Independent Renault Forums banner

Renault Master DTC-code problemen

18K views 27 replies 3 participants last post by  ericson4cod  
#1 ·
Hallo allemaal...ik ben hier in de hoop dat ik ergens kan komen in het kwijtraken van een aantal dtc's waar ik aan het einde van mijn krachten ben...dus ik heb een Nissan Nv400 (renault master met een ander embleem) 2013 2.3, ik zal beginnen met te zeggen dat ik een monteur ben...maar een oude...diagnostiek is niet echt mijn ding...en ik heb zoveel geprobeerd als ik kan...maar ik kan gewoon niet tot de kern van deze problemen komen...de bestelwagen is nog nooit in de noodloop gegaan...nooit vermogen verloren terwijl ik deze codes heb...het eml-lampje gaat pas na ongeveer 5 keer stoppen en starten aan en gaat nooit aan tijdens het rijden...ik heb een redelijk goede scantool met live data en de mogelijkheid om sommige onderdelen te programmeren...maar alles tevergeefs...ik kan echt wel wat frisse ideeën gebruiken...ik weet dat hij waarschijnlijk op de clipcomputer moet, wat mijn volgende stap is...maar ik dacht dat ik het hier eerst zou vragen.
Image

Image

Alle gedachten zouden zeer op prijs worden gesteld.

#2 ·
Wow

Thermo-plungers
Dit zijn de stekkers die eruit zien als gloeibougies, 4 ervan in een unit, gewoon om de koelvloeistof van de motor sneller te laten opwarmen.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat deze een storingslampje laten branden, alleen een storing.

CC/SL standaard op deze, wordt uitgeschakeld als er fouten worden gedetecteerd in de ECU.

Ik ga vragen, omdat we allemaal anders diagnosticeren.
Heb je de auto gescand wanneer het lampje direct aangaat, of eerst de ontsteking uitgeschakeld en daarna gescand?
Omdat de andere foutcode in het geheugen staat.

Als je de ontsteking hebt uitgeschakeld en daarna hebt gescand, zou je een fout kunnen hebben die wordt gewist, omdat deze ECU's niet in het geheugen blijven.
(Zoals de ECU's van de oude auto's voor ons deden)
De inlaatklepfout is dat

#3 ·
Bedankt voor de reactie, ja, ik kan niet zien waarom de thermoplungers een lampje zouden laten branden... maar ze verschijnen meestal als eerste bij een koude start... dan meestal de gasklep die open blijft staan en dan dichtgaat... dan kort daarna de cruise control... wat ik zeker niet begrijp waarom die aangaat... maar ik heb op forums gelezen dat het verband houdt met de uitlaatsensor/DPF en druksensoren... ik heb alles gelezen, zowel draaiend als niet-draaiend... ze verschijnen allemaal als de motor warm en koud is... en over een rit van 5 mijl na het verwijderen.

#5 ·
Correct...het lampje gaat nooit aan tijdens het rijden.....alleen nadat de bestelwagen 5 of 6 keer is gestopt en gestart..dan bij het starten zal het piepen...dat kan na een rit van 5 mijl of een rit van 20 mijl zijn....aan de CC/SL-kant had de airbag van de bestuurder een storing en ik heb een weerstand geplaatst om het lampje uit te schakelen voor APK-doeleinden...maar ik weet niet zeker of dat van invloed zou zijn, tenzij het de verkeerde weerstand is.

#6 ·
geeft geen foutcode weer, dus de airbagcomputer is in orde. dus het is in feite alleen de inlaatklep dan, kunt u de actuator verwijderen en de kleppen met de hand bewegen, , is het spruitstuk verwijderd om te zien of de kleppen schoon zijn en niet vastzitten in open of gesloten positie,

#7 ·
Zoals ik dacht, is de inlaatklep (ook wel een luchtklep genoemd, denk ik) vrij en schoon en werkt zoals het hoort.....Ik had een probleem met de originele.....hij zou de motor verstikken tot ongeveer 2500 tpm...dus ik heb een tweedehands klep gemonteerd en het verstikken was weg, maar de foutcodes bleven terugkomen....Ik heb geprobeerd de motoradaptatie te verwijderen en de gasklep aan te leren...maar ze komen nog steeds terug.

#8 ·
Op de vag-reeks is er een beugel die van Ebay gekocht kan worden, dit voorkomt dat de actuator te ver gaat, zoals in de gesloten positie, en dit verhelpt de fout,

Is er een manier om iets te maken zodat de actuator niet volledig naar de eindpositie beweegt,
Of eventueel wat araldite te pakken en een aanslag op het spruitstuk te maken zodat de actuator niet zo ver kan reizen

#14 ·
Ah, snap het nu.

Dus de tandwielen binnenin zijn versleten?

@Nexxusone kan hier mogelijk hulp bieden,
Iets over het strippen en verplaatsen van tandwielen.
Hij zou (hopelijk) een melding moeten krijgen en dit zien.
Als er morgen om 18.00 uur geen antwoord is, reageer dan gewoon op dit bericht en het zal weer op het forum verschijnen.

#21 ·
Het kan een aanpassing doen...maar ik weet niet zeker of het het doet....Ik klik op de knop om het proces uit te voeren en 1 seconde later staat er dat het klaar is......In live data staat dat het gecodeerd is....maar ik ben niet overtuigd....Ik heb ook gehoord dat het zichzelf kan coderen...maar het duurt ongeveer 500 mijl.

#22 ·
Dit is hoe u aanpassingen moet doen op een Renault.

U moet de ontsteking inschakelen en alleen aanpassen op een koude motor, de aanpassing uitvoeren, wachten tot deze is voltooid.
Schakel de ontsteking weer uit, wacht minstens een minuut voordat u de ontsteking weer inschakelt.
Meestal, als ik aanpassingen doe, schakel ik de ontsteking uit als het klaar is, zet ik een kopje thee en schakel ik de ontsteking weer in.
Ik weet dan dat alle modules in slaap zijn gevallen en dat alle herleertijden lijken te duren.

Misschien de moeite waard om te proberen, en als uw garage zo koud is geweest als die waar ik de dag in heb doorgebracht, kan de thee u misschien opwarmen.