Independent Renault Forums banner

Renault Master III inlaatluchttemperatuursensor

21K views 12 replies 9 participants last post by  mattscot  
#1 ·
Renault Master 2.3dci 125 (FV0C FV0D) M9T motor

Mijn busje mist vermogen, heeft een dip als ik gas geef en heeft de laatste tijd een slechte MPG. Ik heb een goedkope Bluetooth OBD-adapter gekocht en aangesloten om te controleren op foutcodes, maar er zijn geen fouten. De inlaatluchttemperatuur geeft echter altijd nul graden aan.
Ik heb de MAF-eenheid vervangen (zij het met een tweedehands exemplaar van eBay, naar verluidt volledig getest), die een geïntegreerde luchttemperatuursensor zou moeten hebben, en dit heeft de temperatuurmeting niet veranderd.
Is de temperatuursensor geïntegreerd met de MAF de enige luchttemperatuursensor op deze busjes?

#4 ·
Bedankt. Ja, het is een 2014 diesel mkIII 135dci. Ik heb vandaag de LMM eruit gehaald en geïnspecteerd/schoongemaakt, hij geeft nog steeds 0 graden Celsius inlaattemperatuur aan. Ik denk dat ik er gewoon een andere ga kopen om te zien of dat helpt.

Wat ik me afvraag, is dat wanneer ik zoek naar de IAT-temperatuursensor voor dat model bestelwagen, er een aparte sensor tevoorschijn komt en niet de LMM.

#6 ·
Er is een tweede luchttemperatuursensor voor de inlaat die zich in de buurt van of op het turbo-inlaatspruitstuk bevindt. Ik heb de mijne onlangs laten vervangen nadat ik de MAP-sensor tevergeefs had vervangen, en het heeft de foutcode P0096/95 gewist. Busje rijdt nu weer prima. Onderdeel kost ongeveer £12.

#7 ·
Er is een tweede luchttemperatuursensor die zich in de buurt van of op het turbo-inlaatspruitstuk bevindt. De mijne is onlangs vervangen nadat de MAP-sensor tevergeefs was vervangen, en het heeft de P0096/95-foutcode gewist. De bus rijdt nu weer prima. Het onderdeel kost ongeveer £ 12.
Weet u het onderdeelnummer of waar u het gekocht heeft? Ik heb precies dezelfde problemen als de oorspronkelijke poster en met live data die een inlaatluchttemperatuur van 0 graden aangeven, maar ik kan de aparte inlaatluchttemperatuursensor nergens vinden

#8 ·
Hallo, ja, ik denk dat het zich op het Turbo-inlaatspruitstuk bevindt, maar ik kan u geen exacte locatie geven, omdat ik het niet heb gemonteerd. Ik heb het oude onderdeel nog, maar helaas kan ik het onderdeelnummer niet lezen omdat het zo klein is. Ik heb echter een foto bijgevoegd die een dealer kan helpen het te identificeren en u hopelijk een onderdeelnummer of een vervanging te geven. Ik hoop dat het helpt. Succes!

#11 ·
Hoi. Ik heb de P0095-foutmelding, die duidt op een defecte AIT-sensor. Mijn bestelwagen is een Master-model uit 2020, dus zijn de AIT en MAF gecombineerd? Zo niet, waar bevindt de AIT-sensor zich dan op deze bestelwagen? Bedankt.
Het zit op de luchtinlaatpijp naar het inlaatspruitstuk, dicht bij de onderkant. Controleer ook de draad naar de sensor, want die kan vlak voor de connector breken.