Independent Renault Forums banner

Noodknop werkt niet - hoe te repareren?

1 reading
7.2K views 8 replies 4 participants last post by  BorderM  
#1 ·
Hallo allemaal, ik heb een Megane IV (2017) en de knop voor de alarmlichten werkt niet meer (de rode driehoeksknop). Er gebeurt niets als ik erop druk. Richtingaanwijzers werken prima en schakelen de betreffende knipperlichten in.

De knop maakt deel uit van multimedia/navi die er zo uitziet:

Image

Ik ben bij mijn lokale monteur geweest en hij zegt dat de knop/schakelaar niet kan worden vervangen of gerepareerd en dat hij alleen een gebruikt multimediasysteem kan bestellen en het volledig kan vervangen, bijvoorbeeld: 2017 Renault Megane MK4 SAT NAV SCREEN 280901068R | eBay

Ik heb ook over een paar dagen een afspraak bij een erkende Renault-service (ik kom trouwens uit Kroatië), dus ik zal zien wat ze te zeggen hebben. Ik hoop dat de knop/schakelaar kan worden vervangen zonder het hele infotainmentsysteem te hoeven vervangen.

Wat kan ik hier verwachten? Kan de knop/schakelaar worden vervangen? Wat is de prijs van een nieuw infotainmentsysteem? Is het mogelijk om het te upgraden naar een grotere bij het vervangen?

#3 ·
Omdat de knop niet vaak wordt gebruikt, zal er vuil op de contacten ophopen. Kijk of je wat contactreiniger eromheen kunt spuiten en hem vaak aan en uit kunt zetten. Geen garantie, maar het heeft bij mij bij een paar eerdere auto's gewerkt.
Bedankt! Ik heb precies gedaan wat je zei en de knop werkt nu. Het lijkt niet zo mooi te "klikken" als voorheen, maar hij werkt perfect elke keer als hij wordt ingedrukt. Het moet de vuilophoping zijn, maar ik gebruik de knop dagelijks, dus "niet vaak gebruiken" zou geen probleem moeten zijn. Je hebt me gered, nogmaals bedankt!

#5 ·