Independent Renault Forums banner

2016 Clio servicelampje reset niet

18K views 8 replies 4 participants last post by  M3nath81  
#1 ·
Hallo,

ik heb hulp nodig. Ik heb een Clio uit 2016 gekocht en heb problemen met het resetten van het servicelampje. Er is een olie- en oliefilterwissel uitgevoerd en de garage had problemen met het resetten van het servicelampje, bij twee afzonderlijke gelegenheden. Ze beweren dat ik met Renault moet praten om het lampje te laten resetten. Ik heb met Renault gesproken en ze zeggen dat ze het lampje niet zomaar zullen uitschakelen, omdat dat niet hun beleid is?? Ik heb de YouTube-video's meerdere keren tot in detail geprobeerd en geen succes. Weet iemand waarom het niet reset?? Het service-interval geeft alleen 0000/00 aan, qua kilometers en maanden, neem ik aan, te oordelen naar het olie verversingsinterval.

#2 ·
Het resetten van de service is afhankelijk van de aanwezigheid van een bekende afstands- en tijdparameter in de ECU van waaruit deze kan worden bestuurd - als uw parameters momenteel op nul staan (althans uit uw beschrijving), dan kan het servicelampje om voor de hand liggende redenen niet worden gereset .................. iemand met een CLIP- of Renault-sprekende scanner moet zinvolle waarden zoals 10000 km/12 maanden correct in de ECU programmeren voordat de resetfunctie kan worden uitgevoerd.

Heeft u bevestigd wat er momenteel in de computer is geprogrammeerd ................ en als die 0000/00-nummers kloppen, moet men zich afvragen waarom dat zo is? ............... is er een computer vervangen en mogelijk niet correct geconfigureerd?

#3 ·
Toen we de auto testten, brandde er geen servicelampje op het dashboard, maar toen we de auto ophaalden, brandde het lampje wel. Het zou dus naar Renault moeten gaan, zodat zij of iemand met een systeem zoals u beschrijft dit probleem kan oplossen, en niet alleen een simpele servicebeurt met een reset.

#5 ·
Nou, de garage zei dat ze gratis een olie- en oliefilterwissel zouden doen en vertelde dat ze het lampje niet konden resetten omdat ze niet over de juiste apparatuur beschikten, onder verwijzing naar Renault, en zeiden dat ik terug moest komen op basis van het feit dat ze een soort apparatuur van Renault zouden krijgen, dat is wat ik begreep van het gesprek dat ik met hen had. En hetzelfde verhaal kon niet worden gereset en stelde dat ik naar Renault moest gaan, wat ik niet kan omdat ze geweigerd hebben het lampje gewoon te resetten. Maar ik kreeg net van de garage waar ik het vandaan heb te horen dat er een service nodig is voor de reset, maar ik weet niet zeker of ze weten waar ze het over hebben.

#6 ·
Ik begin hier een luchtje te ruiken.

Overwegingen over olie zijn niet de enige reden voor een servicelampje ...............

Ik zou serieus voorstellen OM HEN het voertuig op eigen kosten bij Renault te laten aanbieden voor een goede en volledige Clip-scan en erop aan te dringen een kopie van het rapport te krijgen ............... als het een diesel is, kan het DPF-problemen hebben ............. als het een benzine is, kan het kat- of O2-problemen hebben ........... en een heleboel andere dingen

#7 ·
Ik begin hier een luchtje te ruiken.

Olieoverwegingen zijn niet de enige reden voor een servicelampje...............

Ik zou serieus voorstellen OM hen het voertuig op eigen kosten bij Renault te laten indienen voor een goede en volledige Clip-scan en erop aan te dringen een kopie van het rapport daarvan te krijgen............... als het een diesel is, kan het DPF-problemen hebben............. als het een benzine is, kan het kat- of O2-problemen hebben........... en een heleboel andere dingen
Bedankt voor de hulp, ik zal er maandagochtend als eerste mee aan de slag gaan en hen dit probleem laten oplossen