Independent Renault Forums banner
21 - 40 of 51 Posts
Dus het verwarmingselement van de O2-sensor werkt nog steeds en krijgt 12V van de ECU - goed.

Je zei dat je vandaag compressietests zou gaan doen - resultaten?

Volgende vraag - stationair draaiende motor - wat is de MAP-sensorwaarde - je hebt ongeveer 30 kPa nodig.

Omdat beide O2's het blijkbaar eens zijn met het rijke mengsel (laatste grafiek die je hebt gepost), moet je nu bevestigen dat je geen lucht-/vacuümlekken hebt. Ik zou zeggen, haal een spuitbus startvloeistof en ga met draaiende motor langs het inlaatspruitstuk en spuit op elke verbinding, afdichting, slang, sensor die betrokken is bij dat plastic inlaatspruitstuk ............ elke verandering in motortoerental of geluid geeft aan dat je het probleemgebied hebt gevonden.

Het zelfde voor het uitlaatspruitstuk tot aan de eerste O2-sensor - elke slechte verbinding/gat dat wordt besproeid, geeft een verandering in stationair toerental of geluid aan.

Discussion starter · #24 ·
Image

Hoi, bedankt voor deze informatie, de compressietester die vandaag aankwam was te groot om in de bougiegaten te komen, dus ik moet nu wachten tot morgen om een compressietest te doen, wanneer hopelijk de juiste arriveert. Ik zal ook doen wat u voorstelde met het controleren op vacuümlekken. Dank u

View attachment 195172

Hoi, bedankt voor deze informatie, de compressietester die vandaag aankwam was te groot om in de gaten van de bougies te komen, dus ik moet nu wachten tot morgen om een compressietest te doen, wanneer hopelijk de juiste arriveert. Ik zal ook doen wat je hebt voorgesteld met het controleren op vacuümlekken. Bedankt
Als de scanner geldige gegevens rapporteert en de motor stationair draaide en u het gaspedaal niet aanraakte tijdens het vastleggen van dat scherm, heeft u al uw antwoord - dwz - afwezigheid van vacuüm .........................

De vraag is of het komt door een vacuümlek dat ongeregistreerde lucht aanzuigt, een mechanisch probleem zoals een defecte cilinder (ringen/kleppen etc.) of gewoon een gaga MAP-sensor

Die motor zuigt volgens de MAP-meting niet zo veel als hij zou moeten (ongeveer 400 mBar of beter om een betrouwbare verbranding te bereiken).

Discussion starter · #28 ·
Het toerental in stationairloop is erg onstabiel sinds ik dit probleem heb. Het varieert tussen 600 en 1000 tpm, de naald schiet alle kanten op. Zou een compressietest me laten zien of er een fout is op een cilinder, bijvoorbeeld ringen of kleppen?

Discussion starter · #30 ·
Ik hoop het echt! Anders ziet het eruit als een grote klus!! Zodra ik morgen in daglicht kan, zal ik overal zoeken naar een vacuümlek. Ik merkte dat ik misschien meteen een probleem heb gevonden. Het lijkt erop dat een terugslagklep gespleten is! Ik neem aan dat het een terugslagklep is?

Attachments

Ik hoop het echt! Anders ziet het eruit als een grote klus!! Zodra ik morgen in het daglicht kan, zal ik overal zoeken naar een vacuümlek. Ik merkte dat ik meteen een probleem heb gevonden. Het lijkt mij dat een terugslagklep gesplitst is! Ik neem aan dat het een terugslagklep is?
Dat zal zeker ellende veroorzaken - lijkt op de rembekrachtigingsklep?

Rembekrachtiger werkt op vacuüm. Als u een lek heeft dat daarheen gaat, worden uw remmen ook beïnvloed. Klep op de aanzuigleiding van de bekrachtiger isoleert houdt de zuigzijde van het membraan gevuld, zelfs als het vacuüm voor andere dingen op de motor wordt gebruikt

Discussion starter · #35 ·
Hallo, een korte update, het vacuümlek is verholpen en gelukkig geen verandering. Amazon heeft mijn nieuwe compressietester bezorgd en het slechte nieuws is dat cilinder 2 15 psi compressie heeft en cilinders 1 en 3 180 psi. Ik heb een theelepel olie in de cilinder laten vallen en de test herhaald en het maakte geen verschil, dus ik gok dat het een klepprobleem is? Bedankt

Hoi snelle update, het vacuümlek verholpen en gelukkig geen verandering. Amazon heeft mijn nieuwe compressietester bezorgd en het slechte nieuws is dat cilinder 2 15 psi compressie heeft en cilinders 1 en 3 180 psi hebben. Ik heb een theelepel olie in de cilinder laten vallen en de test herhaald en het maakte geen verschil, dus ik gok dat het een klepprobleem is? Bedankt
Zo is het dan - het meest onaangename resultaat, maar nu weet je het.

Cruciaal om compressie te doen vóór serieus elektronisch foutzoeken.

Kan helaas ringen, kleppen, nokkenas, volgers, tuimelaars etc. etc. etc. zijn.

Ik zou voorstellen om het nokkenasdeksel eraf te halen en van daaruit verder te gaan - kijk wat er duidelijk is met het deksel eraf .............

@Migz Slecht resultaat, ik voel met je mee. Ik kan me vergissen, maar het lijkt erg weinig voor een klepafdichtingsprobleem (maar goed dat je het hebt gevonden) - uit nieuwsgierigheid, hoeveel kilometer heeft de motor gereden? Was er een plotselinge verandering of gebeurde dit in de loop van de tijd? Duidelijke geluiden, afgezien van het gebruikelijke 3-cilinder geratel? (Disclaimer: Ik hou echt niet van 3-cilinder motoren, mijn zoon had er een in een C1 en het stationair draaien als hij goed werkte (wat hij deed) was een constante bron van irritatie.)

Discussion starter · #38 ·
@Migz
Slecht resultaat, ik voel met je mee. Ik kan me vergissen, maar het lijkt erg weinig voor een probleem met de klepafdichting (maar goed dat je het hebt gevonden) - maar uit nieuwsgierigheid, hoeveel kilometer heeft de motor gereden?
Was er een plotselinge verandering of gebeurde dit over een periode?
Enige duidelijke geluiden, afgezien van het gebruikelijke geratel van 3 cilinders?
(Disclaimer Ik hou echt niet van 3 cilinder motoren, zoon had er een in een C1 en het stationair draaien als het goed werkte (wat het deed) was een constante bron van irritatie.)
Hoi, het probleem ontstond voor het eerst op een ochtend ongeveer 3 weken geleden toen ik wakker werd met strenge vorst en sneeuw. Ik reed 50 mijl en het was de hele weg verschrikkelijk, dus draaide ik me om en reed terug naar huis. Sindsdien ben ik op zoek naar mogelijke problemen :( de auto heeft nu 88k mijl gereden en heeft hier nog nooit een enkel probleem mee gehad. Toen de auto goed liep, kon ik de motor niet eens horen als ik in de auto zat, het was alsof hij niet draaide, zo stil was het. Nu is het als een verdomde brommer!!!!

Discussion starter · #39 ·
Korte update: Ik heb het nokkenasdeksel verwijderd en alles ziet er perfect uit. Ik zal dus de kop er helemaal af moeten halen en proberen te zien of er merkbare schade is... Waarschijnlijk doe ik dit direct na Kerstmis, want ik weet zeker dat mijn vrouw niet wil dat ik het op de laatste winkeldag ervoor doe!!

21 - 40 of 51 Posts