Independent Renault Forums banner

Renault Trafic 2017 1.6dci - U059f 'nieprawidłowe dane' czujnik nox B

1 reading
8.8K views 10 replies 5 participants last post by  Kenny.S  
#1 ·
Niedawno kupiłem Trafica III z 2017 roku z przebiegiem 132 tys. mil, w którym pojawił się powracający komunikat 'sprawdź system anty-zanieczyszczeń' i kontrolka silnika. Próbowałem zresetować go za pomocą uniwersalnego skanera OBD2, co początkowo działało, ale wraca zaraz po uruchomieniu, gdy zostanie uruchomiony 3 razy.

Monitorowałem temperaturę katalizatora i wykonuje regenerację DPF jak zwykle. Jednak błąd wciąż powraca, więc czyszczę go co kilka dni.

Zdecydowałem się na porządne skanowanie za pomocą Snap-on Zeus, który wygenerował kilka kodów błędów z U059f - Nieprawidłowe dane odebrane z czujnika NOx "B" wskazujące na uszkodzony czujnik. Wyczyściłem go za pomocą Snap-on, jednak wrócił ponownie. Wymieniłem czujnik NOx 2 na oryginalny, jednak po wyczyszczeniu wraca jako oczekujący DTC, a następnie aktualny po 3 uruchomieniach.

Do tej pory zrobiłem w tej samej kolejności:
  • Wyczyściłem rurkę czujnika ciśnienia w komorze silnika, ponieważ była zatkana (jednak brak objawów)
  • Wymieniłem czujnik Nox B na oryginalną część
  • Wymieniłem czujnik MAP, ponieważ wydawało się, że odczytuje nieprawidłowo, jednak nowy czujnik był dokładnie taki sam.
  • Usunąłem i wyczyściłem wtryskiwacz adblue (nie był zbyt skorupiasty)

Włożyłem endoskop do zbiornika na płyn Adblue i wyglądał na dość pusty, ale mogę się mylić. Wtryskiwacz adblue klika, co mówi mi, że cykl się odbywa, jednak nie wiem, czy czujnik w zbiorniku jest uszkodzony, ponieważ utrzymuje się na poziomie około 80-84% od czasu, gdy przejechałem nim ostatnie 200 mil?

Wszelka pomoc lub sugestie byłyby bardzo mile widziane, naprawdę staram się coś wymyślić.

Dzięki,

Tom.
 

Attachments

#2 ·
Aktualizacja: Kod U059f/DTCC59F wciąż tam jest, jednak dodałem 1,5-litrową butelkę adblue i poziom wzrósł do 92%, więc wydaje się, że wszystko jest w porządku z czujnikiem poziomu. Przejechałem długą trasę wokół M25 i monitorowałem temperatury katalizatora, które osiągnęły >600°C, potwierdzając, że aktywne wypalanie zakończyło się pomyślnie.

Spędziłem dzisiaj kilka godzin na demontażu przedniego czujnika. Był mocno zablokowany, wymagało to wiele perswazji, gazu map, płynu penetrującego i płynu do czyszczenia hamulców, aby go usunąć. Gwinty były naprawdę złe po wyjęciu. Napięcie testowane na przedniej wtyczce NOx: 12 V na zasilaniu, 2,4 V na can low i 2,7 V na can high, niska rezystancja na przewodzie uziemiającym, więc wszystko w porządku na wtyczce.

Niechętnie wydaję na to więcej pieniędzy, jednak wygląda na to, że będzie potrzebny przedni czujnik NOx. Zastanawiam się, czy skaner błędnie odnosi się do czujnika NOx upstream jako pozycji 2, podczas gdy w rzeczywistości usterka dotyczy czujnika upstream. Kto wie, ale 500 funtów na czujniki nigdy nie jest zabawne...
 
#4 ·
W moim Traficu z 2017 roku czujnik NOx 2 (pozycja B) był w rzeczywistości czujnikiem przednim, który znajduje się tuż przed wtryskiwaczem AdBlue. Czujnik 1 był czujnikiem tylnym.

Nie ma to żadnego logicznego sensu, poza tym, co mogłem wywnioskować, a mianowicie - furgonetki euro 5 miały tylko jeden czujnik Nox (tylny, byłby najpierw nr 1), a następnie dodano drugi przedni, aby umożliwić modułowi AdBlue obliczanie dawki ablue wymaganej przez porównanie wartości przed i za wtryskiwaczem.

Mam nadzieję, że to pomoże.
 
#5 ·
Dla mojego trafixa z 2017 roku, czujnik NOx 2 (pozycja B) był w rzeczywistości czujnikiem przed katalizatorem, który znajduje się tuż przed wtryskiwaczem adblue. Czujnik 1 był czujnikiem za katalizatorem.

Nie ma to żadnego logicznego sensu, poza tym, co mogłem wywnioskować, czyli - vany euro 5 miały tylko jeden czujnik Nox (za katalizatorem, byłby to najpierw nr 1), a następnie dodano drugi przed katalizatorem, aby moduł adblue mógł obliczyć dawkę ablue wymaganą przez porównanie wartości przed i za katalizatorem.

Mam nadzieję, że to pomoże.

Tom.
Bardzo dziękuję Tom 👍