Independent Renault Forums banner

Traffic 1.6 dci 2015 Ciśnienie w układzie chłodzenia, brak cyrkulacji

1 reading
38K views 51 replies 20 participants last post by  bradwright9797  
#1 ·
Cześć
Szukałem odpowiedzi na mój problem, z bardzo małą jasnością co do tego, jaki może być problem, więc spróbuję to wyjaśnić. Mam Traffic 2015 138k 1.6 dci z bardzo specyficznym problemem przegrzewania się. Kiedy silnik osiągnie temperaturę, płyn chłodzący jest pod ciśnieniem w zbiorniku i wycieka z korka wlewu, a nagrzewnica dmucha zimnym powietrzem. Wymieniono korek wlewu, pasek wieloklinowy, pompę wody napędzaną paskiem, termostat i elektroniczny zawór EGR, wszystko na nowe, również 2. chłodnica spalin EGR została ominięta z tyłu silnika po stronie chłodzenia, aby wyeliminować wadliwą chłodnicę wyciekającą emisje do układu chłodzenia. Wymieniono węże płynu chłodzącego na nowe. Zrobiłem również test szczelności spalania za pomocą testera BT-500 Block. Istnieją dodatkowe 2 elektroniczne pompy wody, jedna pod chłodnicą/silnikiem i jedna pod obudową akumulatora. Sprawdziłem napięcie w punkcie końcowym obu pomp i obie mają 12 V DC. Próbowałem użyć dodatku "Steel Seal Gasket Engine Block Repair" dwa razy, ale bez pozytywnych rezultatów. Kiedy samochód był przejechany co najmniej 10 mil lub więcej, zapala się kontrolka silnika z napisem "STOP" awaria silnika! Wydaje się, że nie krąży płyn chłodzący z powodu narastania ciśnienia i/lub głowica cylindrów jest uszkodzona, lub ma porowaty blok, należy również zauważyć, że płyn chłodzący nie jest tracony, tylko wtedy, gdy występuje przegrzanie. Brak oleju w płynie chłodzącym i brak płynu chłodzącego w oleju. Należy zauważyć, że jest to silnik R9M450. Naprawdę nie chcę zdejmować głowicy tylko po to, by stwierdzić, że to nie głowica, jedyną inną opcją jest zablokowana chłodnica lub być może zablokowanie w samym bloku. Usunąłem również elementy wewnętrzne termostatu, muszę je wymienić, ponieważ test gorącej wody dowodzi, że działa dobrze, możesz pomyśleć, dlaczego zmieniłem połowę rzeczy powyżej, ale kontrola antyzanieczyszczeniowa na desce rozdzielczej była powodem EGR, który się zatarł i trzeba było go wywiercić! A teraz to połączenie, że jest to czujnik ciśnienia doładowania powietrza w kolektorze dolotowym Bosch MAP, który to powoduje, więc to kolejna rzecz do zmiany, ale jeśli ktoś zna rozwiązanie, jestem uszami!
 
#48 ·
Mam ten sam problem z 2015 R9M450. Poszedłem do serwisu z powodu zanieczyszczenia i ostrzeżenia o wtryskiwaczu i powiedziano mi w warsztacie Renault, że poziom płynu chłodzącego tajemniczo spada i może to być uszczelka głowicy. Ale nie mogą być pewni. I powiedzieli, że nie warto szukać i w zasadzie nadaje się to na złom.
 
#51 ·
Renault Trafic 2018. Na biegu jałowym brak przegrzewania, przejechać kawałek, a następnie przegrzewanie i woda wydostająca się ze zbiornika wyrównawczego. Brak ogrzewania z dmuchawy i jedna strona chłodnicy zimna. Elektryczna pompa z tyłu silnika była podejrzewana przeze mnie o uszkodzenie lub zablokowanie, ponieważ woda nie wydostawała się z silnika zasilającego nagrzewnicę. Rozwiązane po kilku dniach, wlałem płyn do płukania chłodnicy i przepłukałem układ przy rurach nagrzewnicy w obie strony małą pompą 12 V ze zbiornikiem czystej wody, wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia wydostały się w obie strony, a także ze zbiornika na wodę. Napełniłem świeżą wodą, grzejniki działają, dmuchają ładnie i gorąco, chłodnica gorąca. Urządzenie diagnostyczne pokazuje temperaturę na poziomie 85-90 stopni podczas jazdy. Mam nadzieję, że to komuś pomoże, ponieważ wydaje się, że w Internecie nie ma nikogo z rozwiązaniem.