Independent Renault Forums banner

Megane e tech "Batterij opladen onmogelijk" weergegeven

1 reading
5K views 8 replies 6 participants last post by  Shirlsno1  
#1 ·
De melding "BATTERIJ OPLADEN ONMOGELIJK" verscheen nadat de auto een paar uur geparkeerd stond en 65% lading aangaf, algemeen lokaal rondrijden (20 graden droog). De auto was de vorige avond opgeladen tot 80% met een thuislader. Geen eerdere problemen sinds nieuw, nu 21.000 mijl, UK AUTO. Heeft perfect gewerkt. Zeker, hij laadt niet op, probeerde 3 AC-laders, inclusief dealers - geen succes. Probeerde de head unit opnieuw op te starten - geen verandering. Auto nu achtergelaten bij de hoofdagent. VRAAG. Is er iets dat ik had kunnen doen om de fout te verhelpen? Suggesties wat de fout is en de oplossing. BEDANKT VOOR HET LEZEN

#4 ·
Ze hadden de auto twee en een halve week! Het testen van dit en dat was alles wat ik kreeg (als je de app controleert, kun je de laatste voertuigactiviteit bovenaan zien + kilometerstand & lading, dus je kunt tot op zekere hoogte de activiteit van het voertuig volgen) - meestal stond hij geparkeerd op het terrein. Dus na een woede-uitbarsting aan de telefoon begonnen de dingen te gebeuren. Het probleem is dat de hoofdagent goedkeuring van Renault moet krijgen voor elke stap om betaald te worden, wat een dag wachten op een e-mail oké lijkt te zijn & de volgende stap te beginnen.
Dus aan het einde van de tweede week was alle hoogspanningsbedrading in orde. Tijdens de volgende stap van het testen (weet niet wat) verdween de fout vanzelf !!! Ze weten niet waarom en konden hem niet opnieuw laten verschijnen, als je naar de app kijkt, hebben ze de batterij volledig opgeladen, daarna werd hij volledig ontladen weergegeven en werd de hele laadgeschiedenis gereset. Dus ze hebben iets gereset.
Ik heb nu mijn auto terug zonder problemen, maar er is een knagende gedachte: zou het opnieuw kunnen gebeuren? En me in de S**t achterlaten.

#5 ·
Ze hadden de auto twee en een halve week! Het testen van dit en dat was alles wat ik kreeg (als je de app controleert, kun je de laatste voertuigactiviteit bovenaan zien + kilometerstand en lading, dus je kunt tot op zekere hoogte de activiteit van het voertuig volgen) - meestal stond hij geparkeerd op het terrein. Dus nadat ik een woedeaanval aan de telefoon had gehad, begonnen de dingen te gebeuren. Het probleem is dat de hoofdagent, om betaald te worden, goedkeuring moet krijgen van Renault voor elke stap, wat blijkbaar betekent dat je nog een dag moet wachten op e-mail oké en de volgende stap moet beginnen.
Dus aan het einde van de tweede week was alle hoogspanningsbedrading in orde. Tijdens de volgende stap van het testen (weet niet wat) verdween de fout vanzelf!!! Ze weten niet waarom en konden hem niet opnieuw laten verschijnen, als je naar de app kijkt, hebben ze de batterij volledig opgeladen, daarna gaf hij volledig ontladen aan en werd de hele laadgeschiedenis opnieuw ingesteld. Dus ze hebben iets opnieuw ingesteld.
Ik heb nu mijn auto terug zonder problemen, maar er knaagt een gedachte: zou het weer kunnen gebeuren? En me in de S**t achterlaten
Het is 6 weken later weer gebeurd! De auto laadde 's nachts op tot 80%. Kwam om de auto te gebruiken "ONMOGELIJK OM OP TE LADEN" lampje weer aan toen ik in de auto stapte. Heb hem al geboekt voor de head unit die de software niet bijwerkt en "open R link" klachten zijn geëscaleerd. - word er nu moe van :mad:

#6 ·
De melding "BATTERY CHARGING IMPOSSIBLE" verscheen nadat de auto een paar uur geparkeerd stond en 65% lading aangaf, algemeen rondgereden in de buurt (20 graden droog). De auto was de vorige avond opgeladen tot 80% met een thuislader. Geen eerdere problemen sinds nieuw, nu 21.000 mijl UK CAR. Heeft perfect gewerkt.
Natuurlijk, hij laadt niet, probeerde 3 AC-laders, inclusief dealers - geen succes.
Probeerde de head unit opnieuw op te starten - geen verandering.
Auto nu achtergelaten bij de hoofdagent.
VRAAG. Is er iets wat ik had kunnen doen om de storing te verhelpen?
Suggesties wat de storing is en de oplossing.
BEDANKT VOOR HET LEZEN
Het gebeurde weer, de eerste keer had de dealer de auto 2 weken + om te testen, de storing verhielp zichzelf tijdens het testen !! Ze lijken niet te weten waarom.
Zes weken later is het weer gebeurd! Auto opgeladen tot 80% 's nachts, kwam bij de auto "Battery Charge impossible" aan
Probeerde 2 AC-laders thuis geen succes, probeerde de 12v-accu van het voertuig los te koppelen, liet hem een half uur staan. Probeerde de 12v-accu op te laden, de lader sloeg onmiddellijk af en gaf volledig opgeladen aan, gecontroleerd met een voltmetermeter die 13,4 volt aangaf, volledig opgeladen.
Opnieuw aangesloten, nog steeds dezelfde storing!
Nu terug bij de dealer en ze zeggen dat ze het hebben opgelost. ? Ik zal proberen uit te vinden wat ze hebben gedaan.

#7 ·
Hallo Verloren jongen. Klinkt alsof je het moeilijk hebt gehad, dus ik hoop dat het nu echt is opgelost.
Dezelfde 'opladen onmogelijk' fout is net gebeurd met mijn 2 jaar oude Megane e-tech techno. Naar de dealer gebracht die een isolatiefout bij HEVC vaststelde. Binnen 4 dagen gerepareerd onder garantie, maar dat omvatte wel een servicebeurt die toevallig gepland stond.

#8 ·
Dit gebeurt ook bij mij. In eerste instantie hebben we de compressor voor koeling/verwarming vervangen. En het begon opnieuw, ze hebben de compressor nu weer vervangen (tijdsgewijs was het gekoppeld), dus ze dachten dat het verband hield, maar nee. Opnieuw hetzelfde probleem. Nu is het nieuwe idee van de Franse jongens om de complete motor te vervangen. Echt een vervelende storing is dit...