Pompa, której użyłem, to Perkins prima z rover montego turbo, mam kilka takich na półce, a moc prima wynosi około 90 KM lub więcej, w zależności od konfiguracji, więc wydawało mi się, że to całkiem dobre dopasowanie na początek. Ponadto pompa ta ma regulowane mocowanie do ustawiania rozrządu, niektóre silniki mają stałą pompę i koło pasowe Vernier, co jest świetne, gdy wiesz dokładnie, gdzie powinno być z czujnikiem zegarowym do ustawiania rozrządu statycznego, ale niezbyt wygodne do eksperymentalnych regulacji w projekcie takim jak ten. Z pompą prima mogę po prostu poluzować kilka nakrętek 13 mm i obrócić pompę trochę, aby wypróbować nową pozycję rozrządu, co naprawdę trzeba zrobić podczas jazdy, po prostu wielokrotnie zatrzymując się i dokonując małych regulacji, aż do uzyskania właściwego efektu na podstawie dźwięku silnika, czystego spalania i reakcji.
Pompa prima ma długi nos, co jest dobre, ale niestety nieco za długi, aby pomieścić oryginalne koło pasowe k9k. Skróciłem więc nos pompy o 3 mm, co wymagało trochę pracy na tokarce, a także demontażu i ponownego montażu pompy. Musiałem również skrócić korpus koła pasowego k9k, ponownie na tokarce.
Myślę, że pompa transit 2.5di bosch może być lepszym dawcą, nie jestem pewien, ponieważ tak naprawdę nie mam żadnej do zmierzenia, oceniam tylko na podstawie zdjęć. Miło byłoby się dowiedzieć. Ta metoda również wymagałaby demontażu i ponownego montażu pompy, może nie tak rozległego jak moja metoda, ale trzeba by było zamontować zespół górny kompensatora turbosprężarki LDA z innej pompy turbosprężarki, ponieważ transit di nie ma turbosprężarki. Pompa z turbodoładowanego vauxhall astra może być również dobrą opcją, 1,7 litra, wydaje mi się, że pamiętam, chociaż nigdy nie miałem takiej i podejrzewam, że miałaby wał 17 mm.
Istnieje wiele pomp, które mogą dobrze pasować, ale miałyby wały 17 mm, więc trzeba by było wykonać jakiś adapter koła pasowego między piastą, która pasuje do wału pompy 17 mm, a kołem pasowym pompy k9k lub ewentualnie koło pasowe wałka rozrządu Vernier może być lepsze, ale jeśli użyłbyś koła pasowego wałka rozrządu, twój 'adapter' musiałby zawierać małą wewnętrzną krawędź, którą ma koło pasowe pompy k9k, aby zapobiec wchodzeniu paska w kierunku silnika. Jeśli wszystko jest w porządku, pasek nie powinien się o to ocierać, ale jest tam, aby zapobiec katastrofie.
Wspornik to stalowa konstrukcja, płyta 8 mm z kilkoma uchwytami przyspawanymi do niej, aby przykręcić ją do głowicy cylindrów, zbierając dwa otwory na śruby 8 mm najbliżej pokrywy rozrządu. Próbowałem kilka razy, najpierw zrobiłem jeden, który mogłem łatwo regulować, przykręcając go w różnych pozycjach, aby znaleźć najlepszą lokalizację dla pompy.
Teraz, gdy wszystko wyraźnie działa, muszę zrobić kolejny wspornik, aby podeprzeć tył pompy, dwa otwory na śruby 8 mm, które trzymają akumulator common rail, są do tego bardzo dogodnie umieszczone.