Hier is een vreemde.
2012 2.0 Dci Espace 150 pk.
Werkt prima. Geen foutcodes of waarschuwingslampjes.
Vorige week een regeneratie op de weg gedaan en gegevens gelogd.
80 km/u in 3e versnelling. Regeneratie verliep prima tot 0 gram roet.
Kijkend naar de gegevens na de rit, merkte ik dat de druk stroomopwaarts van de turbine soms opliep tot 4,5 BAR.
Ik begrijp dat de bovengrens maximaal 1,5 BAR zou moeten zijn, inclusief atmosferische druk.
Gecontroleerd met Clip en Autel MaxiCom.
In de werkplaats is de druk bij stationair toerental ongeveer 1,15 BAR.
Precies wat ik zou verwachten, want bij het inschakelen van de ontsteking begint de meting bij atmosferische druk.
Het toerental opvoeren tot 4500 en de druk stijgt tot ongeveer 4 BAR.
DPF-druk is prima, komt nooit boven de 0,2 BAR.
Het wijst op een verstopte kat.
Wat ik niet kan begrijpen is waarom de auto zo goed gaat, geen waarschuwingslampjes of codes.
Sensor lijkt in orde bij stationair toerental en kleine gasinput.
Iets ideeën?
2012 2.0 Dci Espace 150 pk.
Werkt prima. Geen foutcodes of waarschuwingslampjes.
Vorige week een regeneratie op de weg gedaan en gegevens gelogd.
80 km/u in 3e versnelling. Regeneratie verliep prima tot 0 gram roet.
Kijkend naar de gegevens na de rit, merkte ik dat de druk stroomopwaarts van de turbine soms opliep tot 4,5 BAR.
Ik begrijp dat de bovengrens maximaal 1,5 BAR zou moeten zijn, inclusief atmosferische druk.
Gecontroleerd met Clip en Autel MaxiCom.
In de werkplaats is de druk bij stationair toerental ongeveer 1,15 BAR.
Precies wat ik zou verwachten, want bij het inschakelen van de ontsteking begint de meting bij atmosferische druk.
Het toerental opvoeren tot 4500 en de druk stijgt tot ongeveer 4 BAR.
DPF-druk is prima, komt nooit boven de 0,2 BAR.
Het wijst op een verstopte kat.
Wat ik niet kan begrijpen is waarom de auto zo goed gaat, geen waarschuwingslampjes of codes.
Sensor lijkt in orde bij stationair toerental en kleine gasinput.
Iets ideeën?