał zostać wymieniony.

Jeśli chcesz wymienić akumulator ciśnieniowy, musisz sprawdzić wymianę płynu w zbiorniku, który musi zostać odpowietrzony przez układ (myślę, że potrzebujesz narzędzia do skanowania, warsztat musiał zamontować części za mnie z tego powodu, zasadniczo ma to na celu ponowne sprężenie układu).

Części są uniwersalne dla QS5, część, którą kupiłem, była reklamowana jako mk1 twingo i mk3 clio, mam mk2 clio i działa.

Nie jestem mechanikiem! Ale zaryzykowałbym stwierdzenie, że może spróbuj przełącznika pedału hamulca? Jest stosunkowo tani, a ponieważ Twoja skrzynia biegów nadal działa, nawet jeśli nie działa normalnie, byłbym niechętny do sięgania najpierw po sferę ciśnieniową, ponieważ jest droga i prawdopodobnie nie jest przyczyną Twoich problemów. Jak powiedziałem, mój samochód zatrzymał się całkowicie, w układzie nie było ciśnienia, a samochód w efekcie nie miał napędu, skrzynia biegów nie mogła wybrać żadnych biegów, ponieważ płyn całkowicie stracił ciśnienie i musiał zostać odholowany z powodu braku możliwości wyboru jakichkolwiek biegów, za każdym razem migało 1 na ekranie, a następnie wyświetlało N, pompa elektryczna nie działała w tle, co było spowodowane przepaleniem pompy.

Ale prawdopodobnie najpierw spróbuj czujnika pedału hamulca, ponieważ Twój wydaje się przynajmniej jeździć.

NB - quickshift nie jest prawdziwym automatem, to manualna skrzynia biegów z elektrohydraulicznym zespołem do zmiany biegów i sprzęgła... (samochód ma sprzęgło, a nie konwerter momentu obrotowego)
 
#4 ·
RENAULT QUICKSHIFT "PROBLEM Z BRAKIEM CIŚNIENIA ROZWIĄZANY"

Cześć, mam nadzieję, że ten post będzie przydatny dla osób, które mają skrzynie biegów Renault quickshift, o których wiadomo, że sprawiają problemy, a posiadając Clio mk2 ze skrzynią biegów, jestem świadomy tego problemu i miałem awarię robota skrzyni biegów, ale udało mi się to rozwiązać bez konieczności udawania się do dealera Renault lub wymiany jednostki robota.


Tło skrzyni biegów
Skrzynia biegów quickshift występuje w kilku wariantach, QS5 i QS6 (liczba określająca liczbę biegów, które ma skrzynia. Skrzynia biegów jest sprzedawana jako półautomatyczna, jednak skrzynia biegów jest w rzeczywistości manualną skrzynią biegów z elektrohydraulicznym zespołem, który uruchamia i zmienia biegi oraz sprzęgło. Biegi można zmieniać, pozostawiając je w trybie automatycznym, który ma małe "A" obok numeru biegu lub w trybie ręcznym, w którym kierowca wybiera bieg za pomocą drążka zmiany biegów, w górę dla w górę i w dół dla redukcji. Skrzynia biegów jest w stanie zredukować bieg samodzielnie podczas hamowania, nawet w trybie ręcznym.

Skrzynia biegów składa się z pompy elektrycznej, która pracuje, aby umożliwić akumulatorowi (wygląda jak czarna kula) budowanie ciśnienia, używając płynu ATF zawartego w zbiorniku akumulatora sprzęgła. Ten akumulator pozwala skrzyni biegów zmieniać biegi bez konieczności ciągłego uruchamiania pompy. Wiadomo, że jednostki robota przeciekają płyn ATF, który jest przechowywany w zbiorniku płynu siłownika sprzęgła (przezroczysty zbiornik, który znajduje się na górze skrzyni biegów z różowym płynem ATF).



UWAGA: jednym ze sposobów zapobiegania problemom jest upewnienie się, że wrzucasz samochód na luz, gdy się zatrzymujesz i zaciągasz hamulec ręczny. Dzieje się tak dlatego, że pomimo tego, że instrukcja obsługi mówi, że można trzymać samochód na biegu z hamulcem nożnym, TO NIE JEST. Jeśli to zrobisz, pompa spali się, a akumulator również szybciej się zużyje.

Z moich badań na forach Renault i obszernych poszukiwaniach w Google, ludzie sugerowali, że możliwe może być wymiana szczotek w silniku, jeśli byłbyś w stanie to zrobić (jednak przekracza to moje umiejętności i nie jestem pewien, czy to zadziała).

Jakie są problemy ze skrzynią biegów:
Głównym problemem jest to, że ludzie nie rozumieją, jak działa skrzynia biegów, co prowadzi do niewłaściwego użytkowania skrzyni. Skrzynia biegów to manualna skrzynia biegów ze sprzęgłem, a sprzęgło i zmiany biegów są wykonywane przez siłownik sprzęgła, który jest przesuwany za pomocą ciśnienia wytwarzanego przez pompę i akumulator. Skrzynia biegów nie zmienia biegów tak szybko jak normalna manualna skrzynia biegów, nie jest do tego przeznaczona i nie jest prawdziwym automatem.

Z czasem membrana/gaz w akumulatorze psuje się, powodując, że systemowi brakuje ciśnienia potrzebnego do prawidłowej zmiany biegów, skrzynia biegów staje się powolna i nie akceptuje ręcznych zmian (w szczególności z 2. na 3. bieg i cały czas wraca do 2. biegu).

Innym problemem jest to, że ostatecznie skrzynia biegów albo przechodzi na luz, albo, jak stwierdziłem, skrzynia biegów zablokowała się na 3. biegu na wyświetlaczu, ale w rzeczywistości zablokowała się na luzie. To NAJCZĘSTSZA USTERKA! Jest to spowodowane tym, że akumulator i pompa ostatecznie się wypaliły i ciśnienie zawiodło, z niemożnością ponownego uruchomienia samochodu (ponieważ musi być na luzie, a samochód myśli, że tak nie jest).

Płyn dostał się wtedy do zbiornika i tak nie powinno być, powinien być do połowy pełny po pod ciśnieniem i CO WAŻNE, samochód nie wydawał zwykłego elektrycznego szumu silnika, kiedy otworzyłem drzwi lub próbowałem wrzucić bieg, kiedy samochód w końcu odpalił (mężczyzna z AA musiał uderzyć młotkiem w skrzynię biegów, aby całkowicie wrzucić ją na luz, aby można było ją uruchomić.

ALE ten brak ciśnienia jest spowodowany awarią pompy i akumulatora, które są dostępne, pomimo tego, że dealerzy Renault potępiają całą jednostkę, NIE MUSISZ WYMIENIAĆ CAŁEGO ROBOTA!

Rozwiązanie:
Rozwiązaniem jest zakup nowego akumulatora (czarna kula) i nowej pompy elektrycznej, a system jest podobno odpowietrzany za pomocą nowego płynu ATF i narzędzia skanującego (poziom warsztatowy) w celu uruchomienia sprzęgła.

Niemożność aktywacji trybu automatycznego może być spowodowana przez te części, ale jest też przełącznik pedału hamulca, który jest częścią obwodu, który powoduje, że samochód niespodziewanie przechodzi w tryb ręczny lub w ogóle nie może wybrać trybu automatycznego.

System ma również własny komputer obok akumulatora, który komunikuje się z ECU i określa, jak i kiedy zmieniać biegi, wahania napięcia akumulatora, poślizg paska pomocniczego lub rozrządu lub jego wyłączenie powodują problemy, które powodują, że skacze i ostatecznie zawodzi.

Mam nadzieję, że jest to pomocne dla osób z jednostkami robota Quickshift i że nie ma potrzeby wymiany całej jednostki.
Czy naprawiasz skrzynie biegów Renault Clio Mark 2 quick shift? Gdzie się znajdujesz?
 
#5 ·
Czy naprawiasz skrzynię biegów Renault Clio Mark 2 z szybką zmianą biegów? Gdzie się znajdujesz?
Cześć

Przepraszam, nie naprawiam ich, nie jestem mechanikiem. Moja wiedza na temat skrzyni wynika po prostu z wielu badań i googlowania, przeglądania różnych forów właścicieli i przeglądania schematów skrzyni, aby ustalić, jak to działa.

Jaki jest problem z Twoim QS5 i może pomogę, ale nie mogę obiecać, że cokolwiek zasugeruję, zadziała lub że będę wiedział, co jest z nim nie tak?
 
#7 ·
Kontrolka ostrzegawcza skrzyni biegów zapala się sporadycznie podczas cofania samochodu.
Mam to samo światło ostrzegawcze, które zapala się podczas jazdy, szczerze mówiąc, mam tendencję do ignorowania go. Symbol ostrzegawczy zapala się również podczas cofania, a samochód próbuje zgasnąć i często to robi, pamiętam, że czytałem coś o złym uziemieniu tylnych świateł, które odgrywają rolę, przełącznik pedału hamulca sprawiał mi kłopoty, wydaje się, że wciąż je psuje, i jest zawór elektromagnetyczny ciśnienia, który może zawieść, ale wtedy tak samo dzieje się z dużą częścią skrzyni, więc po prostu nauczyłem się z tym żyć.

Ale jeśli w pewnym momencie znajdę dla tego naprawę, zamieszczę ją na forum, ale wydaje się, że wszystkie tak robią od nowości. Chociaż jedną rzeczą, która czasami może pomóc, jest wymiana oleju w skrzyni biegów, zadziałało to u niektórych innych, to olej do manualnej skrzyni biegów, ponieważ w rzeczywistości jest to manualna skrzynia z jednostką hydrauliczną, a nie automat.
 
#10 ·
Cześć, czy ktoś zna warsztat w rejonie Londynu (kod pocztowy HA4), który może naprawić mojego Renault Clio Quickshift 5? Kontrolka ostrzegawcza skrzyni biegów zapala się okresowo, gdy samochód jest na biegu wstecznym ORAZ podczas cofania. Biegi 1-5 działają dobrze. Kontrolka ostrzegawcza skrzyni biegów gaśnie po zakończeniu cofania. Jaki może być problem? Nie chcę zabierać go do serwisu, ponieważ jest drogi, ale powiedziano mi, że tylko serwisy Renault mają oprogramowanie do odczytu kodów błędów.
 
#11 ·
Większość warsztatów samochodowych będzie teraz w stanie odczytać kod usterki,
ale musisz wyjaśnić, że muszą jechać do tyłu, aby kontrolka się zaświeciła, a następnie podłączyć przed wyłączeniem zapłonu, ponieważ usterki znikną, nie są przechowywane w pamięci w Renault.
 
#12 ·
większość warsztatów samochodowych będzie teraz w stanie odczytać kod błędu,
ale musisz wyjaśnić, że muszą jechać do tyłu, aby kontrolka się zaświeciła, a następnie podłączyć przed wyłączeniem zapłonu, ponieważ błędy znikną, nie są przechowywane w pamięci w Renault
Czy jesteś pewien, że nie potrzebujesz specjalnego oprogramowania do odczytu kodów błędów? Według Renault mają tylko system oprogramowania/komputerowy. Ale bardzo dziękuję za poświęcony czas na odpowiedź.
 
#13 ·
NIE, żadnego specjalnego oprogramowania do odczytu kodów,
Niewiele warsztatów samochodowych nie ma teraz przyzwoitego zestawu diagnostycznego.
NIE mówię, że będą mieli pojęcie, co oznacza kod, ale jeśli go zapiszesz LUB każesz im zapisać GO DOKŁADNIE tak, jak się czyta, czyli cały kod, a nie tylko pierwszą część, nie powinno być problemu ze znalezieniem odpowiedzi. albo z internetu, albo stąd
 
#16 ·
RENAULT QUICKSHIFT "PROBLEM Z BRAKIEM CIŚNIENIA ROZWIĄZANY"

Cześć, mam nadzieję, że ten post jest przydatny dla osób, które mają skrzynie biegów Renault quickshift, o których wiadomo, że sprawiają problemy, a posiadając Clio mk2 ze skrzynią biegów, jestem świadomy problemu i miałem awarię robota skrzyni biegów, ale udało mi się to rozwiązać bez konieczności udawania się do dealera Renault lub wymiany robota.


Tło skrzyni biegów
Skrzynia biegów quickshift występuje w kilku wariantach, QS5 i QS6 (liczba określająca liczbę biegów, które ma skrzynia. Skrzynia biegów jest sprzedawana jako półautomatyczna, jednak skrzynia biegów jest w rzeczywistości manualną skrzynią biegów z elektrohydraulicznym zespołem, który uruchamia i zmienia biegi oraz sprzęgło. Biegi można zmieniać, pozostawiając je w trybie automatycznym, który ma małe "A" obok numeru biegu lub w trybie manualnym, w którym kierowca wybiera bieg za pomocą drążka zmiany biegów, w górę dla góry i w dół dla redukcji. Skrzynia biegów jest w stanie sama zredukować bieg podczas hamowania, nawet w trybie manualnym.

Skrzynia biegów składa się z pompy elektrycznej, która pracuje, aby umożliwić akumulatorowi (wygląda jak czarna kula) budowanie ciśnienia, wykorzystując płyn ATF zawarty w zbiorniku akumulatora sprzęgła. Ten akumulator pozwala skrzyni biegów na zmianę biegów bez konieczności ciągłego uruchamiania pompy. Wiadomo, że roboty wyciekają płyn ATF, który jest przechowywany w zbiorniku płynu siłownika sprzęgła (przezroczysty zbiornik, który znajduje się na górze skrzyni biegów z różowym płynem ATF).



UWAGA: jednym ze sposobów zapobiegania problemom jest upewnienie się, że wrzucasz samochód na luz, gdy się zatrzymujesz i zaciągasz hamulec ręczny. Dzieje się tak dlatego, że pomimo tego, że instrukcja obsługi mówi, że można trzymać samochód na biegu z hamulcem nożnym, TO NIE JEST PRAWDA. Jeśli to zrobisz, pompa spali się, a akumulator również szybciej się zużyje.

Z moich badań na forach Renault i obszernych poszukiwaniach w Google, ludzie sugerowali, że możliwe może być wymiana szczotek w silniku, jeśli byłbyś w stanie to zrobić (jednak przekracza to moje umiejętności i nie jestem pewien, czy to zadziała).

Jakie są problemy ze skrzynią biegów:
Głównym problemem jest to, że ludzie nie rozumieją, jak działa skrzynia biegów, co prowadzi do niewłaściwego użytkowania skrzyni. Skrzynia biegów to manualna skrzynia biegów ze sprzęgłem, przy czym sprzęgło i zmiany biegów są dokonywane przez siłownik sprzęgła, który jest przesuwany za pomocą ciśnienia wytworzonego przez pompę i akumulator. Skrzynia biegów nie zmienia biegów tak szybko jak normalna manualna, nie jest do tego przeznaczona i nie jest prawdziwym automatem.

Z czasem membrana/gaz w akumulatorze ulega pogorszeniu, powodując, że systemowi brakuje ciśnienia potrzebnego do prawidłowej zmiany biegów, skrzynia biegów staje się powolna i nie akceptuje zmian manualnych (w szczególności z 2 na 3 bieg i cały czas wraca do 2 biegu).

Innym problemem jest to, że ostatecznie skrzynia biegów albo przechodzi na luz, albo, jak stwierdziłem, skrzynia biegów zablokowała się na 3 biegu na wyświetlaczu, ale w rzeczywistości zablokowała się na luzie. To NAJCZĘSTSZA USTERKA! Jest to spowodowane tym, że akumulator i pompa ostatecznie się wypaliły i ciśnienie zawiodło, z niemożnością ponownego uruchomienia samochodu (ponieważ musi być na luzie, a samochód myśli, że tak nie jest).

Płyn dostał się wtedy do zbiornika i tak nie powinno być, powinien być do połowy pełny po pod ciśnieniem i CO WAŻNE, samochód nie wydawał zwykłego elektrycznego szumu silnika, kiedy otworzyłem drzwi lub próbowałem wrzucić bieg, kiedy samochód w końcu odpalił (mężczyzna z AA musiał uderzyć młotkiem w skrzynię biegów, aby wbić ją całkowicie na luz, aby można było ją uruchomić.

ALE ten brak ciśnienia jest spowodowany awarią pompy i akumulatora, które są dostępne, pomimo tego, że dealerzy Renault potępiają całą jednostkę, NIE MUSISZ WYMIENIAĆ CAŁEGO ROBOTA!

Rozwiązanie:
Rozwiązaniem jest zakup nowego akumulatora (czarnej kuli) i nowej pompy elektrycznej, a system jest podobno odpowietrzany za pomocą nowego płynu ATF i narzędzia skanującego (poziom warsztatowy) w celu uruchomienia sprzęgła.

Niemożność aktywacji trybu automatycznego może być spowodowana przez te części, ale jest też przełącznik pedału hamulca, który jest częścią obwodu, który powoduje, że samochód niespodziewanie przechodzi w tryb manualny lub w ogóle nie może wybrać trybu automatycznego.

System ma również własny komputer obok akumulatora, który komunikuje się z ECU i określa, jak i kiedy zmieniać biegi, wahania napięcia akumulatora, poślizg paska pomocniczego lub rozrządu lub jego wyłączenie powodują problemy, które powodują, że samochód skacze i ostatecznie zawodzi.

Mam nadzieję, że jest to pomocne dla osób z robotami Quickshift i że nie ma potrzeby wymiany całej jednostki.
Dziękuję za te informacje. Zastanawiam się, czy wiesz, gdzie można zdobyć instrukcję obsługi QS5. Próbowałem, ale nigdzie nie mogę jej znaleźć. Z poważaniem Rob Mój e-mail to chatts.snpd@gmail.com