Independent Renault Forums banner

CLip Geavanceerde functies (EGR Adaptives menu)

7.3K views 9 replies 3 participants last post by  tdc  
#1 ·
Er staan ​​nog 2 andere items in hetzelfde menuscherm als EGR adaptieve reset.. ECU geleerde parameters of iets dergelijks. Weet iemand wat ze doen? Ik heb alle 3 knoppen ingedrukt na het vervangen van EGR & heb nu geen EGR-fouten meer, maar heb wel een soort low power mode gekregen op een '05 1.9Dci 120ps Scenic!

#2 ·
Hallo, als u de geleerde parameters gebruikt, moet de computer de basisinstellingen van de motor leren. Wat betreft de EGR-reset, wanneer dat is gedaan, is er een herleermethode nodig, d.w.z. motor aan, uit, één voet uit het raam terwijl u op de startknop drukt. Er is een vaste lijst met dingen die u moet doen zodra deze is vervangen, reset deze en zoek een handleiding over hoe u dit moet doen.:d

#3 ·
dwz. motor aan, uit, één voet uit het raam terwijl u op de startknop drukt. Er is een vaste lijst met dingen die u moet doen als deze is vervangen, zoek naar een handleiding over hoe u dit moet doen
Wat bedoelt u precies met "één voet uit het raam terwijl u op de startknop drukt"? & kunt u mij wijzen op de gedetailleerde instructies van wat te doen na de EGR-reset of mij misschien de handleidingnaam vertellen?

#4 ·
Hallo, er zijn handleidingen op eBay, ze zijn van Renault zelf en zijn erg goed. Vandaag heb ik de EGR op mijn 2.2 Espace gereset en dat reset zichzelf nadat de motor een paar keer is gestart en gestopt. Ik herinner me niet dat de Scenic van mijn vrouw zo gemakkelijk was, ik probeer nog steeds informatie voor je te vinden.

#5 ·
Proost, ik heb een werkplaatshandboek besteld. Ik wist niet dat ze beschikbaar waren. Na vele uren te hebben gelezen over problemen met de f9Q, ben ik verrast dat ik ze nog niet eerder heb zien vermelden.

Ik kan me niet echt voorstellen dat het plaatsen van een nieuwe egr, het resetten van adaptieven en ECU-basisinstellingen een soort noodloop zou kunnen creëren, maar ik zal openstaan en alles volgen wat ik vind, bedankt.

#8 ·
Het gaat sneller als het losgekoppeld is, ja. Ik krijg min of meer hetzelfde effect met de vnt-vacuümleiding losgekoppeld en zo gebruik ik het nu. Net bestuurbaar, hoewel heuvels gênant zijn.

Verschillende gebruikte MAP-sensor geprobeerd, geen prestatieverschil. Krijg 2V piek eruit (toerental in neutraal), 5V in. Door het handmatig met een fietspomp op te blazen, krijg ik de verwachte 4V. Wat betekent dit allemaal. !?

Andere dingen geprobeerd -

Andere ECU
Andere ECU-software
Nieuwe goedkope MAF
Nieuwe Vnt-vacuüm-solenoïde
Gemeten vnt-vacuüm-solenoïde spanning, ca. 9,5 V
Turbo compressorwiel betast, lichte weerstand, ik verwachtte een beetje speling en gemakkelijk draaien