Heb onlangs een Trafic III uit 2017 gekocht met 132.000 mijl op de teller, die een terugkerende 'check anti-vervuilingssysteem' en motorstoringslampje heeft ontwikkeld. Ik heb geprobeerd het te resetten met een generieke OBD2-scanner, wat in eerste instantie werkte, maar het komt direct na het opstarten terug, zodra het 3 keer is gestart.
Heb de kat-temperaturen in de gaten gehouden en hij voltooit DPF-regeneraties zoals normaal. De fout blijft echter terugkomen, dus ik blijf hem om de paar dagen wissen.
Besloten om een goede scan te laten uitvoeren met een Snap-on Zeus, die een paar foutcodes opleverde met U059f - Ongeldige gegevens ontvangen van NOx-sensor "B", wat wijst op een defecte sensor. Heb hem gewist met de Snap-on, maar hij kwam weer terug. Vervangen NOx-sensor 2 met een originele eenheid, maar na het wissen komt hij terug als in afwachting van DTC, dan actueel na 3 starts.
Tot nu toe heb ik in dezelfde volgorde gedaan:
Ik heb een endoscoop in de adblue-vultank gestoken en hij zag er redelijk leeg uit, maar ik kan me vergissen. De adblue-injector klikt, wat me vertelt dat hij aan het cyclus is, maar ik weet niet of de tanksensor defect is, omdat hij rond de 80-84% is gebleven sinds ik er de afgelopen 200 mijl mee heb gereden?
Alle hulp of suggesties zouden zeer op prijs worden gesteld, ik worstel echt om iets uit te werken.
Bedankt,
Tom.
Heb de kat-temperaturen in de gaten gehouden en hij voltooit DPF-regeneraties zoals normaal. De fout blijft echter terugkomen, dus ik blijf hem om de paar dagen wissen.
Besloten om een goede scan te laten uitvoeren met een Snap-on Zeus, die een paar foutcodes opleverde met U059f - Ongeldige gegevens ontvangen van NOx-sensor "B", wat wijst op een defecte sensor. Heb hem gewist met de Snap-on, maar hij kwam weer terug. Vervangen NOx-sensor 2 met een originele eenheid, maar na het wissen komt hij terug als in afwachting van DTC, dan actueel na 3 starts.
Tot nu toe heb ik in dezelfde volgorde gedaan:
- Drukzensorleiding in de motorruimte schoongemaakt omdat deze verstopt was (geen symptomen echter)
- Vervangen Nox-sensor B met origineel onderdeel
- Vervangen de MAP-sensor omdat deze verkeerd leek te lezen, maar de nieuwe sensor was exact hetzelfde.
- Adblue-injector verwijderd en schoongemaakt (was niet te korstig)
Ik heb een endoscoop in de adblue-vultank gestoken en hij zag er redelijk leeg uit, maar ik kan me vergissen. De adblue-injector klikt, wat me vertelt dat hij aan het cyclus is, maar ik weet niet of de tanksensor defect is, omdat hij rond de 80-84% is gebleven sinds ik er de afgelopen 200 mijl mee heb gereden?
Alle hulp of suggesties zouden zeer op prijs worden gesteld, ik worstel echt om iets uit te werken.
Bedankt,
Tom.