Independent Renault Forums banner

2005 Renault Trafic 1.9 DCI

1 reading
3.5K views 10 replies 2 participants last post by  ours2012  
#1 ·
Cześć wszystkim, mam Trafica z 2005 roku i wczoraj przejechałem ponad 300 bezawaryjnych mil. Dzisiaj chciałem go uruchomić i dostaję niebieski/czarny/szary dym i prawie wypadanie zapłonów, brak kontrolek na desce rozdzielczej, ale kiedy podłączam mój czytnik Launch obd, dostaję:
DF001 Obwód czujnika temperatury wody, obwód otwarty lub zwarcie +12v
DF002 Obwód czujnika temperatury powietrza, obwód otwarty lub zwarcie +12v
DF056 Obwód czujnika przepływu powietrza, obwód otwarty lub zwarcie do masy
DF056 Obwód czujnika przepływu powietrza, obwód otwarty lub zwarcie do masy (to nie literówka, ten sam błąd pojawia się dwa razy!)
DF186 Obwód świec żarowych, świece żarowe uszkodzone lub obwód otwarty
Kasuję je, a one natychmiast wracają, więc czy jest wspólne zasilanie lub wspólna masa dla tych czujników, czy wszystkie są w tym samym obwodzie? Bardziej prawdopodobne jest, że wbiję sobie szpilki lub multireader niż uda mi się go poprawnie użyć.
Rzuciłem okiem na niebieską wtyczkę w komorze silnika i nie widzę korozji ani przerwanych/ściśniętych przewodów ani w pobliżu wtyczek.
Wczoraj w porze lunchu zostawiłem vana na biegu jałowym, żeby wpuścić trochę ciepła do vana, kiedy jedliśmy lunch i pracował na biegu jałowym przez kilka minut, a potem zgasł, nie chciał się uruchomić ponownie, więc zalałem diesla pompką i było dobrze przez 160 mil do domu, z wyjątkiem tego, że nie miałem temperatury na wskaźniku, a dzisiaj, gdy jest zimny jak kamień, pokazuje 6 kresek ciepła.....
Proszę o pomoc.
Dzięki
Mike
 
#2 ·
Wyciągnij wtyczkę czujnika przepływu powietrza z czujnika przepływu powietrza z obudowy filtra powietrza i sprawdź, czy teraz uruchomi się prawidłowo.
Z tego, co napisałeś, powiedziałbym, że czujnik MAF uległ awarii.
 
#3 ·
Wyciągnij wtyczkę czujnika przepływu powietrza z czujnika przepływu powietrza z obudowy filtra powietrza i sprawdź, czy teraz uruchomi się prawidłowo
z tego, co napisałeś, powiedziałbym, że czujnik przepływu powietrza uległ awarii
Zrobiłem to i nie pracuje na biegu jałowym i śmierdzi niespalonym olejem napędowym.
Wcześniej odłączyłem przepływomierz i nie chciał się uruchomić
 
#7 ·
WOW czy wiązka przewodów może się aż tak ruszać/wibrować?

dobra robota
Oglądając ponownie to zdjęcie nad obszarem skrzyni biegów,

nie wiem, co jest z tą częścią wiązki przewodów w tych modelach, ale mnóstwo problemów z tym obszarem
po prostu spójrz na okablowanie wtryskiwaczy, skoro już tam jesteś
W zeszłym miesiącu zrobiłem 2 wtryskiwacze w vanie, skręciły się i wysunęły!! Więc sprawdziłem całe okablowanie, będąc tam
 
#8 ·
Wciąż zmagam się z furgonetką, stała zaparkowana przez tydzień i kiedy przyszedłem ją uruchomić, była z tym niezła męka i było dużo białego/niebieskiego dymu, kiedy udało mi się ją uruchomić na tyle długo, żeby spróbować jechać, dym zmienił kolor z białego/niebieskiego na szary po około 2 milach i dym ustał, jakieś pomysły?
 
#11 ·
To będzie twój niebieski dym stający się szarawy.
Zdejmij wąż filtra powietrza z wlotu turbosprężarki.
Oczyść wlot turbosprężarki.
Teraz wciśnij wąż z powrotem, nie zawracaj sobie głowy zakładaniem spinki z powrotem, aby trzymać wąż.
Uruchom silnik, obroty do 2000 obr./min na około 15 sekund.
Wyłącz, odczekaj około minuty, zdejmij wąż z powrotem, sprawdź, czy wlot znowu jest pełny oleju.
Musisz TYLKO ZOBACZYĆ.
Jeśli tak, pomyśl o wymianie wkładu turbosprężarki.
Sprawdź również, czy intercooler nie jest pełny oleju.
Trudny rozruch nadal może być spowodowany wyciekiem wtryskiwacza po pozostawieniu na kilka dni, a paliwo wypływa z pompy wtryskowej.