Independent Renault Forums banner

Problem z Renault Master 3 2.3L 150 - DTC047017

6.6K views 10 replies 3 participants last post by  Melkazen  
#1 ·
Cześć wszystkim,

kończą mi się już opcje i nie mogę znaleźć prostego rozwiązania dla tego DTC.
Towarzyszył mu inny DTC dla uszkodzonego czujnika ciśnienia, więc wymieniłem część na nową tego samego producenta. To rozwiązało problem z czujnikiem DTC, ale DTC047017 nadal pozostaje.
"Obwód czujnika ciśnienia w górę od turbiny, sygnał poza górnym limitem" - aktualne wyjście wynosi 1,2 V na biegu jałowym i wzrasta do 2 V przy 3000 obr./min.
Czy ktoś może mi powiedzieć, co zrobić, aby zmniejszyć napięcie?
Ciśnienie nie zmienia się przy wyższych obrotach.
Dzięki
 

Attachments

#3 ·
Nie mam pojęcia ,, Więc czujnik, który wymieniłeś, był dla pierwotnej usterki, a pierwotny czujnik pokazywał dwa błędy, a teraz pokazuje jeden błąd ??????????????
Cześć, na początku pojawiły się te 2 kody. DF998 i DF651, doszedłem do tego, że 651 to czujnik ciśnienia, dla którego kupiłem część i sam ją wymieniłem, kasując oba te kody, jednak 651 to czujnik ciśnienia jako zespół w nim, napięcie obwodu czujnika ciśnienia poza górnym limitem było początkowo włączone. Dwa błędy zostały usunięte, ale teraz pozostał mi DTC dla napięcia. Objawami mojego vana jest utrata mocy na obrotach podczas jazdy, ale nie zawsze, więc nadal jest funkcjonalny. Przed wymianą czujnika silnik nagle zatrzymywał się podczas jazdy, ale rzadko. Błędy "sprawdź wtrysk" i "sprawdź emisje" pojawiają się na desce rozdzielczej.
 
#5 ·
Oba kody DF dotyczą czujnika ciśnienia =
Pierwszy kod DF 998 - Ciśnienie przed turbiną
Drugi kod DF 651 (0470) Obwód czujnika ciśnienia przed turbiną

Czy to zastąpiło oryginalny czujnik?
Tak, nowy czujnik to Bosch, taki sam jak stary, kupiony według numeru części, który był na nim.
Nie pamiętałem, czy te 2 kody były powiązane, ale tak, ten dla odczytu czujnika został wyczyszczony, teraz tylko napięcie, które do niego wchodzi, wynosi 1,19 V i oscyluje z obrotami do 2 V. Czy jest jakiś sposób, abym mógł zmienić napięcie wyjściowe z ECU? Albo co się tak naprawdę dzieje? Nie mogę znaleźć żadnych wtyczek, które wydają się być uszkodzone, a gdyby były, jestem pewien, że pojawiłyby się również inne kody, ale nic więcej tam nie ma.