Independent Renault Forums banner

2013 Renault Master ostrzeżenie o niskim poziomie naładowania akumulatora, zmagam się z ustaleniem przyczyny tego problemu.

9.8K views 9 replies 5 participants last post by  Colin West  
#1 ·
Mój Master z 2013 roku ma nowy akumulator i został sprawdzony przez warsztat Renault i nie stwierdzono żadnych usterek - brak kodów błędów.... i sprawdziłem wszystko, co mogłem - połączenia, przewody itp. Warsztat zdjął przód i wyczyścił wszystkie połączenia, sprawdził przewody i ponieważ jest dużo woltów, założył, że alternator jest w porządku.

Napięcie akumulatora OK - silnik wyłączony 12,88
Uruchom silnik, natychmiast gaśnie kontrolka poziomu oleju, zapala się ostrzeżenie o akumulatorze, włącza się ładowanie i wynosi około 14,2 - 14,3 V, kontrolka pozostaje włączona.
Przejściowo - okazjonalnie zgaśnie, a prędkość ładowania spadnie do 13,5 - 13,6 V, wtedy zapala się kontrolka ostrzegawcza i wracamy do 14,2 - 14,3 V.

Pojazd działa dobrze, z wyjątkiem kontrolek ostrzegawczych dotyczących niskiego poziomu naładowania akumulatora.

Czy ma to związek z tym, jak alternator wykrywa napięcie akumulatora / obciążenie elektryczne, czy też jest to coś innego???

Wszelkie wskazówki będą mile widziane!

Colin
 
#2 ·
Powiedziałbym, że to obwód/moduł czujnikowy na akumulatorze, który nie odczytuje prawidłowo akumulatora
Będzie na ujemnym zacisku akumulatora, jeśli jest zamontowany, po prostu sprawdź, czy połączenie jest czyste i mocne
 
#4 ·
Twój ma przewód od alternatora do zegarów, alternatora do ECU i alternatora (gruby przewód) do rozrusznika, od rozrusznika do akumulatora.

Sprawdziłbym przewód do ECU (numer 2 we wtyczce alternatora). Zgaduję, gdzie trafia do ECU, chyba że wiesz, jaki kod silnika ma van.
 
#6 ·
To świetna rada - przeprowadziłem więcej testów i przewód sygnałowy do alternatora odczytuje tylko około 10 woltów, gdy silnik pracuje - to dwuprzewodowy alternator (duże czerwone wyjście i białe wejście sygnału).
Teraz próbuję ustalić, dokąd 'to' idzie lub skąd pochodzi, wygląda na to, że idzie do ECU, ale trudno jest prześledzić wszystkie połączenia ECU - nie sądzę, żeby to była wada okablowania, ponieważ 'dostosowanie wszystkich wiązek' nie robi różnicy.
 
#9 ·
Cześć, ten sam problem w Movano z 2013 roku, zaczął się po wyjęciu akumulatora (rozładował się po kilku miesiącach postoju), naładowaniu i ponownym włożeniu (ALE w międzyczasie zamontowano mniejszy, ale w pełni sprawny akumulator). Komunikat pojawił się po zamontowaniu starego akumulatora i teraz nie znika z żadnym akumulatorem. Ładowanie z komunikatem wynosi 14V. Wymieniono regulator napięcia w alternatorze, ale bez zmian.