Independent Renault Forums banner

Modus bedradingsschema

1 reading
2.9K views 7 replies 2 participants last post by  ours2012  
#1 ·
Heeft iemand een modus bedradingsschema?
Simon

#6 ·
Welk jaar is deze modus?

U hebt de accu van de auto losgekoppeld en weer aangesloten.

(Hier gevraagd, omdat u dit draadje bent begonnen en niet uw andere draadje wilt gaan zoeken), werkt het vergrendelingssysteem vanaf de schakelaar binnenin?

ALS nee,

Er is nog een zekeringkast achter het dashboardkastje, en als u ernaar kijkt, is de zekering het dichtst bij het stuur of de bestuurderskant van de auto voor de centrale vergrendeling.

#7 ·
De batterij laten testen, ervoor gezorgd dat alle aansluitingen goed waren. Het dashboardkastje verwijderd en de BCM eruit gehaald en bekeken (voor het geval er water binnendrong of kortsluiting was die ik kon zien), stekkers naar de BCM gereinigd met contactreiniger. Zekeringen en relais van de tweede zekeringkast gecontroleerd. Alles in orde. Centrale vergrendeling werkt prima via de knop op het dashboard, het zijn alleen de afstandsbedieningen. Ze zijn beide op dezelfde dag gestopt met werken, heb in beide batterijen vervangen maar nog steeds niets. De auto start en loopt perfect, al het andere werkt aan de auto.

#8 ·
Er is nog een zekeringkast erachter.
Heb de andere laptop uitgezet en moet in bad, dus zal hem pas morgen weer aanzetten.
REAGEER morgen op deze thread, (ALS je vanavond reageert en ik niet nadenk en het gewoon lees, dan verschijnt het morgen niet meer voor mij).

Zal precies uitzoeken waar het is en hoe er te komen.