Independent Renault Forums banner

P2263

2 reading
32K views 7 replies 3 participants last post by  scottsdavis1992  
#1 ·
Hallo iedereen!
Ik heb problemen met mijn vivaro en hoop hier een beetje hulp te krijgen!
Het wordt een lange, sorry 😂
Ik heb een 2007 2.0 vivaro, heb hem 1 maand geleden privé gekocht (geen terugkeer) 🤬. Ik heb er nog nooit een bestuurd, dus wist niet wat ik kon verwachten tijdens het rijden. Ik dacht dat alles normaal was de eerste paar dagen totdat ik wilde inhalen op een tweebaansweg! De bus ging in de noodloop met 2 lampjes op het dashboard (zal foto toevoegen). Toen ik het contact uit- en weer aanzette, is de bus weer normaal! Dat gebeurde.
Ik heb dit opgezocht en een paar oplossingen gevonden, brandstoffilter geleegd, geen water! Deze week ging ik naar mijn werk, zette het contact aan en het gloeilampje bleef branden, samen met, voor zover ik kan zien, het koelvloeistof te hoog lampje? Rood knipperend ventilatorlampje! Bus startte wel, maar geen vuur! Even gegraven en een doorgebrande zekering onder de motorkap gevonden! Dus kortsluiting waarschijnlijk! Zeker was het zo! Een kabel die langs de luchtfilterboxhouder schuurde! Dat gerepareerd, de zekering vervangen en ze startte! Dacht, happy days! Maar nee! Nu is het probleem dat in de eerste plaats gebeurde constant! Elke keer als ik het gaspedaal indruk, zit ik in de noodloop!
Foutcode P2263, het is generiek dus het kan van alles zijn!
Alle hulp zou worden gewaardeerd!
 
#3 ·
2263 Turbo-oplaadcircuit
ANDERE foutcodes

Er moeten hier zoveel dingen worden gecontroleerd
Maar het wordt een van deze fouten die worden vermeld
(Ik zei toch dat er veel is)

DF001 Koelvloeistoftemperatuursensorcircuit,
– DF007 Raildruksensorcircuit,
– DF011 Sensorspanningsvoeding nr. 1,
– DF012 Sensorspanningsvoeding nr. 2,
– DF026 Cilinder 1 injectorbesturingscircuit,
– DF027 Cilinder 2 injectorbesturingscircuit,
– DF028 Cilinder 3 injectorbesturingscircuit,
– DF029 Cilinder 4 injectorbesturingscircuit,
– DF052 Injectorbesturingscircuit,
– DF054 Turbo-oplaadmagneetventielbesturingscircuit,
– DF089 Inlaatspruitstukdruksensorcircuit,
– DF098 Brandstoftemperatuursensorcircuit,
– DF209 EGR-kleppositiesensorcircuit,
– DF272 EGR-klepbesturingscircuit,
– DF619 EGR-klep vastgelopen open,
– DF644 Brandstofstroomregelaarcircuit,
– DF647 EGR-kleppositieregeling,
– DF721 Motoro verhitting,
– DF771 Stroomregeling adaptief,
– DF1058 Inlaatdrukconsistentie.
 
#4 ·
2263 Turbo-oplaadcircuit
ANDERE foutcodes

Er moeten hier zoveel dingen worden gecontroleerd
Maar het wordt een van deze vermelde fouten
(Ik zei toch dat er veel zijn)

DF001 Koelvloeistoftemperatuursensorcircuit,
– DF007 Raildruksensorcircuit,
– DF011 Sensorspanningsvoeding nr. 1,
– DF012 Sensorspanningsvoeding nr. 2,
– DF026 Cilinder 1 injectorbesturingscircuit,
– DF027 Cilinder 2 injectorbesturingscircuit,
– DF028 Cilinder 3 injectorbesturingscircuit,
– DF029 Cilinder 4 injectorbesturingscircuit,
– DF052 Injectorbesturingscircuit,
– DF054 Turbo-oplaadmagneetventielbesturingscircuit,
– DF089 Inlaatspruitstukdruksensorcircuit,
– DF098 Brandstoftemperatuursensorcircuit,
– DF209 EGR-kleppositiesensorcircuit,
– DF272 EGR-klepbesturingscircuit,
– DF619 EGR-klep vastgelopen open,
– DF644 Brandstofstroomregelaarcircuit,
– DF647 EGR-kleppositieregeling,
– DF721 Motoro oververhitting,
– DF771 Stroomregeling adaptief,
– DF1058 Inlaatluchtdrukconsistentie.
Bedankt voor de snelle reactie!! Geen andere codes! Alleen de 1! Wat zou de beste plek zijn om te beginnen?
 
#6 ·
Kun je de bus besturen?
Zo ja, rijd er dan mee met je scanner aangesloten
Kijk of er nieuwe codes verschijnen
Een ritje gemaakt! Geen fouten meer verschenen! Vacuümleidingen gecontroleerd, met de bus gestart, geen vacuüm bij de turbodruksolenoïde, door de wastegate-pijp gezogen en het trok en liet los! Luchtfilterbox eruit gehaald en deze gevonden (foto's bijgevoegd! Kan nergens online een vacuümaansluiting vinden! Enig idee wat hier aan de hand is?
Vacuüm bij T geblokkeerd en geen vacuüm aangesloten bij egr!

192360
192361
 
#7 ·
De laatste foto die lijkt op het turbo-actuator-magneetventiel, BETEKENT NIET dat er een slang op moet. Zo ja, dan kan het een manier zijn om het vacuüm vrij te laten. Elke slang op de turbo-actuator. Niet zeker van waar de pijp met de bout naartoe gaat, Ik zal kijken of ik de schema's voor uw auto kan vinden.