Independent Renault Forums banner

df645 df1058 P0106 P2112 P2111

1 reading
13K views 3 replies 2 participants last post by  megapykey  
#1 ·
Alle bovenstaande codes worden gegenereerd op mijn master van uit 2016. Heb de turbodruksensor en het gasklephuis vervangen, maar de storing is er nog steeds. Lokale man zegt het weg te mappen, maar ik wil het probleem oplossen, Deze codes zijn uitgelezen met een goedkope handheld reader en een garage spec scanner maar niet clip. Zou clip diepere codes laten zien?

Van wat ik kan vinden wijzen deze codes allemaal op gasklep-activator / inlaatklep. atmosferische druk / barometrische druk. Welke verschillende woorden zijn voor hetzelfde.

De bus gooit deze codes alleen bij het starten, d.w.z. sleutel in het contact wachten tot het dashboardlampje uitgaat en starten, de bus start meteen, raak het gaspedaal niet aan om te starten en misschien 2 seconden later controleer emissies eml en moersleutel lampje, versnelling omhoog lampje werkt nog steeds dus niet in noodloop maar als in de laagste versnelling bij 1500 tpm kun je de constante snelheid niet vasthouden de motor zoekt en schokt, de toeren verhogen en alles lijkt in orde. Als de bus start en geen lampje gooit, loopt hij de hele dag prima, zoals afgelopen zaterdag toen hij startte zonder lampjes en 220 mijl geen probleem reed. Gestopt om te lossen, opnieuw starten en lampjes aan, geannuleerd met mijn codelezer gestart de tweede keer en prima naar huis gereden.

#2 ·
Alle bovenstaande codes worden gegenereerd op mijn 2016 master van. Heb de turbodruksensor en het gasklephuis vervangen, maar de fout is er nog steeds.
Lokale man zegt het uit te programmeren, maar ik wil het probleem oplossen, Deze codes zijn gelezen op een goedkope handheld reader en een garage spec scanner maar niet clip. Zou clip diepere codes laten zien?

Van wat ik kan vinden, wijzen deze codes allemaal op gasklepactivator / inlaatklep. atmosferische druk / barometrische druk. Welke verschillende woorden voor hetzelfde zijn.

De bus gooit deze codes alleen bij het starten, dwz sleutel in het contact wachten tot het dashboardlampje uitgaat en starten, bus start meteen, raak het gaspedaal niet aan om te starten en misschien 2 seconden later controleer emissies eml en moersleutel lampje, schakel omhoog lampje werkt nog steeds dus niet in noodloop maar als je in de laagste versnelling bij 1500 tpm zit kun je de constante snelheid niet vasthouden de motor jaagt en schokt, pak de toeren op en alles lijkt oké. Als de bus start en geen lampje gooit, loopt hij de hele dag prima, zoals afgelopen zaterdag toen hij zonder lampjes startte en 220 mijl zonder problemen reed. Gestopt om te lossen, opnieuw gestart en lampjes aan, geannuleerd met mijn codelezer gestart de tweede keer en prima naar huis gereden.
Ik heb precies hetzelfde probleem, is het bij jou opgelost?