Independent Renault Forums banner

Konwersja wtrysku mechanicznego Kangoo 1.5dci

2.9K views 18 replies 5 participants last post by  russ17  
#1 ·
Witajcie wszyscy, jestem tu nowym członkiem. Mam Kangoo z 2006 roku z silnikiem 1.5dci (K9K?), który przerabiam, aby uruchomić mechaniczną pompę wtryskową Bosch VE, ponieważ zasadniczo nie lubię elektroniki. Nie było to do końca proste, ale myślałem o tym od jakiegoś czasu, obecnie mam około 80% zamontowanej pompy, niestety musiałem przesunąć oś pompy nieco z oryginalnej jednostki Delphi, co pociągnęło za sobą nieco dłuższy pasek (+3 zęby), naprawdę starałem się tego uniknąć, ale po prostu nie mogłem z częściami, które miałem pod ręką.

Wybrałem pompę z turbodoładowanego silnika Perkins Prima, 2 litry o bardzo podobnej mocy do dci i wtryskiwacze z Land Rovera 300 tdi.

Moje pytanie brzmi: czy istnieje Kangoo lub może coś innego z pedałem przyspieszenia na linkę, który pasuje bezpośrednio lub przynajmniej prawie w miejsce mojego, i czy ktoś taki posiada?
 
#3 · (Edited)
Cześć

silniki PSA TU używały linki do pedału przyspieszenia.

Al
Dzięki za odpowiedź Al, nie jestem jeszcze bardzo zaznajomiony z Renault, wcześniej miałem krótko Kangoo, ale wcześniej moim poprzednim był Renault 21 ponad dwadzieścia lat temu. Szukałem na eBay i Google i nie znalazłem wiele na temat silników PSA tu, z wyjątkiem rzeczy Peugeota i Citroena. Czy jakieś Kangoo miały przepustnicę na linkę - może wczesne 1.9d?
 
#4 ·
Bardzo by pomogło, gdyby wiadomo było, czy jakieś kangoos miały zamontowane pedały przyspieszenia na linkę? Jeszcze bardziej fantastycznie, gdyby ktoś tu miał taki, który mógłbym kupić. Jestem pewien, że mogę coś dopasować, ale miło byłoby znaleźć bezpośredni zamiennik, który można by przykręcić w miejsce mojego obecnego elektronicznego.
 
#5 · (Edited)
Image


Image


Musiałem zrobić kołek blokujący wał korbowy (MOT 1489).

Wiem, że są dostępne na eBayu za grosze, ale nie zamówiłem go, kiedy powinienem był to zrobić i dzisiaj go potrzebowałem. To tylko długa śruba 10 mm zredukowana do średnicy 8,5 mm na 58 mm, a następnie dwie nakrętki są zablokowane razem, aby uzyskać długość 69,5 mm od pierwszej nakrętki do końca.
 
#6 ·
Cześć

PSA to Peugeot / Citroen, ich silniki wysokoprężne TU mają linkowe pedały przyspieszenia. Wiem, ponieważ przed zmianą na Renault posiadałem 106 GRD, 205 dTurbo, dwa 309 GR & GLD i 306 GRD.

Mam zdjęcia, ale ta strona obecnie nie przesyła zdjęć.

Al
 
#8 ·
1.9d Clio lub Kangoo może mieć jeden, ale teraz są bardzo rzadkie. Clio 1.2 8V ma przepustnicę na linkę, wciąż jest ich sporo.

Ciekawi mnie, jak to działa.
Dzięki za to, poszukam takiego na lokalnym złomowisku.

Jak przesłać zdjęcia? Wspornik pompy jest gotowy, w sumie proste, ale trzeba było trochę prób i błędów, żeby wszystko było na swoim miejscu. Musiałem przesunąć oś pompy o 15 mm do przodu i 6 mm w górę, a pompa pochyla się również o około 45° do przodu, właśnie składam pompę, będzie działać dziś wieczorem, więc mam nadzieję, że jutro będzie działać. Musiałem skrócić nos pompy o około 3 mm, aby móc zamontować na nim oryginalne koło pasowe k9k. To samo dopasowanie stożkowe, ale nieco inny wpust w kole pasowym.
 
#12 ·
Dobrze wykonana robota, bardzo interesujące do zobaczenia. Jak łatwo było zamontować wtryskiwacze mechaniczne?
Wtryskiwacze Landrover TDI mają średnicę 17 mm na całej długości, a końcówka jest nieco dłuższa niż wtryskiwacze DCI. Pasują więc dobrze, ale są wyższe, a sekcja, która jest obrabiana węższa dla zacisku typu widełkowego, znajduje się wyżej na wtryskiwaczu, mogłem użyć zacisków k9k, ale musiałem zrobić dla nich podkładki z pręta okrągłego, aby sięgnąć dodatkowej wysokości i użyć dłuższych śrub.

Wtryskiwacze Ford Duratorq były również opcją, którą miałem, mają również 17 mm, ale są znowu wyższe, nie że to naprawdę problem, ale używają innej metody mocowania - rowka na pierścień osadczy i gwintowanego luźnego kołnierza wokół wtryskiwacza.
 
#13 · (Edited)
Pompa, której użyłem, to Perkins prima z rover montego turbo, mam kilka takich na półce, a moc prima wynosi około 90 KM lub więcej, w zależności od konfiguracji, więc wydawało mi się, że to całkiem dobre dopasowanie na początek. Ponadto pompa ta ma regulowane mocowanie do ustawiania rozrządu, niektóre silniki mają stałą pompę i koło pasowe Vernier, co jest świetne, gdy wiesz dokładnie, gdzie powinno być z czujnikiem zegarowym do ustawiania rozrządu statycznego, ale niezbyt wygodne do eksperymentalnych regulacji w projekcie takim jak ten. Z pompą prima mogę po prostu poluzować kilka nakrętek 13 mm i obrócić pompę trochę, aby wypróbować nową pozycję rozrządu, co naprawdę trzeba zrobić podczas jazdy, po prostu wielokrotnie zatrzymując się i dokonując małych regulacji, aż do uzyskania właściwego efektu na podstawie dźwięku silnika, czystego spalania i reakcji.

Pompa prima ma długi nos, co jest dobre, ale niestety nieco za długi, aby pomieścić oryginalne koło pasowe k9k. Skróciłem więc nos pompy o 3 mm, co wymagało trochę pracy na tokarce, a także demontażu i ponownego montażu pompy. Musiałem również skrócić korpus koła pasowego k9k, ponownie na tokarce.

Myślę, że pompa transit 2.5di bosch może być lepszym dawcą, nie jestem pewien, ponieważ tak naprawdę nie mam żadnej do zmierzenia, oceniam tylko na podstawie zdjęć. Miło byłoby się dowiedzieć. Ta metoda również wymagałaby demontażu i ponownego montażu pompy, może nie tak rozległego jak moja metoda, ale trzeba by było zamontować zespół górny kompensatora turbosprężarki LDA z innej pompy turbosprężarki, ponieważ transit di nie ma turbosprężarki. Pompa z turbodoładowanego vauxhall astra może być również dobrą opcją, 1,7 litra, wydaje mi się, że pamiętam, chociaż nigdy nie miałem takiej i podejrzewam, że miałaby wał 17 mm.

Istnieje wiele pomp, które mogą dobrze pasować, ale miałyby wały 17 mm, więc trzeba by było wykonać jakiś adapter koła pasowego między piastą, która pasuje do wału pompy 17 mm, a kołem pasowym pompy k9k lub ewentualnie koło pasowe wałka rozrządu Vernier może być lepsze, ale jeśli użyłbyś koła pasowego wałka rozrządu, twój 'adapter' musiałby zawierać małą wewnętrzną krawędź, którą ma koło pasowe pompy k9k, aby zapobiec wchodzeniu paska w kierunku silnika. Jeśli wszystko jest w porządku, pasek nie powinien się o to ocierać, ale jest tam, aby zapobiec katastrofie.

Wspornik to stalowa konstrukcja, płyta 8 mm z kilkoma uchwytami przyspawanymi do niej, aby przykręcić ją do głowicy cylindrów, zbierając dwa otwory na śruby 8 mm najbliżej pokrywy rozrządu. Próbowałem kilka razy, najpierw zrobiłem jeden, który mogłem łatwo regulować, przykręcając go w różnych pozycjach, aby znaleźć najlepszą lokalizację dla pompy.

Teraz, gdy wszystko wyraźnie działa, muszę zrobić kolejny wspornik, aby podeprzeć tył pompy, dwa otwory na śruby 8 mm, które trzymają akumulator common rail, są do tego bardzo dogodnie umieszczone.
 
#14 ·
To wspaniała robota, która może być bardzo przydatna, ponieważ wchodzimy w czas, w którym mamy wiele samochodów wolnych od rdzy z dobrą mechaniką, ale zawodną elektroniką.
 
  • Helpful
Reactions: LvR
#15 ·
0460494372

To jest numer pompy Bosch VE z Vauxhall Astra, która może dobrze pasować, jest kilka rzeczy, które mogą uczynić ją lepszym dawcą, ale nie ma realnego sposobu, aby to wiedzieć bez faktycznego posiadania jednej do obejrzenia.

Nie wiem, czy silnik Astra to Di czy idi, ale jeśli idi, to ta pompa może nie mieć wystarczająco agresywnej płytki krzywkowej, ale to można łatwo zmienić.

Prawie pewne, że ta pompa będzie miała wał 17 mm, ale wygląda na to, że silnik Astra używa koła pasowego Vernier, więc jeśli pompę dawcy można uzyskać z kołem pasowym, to będzie łatwa baza, z której można obrócić adapter, aby dopasować go między tą piastą a kołem pasowym wałka rozrządu k9k.

Przedni uchwyt na dwie śruby może pozwolić pompie lepiej pasować do wnęk w głowicy k9k niż pompa, której użyłem, i ostatecznie uzyskać bardziej pionową instalację pompy.
 
#16 · (Edited)
Próbowałem zmniejszyć liczbę lampek ostrzegawczych, które wyświetlają się na desce rozdzielczej od czasu uruchomienia tego. Obrotomierz również nie działał.

Przez stopniowe próbowanie różnych kombinacji podłączania elementów i czujników, które nie są już potrzebne do uruchomienia silnika, udało mi się ponownie uruchomić obrotomierz, a także pozbyć się czerwonej lampki ostrzegawczej 'stop' oraz czerwonej lampki silnika. Nadal mam lampkę świec żarowych i żółtą lampkę silnika w prawym dolnym rogu świecącą na stałe, co jest irytujące, ale myślę, że byłoby to do zaakceptowania na przeglądzie.

Aby to osiągnąć, oto elementy, które nie są podłączone:

  • zawór egr

  • sensor przepływu powietrza

  • sensor ciśnienia w kolektorze dolotowym

  • wszystkie wtryskiwacze

  • sensor rozrządu na kole pasowym pompy

  • zielona wtyczka na pompie paliwa Delphi

A te elementy muszą być podłączone:

  • czujnik akumulatora common rail (ciśnienie paliwa?)

  • brązowa wtyczka na pompie paliwa Delphi (usunąłem ten czujnik z pompy i to również wymaga połączenia z masą)

  • pedał przyspieszenia

  • i zgaduję, że gdzieś jest czujnik wału korbowego, ponieważ obrotomierz potrzebuje zasilania z czegoś, ale jeszcze go nie widziałem.

Świece żarowe wydają się nie działać, uruchamia się wystarczająco dobrze bez nich, ale miło byłoby je dobrze uruchomić, chociaż mógłbym po prostu podłączyć przełącznik chwilowy do przekaźnika. Będąc di, uruchamia się wystarczająco dobrze bez ciepła i faktycznie uruchomił się lepiej w -2 stopnie rano kilka dni temu bez ciepła niż z oryginalnym systemem common rail.
 
#17 ·
Świetny projekt, pierwszy raz słyszę o konwersji pompy mechanicznej.

Wyobrażam sobie, że zwiększenie mocy będzie dość łatwe poprzez zwiększenie dawki paliwa i doładowania, jeśli chcesz trochę więcej mocy.

Może warto spróbować kilku rezystorów w miejsce brakujących czujników, aby wyłączyć pozostałe kontrolki na desce rozdzielczej.
 
#18 ·
2000 mil przejechane od operacji i powoli dostosowałem je do dobrego działania, więc odpowiadając na pytania dotyczące osiągów i ekonomii, powiedziałbym, że jest zasadniczo takie samo jak oryginał, plus minus kilka procent, których nie mogę wykryć ani zmierzyć, ponieważ niestety nie miałem długoterminowego zapisu zużycia paliwa/przebiegu przed zrobieniem tego. Od czasu konwersji najlepsze pojedyncze tankowanie wyniosło nieco ponad 13 pensów za milę, ale to nie był idealny test, ponieważ chociaż była to dobra, dość łagodna jazda autostradą, holowałem pustą przyczepę z prędkością 60 - 65 mil na godzinę. Jest tu bardzo pagórkowato, dużo małych dróg, a średnia wydaje się wynosić około 14 pensów za milę, ale holuję sporo, więc nie miałem jeszcze okazji zobaczyć, co najlepszego mogę zrobić, ale myślę, że mógłbym to obniżyć do około 12 pensów za milę.

Jak powiedział Brigsy powyżej, z tą konfiguracją bardzo łatwo byłoby zwiększyć doładowanie i dostosować do większej ilości paliwa.

Rozpoczyna się również lepiej, myślę, że common rail musi zbudować pewną ilość ciśnienia, zanim ruszy i to zajmuje kilka obrotów silnika, ten silnik teraz uruchamia się natychmiast.