Niedawno kupiłem Trafica III z 2017 roku z przebiegiem 132 tys. mil, w którym pojawił się powracający komunikat 'sprawdź system anty-zanieczyszczeń' i kontrolka silnika. Próbowałem zresetować go za pomocą uniwersalnego skanera OBD2, co początkowo działało, ale wraca zaraz po uruchomieniu, gdy zostanie uruchomiony 3 razy.
Monitorowałem temperaturę katalizatora i wykonuje regenerację DPF jak zwykle. Jednak błąd wciąż powraca, więc czyszczę go co kilka dni.
Zdecydowałem się na porządne skanowanie za pomocą Snap-on Zeus, który wygenerował kilka kodów błędów z U059f - Nieprawidłowe dane odebrane z czujnika NOx "B" wskazujące na uszkodzony czujnik. Wyczyściłem go za pomocą Snap-on, jednak wrócił ponownie. Wymieniłem czujnik NOx 2 na oryginalny, jednak po wyczyszczeniu wraca jako oczekujący DTC, a następnie aktualny po 3 uruchomieniach.
Do tej pory zrobiłem w tej samej kolejności:
Włożyłem endoskop do zbiornika na płyn Adblue i wyglądał na dość pusty, ale mogę się mylić. Wtryskiwacz adblue klika, co mówi mi, że cykl się odbywa, jednak nie wiem, czy czujnik w zbiorniku jest uszkodzony, ponieważ utrzymuje się na poziomie około 80-84% od czasu, gdy przejechałem nim ostatnie 200 mil?
Wszelka pomoc lub sugestie byłyby bardzo mile widziane, naprawdę staram się coś wymyślić.
Dzięki,
Tom.
Monitorowałem temperaturę katalizatora i wykonuje regenerację DPF jak zwykle. Jednak błąd wciąż powraca, więc czyszczę go co kilka dni.
Zdecydowałem się na porządne skanowanie za pomocą Snap-on Zeus, który wygenerował kilka kodów błędów z U059f - Nieprawidłowe dane odebrane z czujnika NOx "B" wskazujące na uszkodzony czujnik. Wyczyściłem go za pomocą Snap-on, jednak wrócił ponownie. Wymieniłem czujnik NOx 2 na oryginalny, jednak po wyczyszczeniu wraca jako oczekujący DTC, a następnie aktualny po 3 uruchomieniach.
Do tej pory zrobiłem w tej samej kolejności:
- Wyczyściłem rurkę czujnika ciśnienia w komorze silnika, ponieważ była zatkana (jednak brak objawów)
- Wymieniłem czujnik Nox B na oryginalną część
- Wymieniłem czujnik MAP, ponieważ wydawało się, że odczytuje nieprawidłowo, jednak nowy czujnik był dokładnie taki sam.
- Usunąłem i wyczyściłem wtryskiwacz adblue (nie był zbyt skorupiasty)
Włożyłem endoskop do zbiornika na płyn Adblue i wyglądał na dość pusty, ale mogę się mylić. Wtryskiwacz adblue klika, co mówi mi, że cykl się odbywa, jednak nie wiem, czy czujnik w zbiorniku jest uszkodzony, ponieważ utrzymuje się na poziomie około 80-84% od czasu, gdy przejechałem nim ostatnie 200 mil?
Wszelka pomoc lub sugestie byłyby bardzo mile widziane, naprawdę staram się coś wymyślić.
Dzięki,
Tom.