Independent Renault Forums banner

Noodsleutel opent de auto niet

13K views 6 replies 6 participants last post by  AndyKusafiri  
#1 ·
Ik heb een Renault Megane Dynamique 1.6 uit 2005. De batterij is mogelijk leeg, waardoor de kaart de deuren niet opent. Ik heb de noodsleutel gebruikt om de deur te proberen openen, die zich toevallig op de bestuurdersdeur bevindt, niet op de passagiersdeur. De sleutel draait echter wel, maar opent de deur niet.

Kan iemand mij vertellen of er een andere manier is om de deuren te openen?

Bedankt.

#2 ·
Hallo, als u er zeker van bent dat de cilinder zich alleen op de bestuurdersdeur bevindt, dan gaat hij niet open, want er zit geen fitting op de vergrendeling voor het slot, hij zit alleen op de n/s-deur, het lijkt erop dat iemand ze heeft verwisseld, de enige optie is om de auto op te krikken, de onderbak te verwijderen en met een startbooster de aardeklem op de aarde van de auto aan te sluiten en de plusklem op de achterkant van de dynamo en tegelijkertijd op de ontgrendelknop van de afstandsbediening te drukken en de auto zou moeten ontgrendelen, als hij open is, wissel dan de cilinder om.

#4 ·
Noodsleutel opent de deur niet

Martink, bedankt voor je antwoord, maar weet je een manier om de motorkap te openen? Ik heb de voorste roosters verwijderd en wil graag weten hoe ik toegang krijg tot de motorkaphendel. Als ik de motorkap open krijg, kan ik de batterij opladen en misschien de deur openen met de sleutelhanger.

#5 ·
Je kunt beter onder de auto vandaan gaan. Als je de motorkapvergrendeling kunt zien, zoek dan waar de kabel naartoe gaat, tenzij ze dat ook elektronisch hebben gemaakt. Duw het ding waar de kabel aan vastzit in beide richtingen.

Als dat niet lukt, hoe gehecht ben je dan aan je ramen?

#7 ·
Ter referentie voor iedereen die deze thread doorzoekt: Ik had hetzelfde probleem met Kerstmis.

Als je een krik, een lange schroevendraaier en een dopsleutelset kunt bemachtigen, doe dan niets overhaasts met een baksteen.

Ik heb de auto opgekrikt (slechts één kant aan de voorkant was voldoende) met behulp van een geleende krik (natuurlijk, want de andere zat opgesloten in de kofferbak).

Toen waren het slechts 5 bouten om de bodemplaat te verwijderen - hoewel het wat trekken en buigen kost om hem los te krijgen.

Toen ik dat eenmaal had gedaan, was het gemakkelijk om de motorkapontgrendeling te bereiken, die zich net achter de radiator in het midden bevindt. Je ziet de kabel van de passagierskant komen, dus je moet de schroevendraaier gebruiken om in die richting (richting passagierskant) te wrikken.

Hierdoor gaat de motorkap genoeg open zodat je vervolgens de secundaire ontgrendeling door de grill kunt bereiken, de accu kunt pakken en deze kunt opladen of starthulp kunt geven.