Mój Master z 2013 roku ma nowy akumulator i został sprawdzony przez warsztat Renault i nie stwierdzono żadnych usterek - brak kodów błędów.... i sprawdziłem wszystko, co mogłem - połączenia, przewody itp. Warsztat zdjął przód i wyczyścił wszystkie połączenia, sprawdził przewody i ponieważ jest dużo woltów, założył, że alternator jest w porządku.
Napięcie akumulatora OK - silnik wyłączony 12,88
Uruchom silnik, natychmiast gaśnie kontrolka poziomu oleju, zapala się ostrzeżenie o akumulatorze, włącza się ładowanie i wynosi około 14,2 - 14,3 V, kontrolka pozostaje włączona.
Przejściowo - okazjonalnie zgaśnie, a prędkość ładowania spadnie do 13,5 - 13,6 V, wtedy zapala się kontrolka ostrzegawcza i wracamy do 14,2 - 14,3 V.
Pojazd działa dobrze, z wyjątkiem kontrolek ostrzegawczych dotyczących niskiego poziomu naładowania akumulatora.
Czy ma to związek z tym, jak alternator wykrywa napięcie akumulatora / obciążenie elektryczne, czy też jest to coś innego???
Wszelkie wskazówki będą mile widziane!
Colin
Napięcie akumulatora OK - silnik wyłączony 12,88
Uruchom silnik, natychmiast gaśnie kontrolka poziomu oleju, zapala się ostrzeżenie o akumulatorze, włącza się ładowanie i wynosi około 14,2 - 14,3 V, kontrolka pozostaje włączona.
Przejściowo - okazjonalnie zgaśnie, a prędkość ładowania spadnie do 13,5 - 13,6 V, wtedy zapala się kontrolka ostrzegawcza i wracamy do 14,2 - 14,3 V.
Pojazd działa dobrze, z wyjątkiem kontrolek ostrzegawczych dotyczących niskiego poziomu naładowania akumulatora.
Czy ma to związek z tym, jak alternator wykrywa napięcie akumulatora / obciążenie elektryczne, czy też jest to coś innego???
Wszelkie wskazówki będą mile widziane!
Colin