Cześć
Mam Megane 3 1.5 dCi FAP z 2010 roku z przebiegiem nieco ponad 100 tys. mil. Kilka tygodni temu pojawiło się ostrzeżenie 'ryzyko uszkodzenia silnika', kod błędu P242F. Lokalny dealer Renault przeprowadził pełną diagnostykę, wynik: FAP zablokowany. Następnie przeprowadzili wymuszoną regenerację, która usunęła błąd. Mniej niż 50 km później pojawia się to samo ostrzeżenie, powrót do dealera, który spróbował kolejnej wymuszonej regeneracji, ale nie zadziałała. Teraz mówią, że FAP wymaga wymiany kosztem 1800 funtów... Kiedy zapytałem, co spowodowało zablokowanie FAP, nie było odpowiedzi. Samochód jest używany do codziennych dojazdów do pracy około 20 mil w obie strony i sporadycznych dłuższych podróży autostradami.
Oprócz wymiany FAP, czy jest jakaś rada, co jeszcze sprawdzić/spróbować, nie jestem zbyt chętny do jego wymiany bez znajomości przyczyny blokady.
Dzięki
Mam Megane 3 1.5 dCi FAP z 2010 roku z przebiegiem nieco ponad 100 tys. mil. Kilka tygodni temu pojawiło się ostrzeżenie 'ryzyko uszkodzenia silnika', kod błędu P242F. Lokalny dealer Renault przeprowadził pełną diagnostykę, wynik: FAP zablokowany. Następnie przeprowadzili wymuszoną regenerację, która usunęła błąd. Mniej niż 50 km później pojawia się to samo ostrzeżenie, powrót do dealera, który spróbował kolejnej wymuszonej regeneracji, ale nie zadziałała. Teraz mówią, że FAP wymaga wymiany kosztem 1800 funtów... Kiedy zapytałem, co spowodowało zablokowanie FAP, nie było odpowiedzi. Samochód jest używany do codziennych dojazdów do pracy około 20 mil w obie strony i sporadycznych dłuższych podróży autostradami.
Oprócz wymiany FAP, czy jest jakaś rada, co jeszcze sprawdzić/spróbować, nie jestem zbyt chętny do jego wymiany bez znajomości przyczyny blokady.
Dzięki