Independent Renault Forums banner

Renault Kangoo 1.5dci problemy z uruchomieniem

1 reading
5.5K views 7 replies 5 participants last post by  ours2012  
#1 ·
Mam problem z uruchomieniem mojego Renault Kangoo 1.5dci z 2003 roku. Po przekręceniu zapłonu kontrolka silnika z napisem stop pośrodku miga, a kontrolka świec żarowych świeci się cały czas. Wydaje się, że jest to sporadyczne, ponieważ czasami odpala, ale w obecnej sytuacji silnik po prostu się obraca. Obie te kontrolki powinny zgasnąć przed uruchomieniem, jednak wierzę, że gdyby świece żarowe były uszkodzone (co nawiasem mówiąc wymieniłem), to i tak powinien odpalić. Na sprzęcie diagnostycznym nie pojawiają się żadne kody. Jeśli ktoś mógłby mnie nakierować we właściwym kierunku, byłoby wspaniale.
Image
 
#2 ·
Od czego tu zacząć, czy sprawdziłeś, że po włączeniu zapłonu dostajesz zasilanie do świec żarowych, a jeśli nie, może to prowadzić do bardziej złowrogiej usterki. Co jest dziwne, jeśli światło stopu pozostaje włączone, pomyślałbym, że powinien tam być kod. Zgadzam się z tobą w kwestii wadliwych świec żarowych, o ile masz rozsądną kompresję, nadal odpali, ponieważ jeszcze nie jest tak zimno. Możesz mieć tu długą drogę, powodzenia
 
#3 ·
Od czego tu zacząć, czy sprawdziłeś, czy po włączeniu zapłonu dostajesz zasilanie do świec żarowych, a jeśli nie, może to prowadzić do bardziej złowrogiej usterki. Co jest dziwne, to to, że jeśli światło stopu pozostaje włączone, pomyślałbym, że powinien być tam kod. Zgadzam się z tobą w kwestii wadliwych świec żarowych, o ile masz rozsądną kompresję, nadal będzie zapalać, ponieważ jeszcze nie jest tak zimno.
Możesz mieć tu długą drogę, powodzenia
Tak, sprawdziłem zasilanie świec żarowych po włączeniu zapłonu, wystarczająca moc dociera do każdej z nich, wydaje się bardzo włączana i wyłączana, ponieważ gdy uda mi się uruchomić ją pierwszy raz w ciągu dnia, będzie działać cały dzień, a następnie zawiedzie następnego ranka. Po wymianie świec żarowych działał konsekwentnie przez 3 tygodnie, ponieważ ponownie zawiódł, mówi mi, że to może nie być to, dziękuję za pomoc.
 
#5 ·
To może być warte spróbowania..... Zanim uruchomisz silnik, po prostu kilka razy ściśnij pompkę zasilającą, aż będzie twarda, a pompa będzie w pełni napełniona. Miałem Clio dci, które robiło to samo i okazało się, że to rura przelewowa, która pozwalała na dostawanie się powietrza do układu i umożliwiała spływanie paliwa z powrotem do zbiornika na noc. Żadnych wycieków nie było widać i przez jakiś czas była to zagadka.... Powodzenia
 
#6 · (Edited)
Sugeruję sprawdzenie czujnika położenia wałka rozrządu, ponieważ mają one historię awarii w tym silniku.
Nasz Scenic ma ten sam silnik i rano jest w porządku, ale po rozgrzaniu często wymaga 3-4 prób.
Sprawdź ten artykuł, aby dowiedzieć się więcej o problemie
 
#7 ·
Sugerowałbym sprawdzenie czujnika położenia wałka rozrządu, ponieważ mają one historię awarii w tym silniku.
Nasz Scenic ma ten sam silnik i rano jest w porządku, ale często potrzebuje 3-4 prób, gdy jest rozgrzany.
Sprawdź również, czy przewody przelewowe na wtryskiwaczach nie przeciekają / nie wpuszczają powietrza. Spójrz na przezroczyste przewody niskiego ciśnienia do pompy paliwa, gdy próbujesz go uruchomić, czy przechodzą przez nie jakieś pęcherzyki?
To mogą być świece żarowe, możesz je wyjąć i podłączyć do nich 12 V, aby sprawdzić, czy działają, ale najpierw przeczytaj, co powinieneś zrobić!
Proszę uważać, aby nie podłączać 12 V bezpośrednio do świec żarowych. W zależności od ich parametrów, niektóre są oceniane tylko na 6 V, a podłączenie do nich bezpośrednio 12 V może je spalić w kilka sekund. Jeśli dobrze pamiętam, myślę, że świece w tym zabytkowym Kangoo mają 11 V, więc powinny być w porządku przez kilka sekund, ale mimo wszystko wolałbym dmuchać na zimne i podłączyć je również do okablowania silnika, aby je sprawdzić. W ten sposób przetestujesz je przy odpowiednim napięciu i nic im się nie stanie.
 
#8 ·
I powodzenia w zdobyciu świec żarowych 11 V.
JEŚLI musisz zdecydować się na świece żarowe 12 V, będziesz potrzebować przekaźnika świec żarowych 12 V (Tbay sprzedaje tylko przekaźniki świec żarowych 12 V).
NIE idź do głównych przedstawicieli po 1. Sprzedadzą Ci przekaźnik świec żarowych 11 V.