Independent Renault Forums banner
21 - 40 of 51 Posts
Zatem element grzejny czujnika O2 wciąż działa i otrzymuje 12 V z ECU - dobrze.

Powiedziałeś, że zamierzasz dziś przeprowadzić testy kompresji - wyniki?

Następne pytanie - silnik pracuje na biegu jałowym - jaki jest odczyt czujnika MAP jako wartość - potrzebujesz około 30 kPa

Ponieważ oba O2 najwyraźniej zgadzają się z bogatą mieszanką (ostatni wykres, który zamieściłeś), musisz teraz potwierdzić, że nie masz żadnych wycieków powietrza/podciśnienia. Powiedziałbym, że weź puszkę „łatwego startu” i przy pracującym silniku zacznij obchodzić kolektor dolotowy i spryskaj każdy przegub, uszczelkę, wąż, czujnik zaangażowany w ten plastikowy kolektor dolotowy ............ każda zmiana prędkości obrotowej silnika lub dźwięku wskaże, że znalazłeś winowajcę

To samo dotyczy kolektora wydechowego do pierwszego czujnika O2 - każde złe połączenie/dziura spryskana wskaże zmianę prędkości obrotowej biegu jałowego lub dźwięku
 
Discussion starter · #24 ·
Image

Cześć, dzięki za te informacje, tester kompresji, który otrzymałem dzisiaj, był za duży, żeby dostać się do otworów świec zapłonowych, więc muszę czekać do jutra, żeby zrobić test kompresji, kiedy mam nadzieję, że dotrze właściwy. Zrobię również to, co zasugerowałeś, sprawdzając, czy nie ma wycieków podciśnienia. Dziękuję
 
View attachment 195172

Cześć, dzięki za te informacje, tester kompresji, który otrzymałem dzisiaj, był za duży, aby dostać się do otworów świec zapłonowych, więc muszę czekać do jutra, aby wykonać test kompresji, kiedy mam nadzieję, że dotrze właściwy. Zrobię również to, co zasugerowałeś, sprawdzając pod kątem wycieków podciśnienia. Dziękuję
Jeśli skaner raportuje prawidłowe dane, a silnik pracował na biegu jałowym i nie dotykałeś przepustnicy podczas przechwytywania tego ekranu, masz już odpowiedź - tj. brak podciśnienia .........................

Pytanie brzmi, czy jest to spowodowane wyciekiem podciśnienia zasysającym niezmierzone powietrze, problemem mechanicznym, takim jak wadliwy cylinder (pierścienie/zawory itp.) lub po prostu czujnikiem MAP gaga

Ten silnik, zgodnie z odczytem MAP, nie zasysa niczego tak, jak powinien (potrzebuje około 400 mBar lub więcej, aby uzyskać niezawodne spalanie).
 
Discussion starter · #28 ·
Obroty na biegu jałowym są bardzo niestabilne od czasu, gdy mam ten problem. Wahają się między 600 a 1000 obr./min, wskazówka szaleje. Czy test kompresji pokazałby mi, czy występuje usterka na cylindrze, np. pierścienie lub zawory?
 
Discussion starter · #30 ·
Naprawdę mam nadzieję, że tak! W przeciwnym razie zapowiada się na dużą robotę!! Jak tylko będę mógł jutro w świetle dziennym, sprawdzę, czy nie ma wycieku próżni w całym miejscu. Zauważyłem, że być może od razu znalazłem problem, wygląda na to, że zawór zwrotny jest pęknięty! Zakładam, że to zawór zwrotny?
 

Attachments

Naprawdę mam taką nadzieję! W przeciwnym razie wygląda to na dużą robotę!! Jak tylko będę mógł jutro w świetle dziennym, sprawdzę, czy nie ma wycieku podciśnienia. Zauważyłem, że być może od razu znalazłem problem. Wygląda na to, że zawór zwrotny jest pęknięty! Zakładam, że to zawór zwrotny?
To z pewnością spowoduje nieszczęścia - wygląda na zawór wspomagania hamulców?
 
Wzmacniacz hamulców działa na zasadzie podciśnienia. Jeśli masz wyciek prowadzący do niego, na Twoje hamulce również będzie to miało wpływ. Zawór na przewodzie ssącym wzmacniacza izoluje utrzymuje stronę ssącą membrany w stanie napełnienia, nawet gdy podciśnienie jest wykorzystywane do innych rzeczy w silniku
 
Discussion starter · #35 ·
Cześć, szybka aktualizacja, naprawiłem wyciek podciśnienia i na szczęście nie było żadnych zmian. Amazon dostarczył mój nowy tester kompresji, a zła wiadomość jest taka, że ​​cylinder 2 ma 15 psi kompresji, a cylindry 1 i 3 mają 180 psi. Wpuściłem łyżeczkę oleju do cylindra i powtórzyłem test i nie zrobiło to żadnej różnicy, więc zgaduję, że to problem z zaworem? Dzięki
 
Cześć, szybka aktualizacja, naprawiłem wyciek podciśnienia i na szczęście nic się nie zmieniło. Amazon dostarczył mój nowy tester kompresji i zła wiadomość jest taka, że ​​cylinder 2 ma 15 psi kompresji, a cylindry 1 i 3 mają 180 psi. Wpuściłem łyżeczkę oleju do cylindra i powtórzyłem test i nie zrobiło to żadnej różnicy, więc zgaduję, że to problem z zaworem? Dzięki
No to macie - najbardziej nieprzyjemny wynik, ale teraz wiecie.

Krytyczne jest wykonanie kompresji przed jakimkolwiek poważnym rozwiązywaniem problemów z elektroniką.

Niestety mogą to być pierścienie, zawory, wałek rozrządu, popychacze, dźwignie zaworowe itp. itd. itd.

Sugerowałbym zdjęcie pokrywy wałka rozrządu i przejście od tego momentu - zobacz, co jest oczywiste po zdjęciu pokrywy .............
 
@Migz Zły wynik, współczuję. Mogę się mylić, ale wydaje się to bardzo mało prawdopodobne w przypadku problemu z uszczelnieniem zaworu (ale dobrze, że to znalazłeś) - z ciekawości, jaki przebieg ma silnik? Czy nastąpiła nagła zmiana, czy też działo się to przez jakiś czas? Jakieś oczywiste dźwięki poza zwykłym grzechotaniem 3-cylindrowym? (Zastrzeżenie: Naprawdę nie lubię silników 3-cylindrowych, syn miał taki w C1, a biegu jałowego, gdy działał prawidłowo (co robił), był stałym źródłem irytacji.)
 
Discussion starter · #38 ·
@Migz
Zły wynik, współczuję. Mogę się mylić, ale wydaje się to bardzo mało jak na problem z uszczelnieniem zaworu (ale dobrze, że to znalazłeś) - ale z ciekawości, ile kilometrów przejechał silnik?
Czy nastąpiła nagła zmiana, czy też działo się to przez pewien czas?
Jakieś oczywiste dźwięki poza zwykłym grzechotem 3-cylindrowym?
(Zastrzeżenie Naprawdę nie lubię silników 3-cylindrowych, syn miał taki w C1, a praca na biegu jałowym, gdy działał prawidłowo (co robił), była stałym źródłem irytacji.)
Cześć, problem pojawił się po raz pierwszy pewnego ranka około 3 tygodnie temu, kiedy obudziłem się w siarczystym mrozie i śniegu. Przejechałem 50 mil i było strasznie przez całą drogę, więc zawróciłem i wróciłem do domu. Od tego czasu szukam możliwych problemów :( samochód przejechał teraz 88 tys. mil i nigdy wcześniej nie miał żadnego problemu. Kiedy samochód działał dobrze, nie słyszałem nawet silnika, kiedy byłem w samochodzie, to było tak, jakby nie działał, był tak cichy. Teraz jest jak cholerny motorower!!!!
 
Discussion starter · #39 ·
Szybka aktualizacja. Zdjąłem pokrywę wałka rozrządu i wszystko wygląda idealnie. Będę musiał całkowicie zdjąć głowicę i spróbować zobaczyć, czy są na niej widoczne uszkodzenia... Prawdopodobnie zrobię to zaraz po świętach Bożego Narodzenia, ponieważ jestem pewien, że żona nie będzie chciała, żebym robił to w ostatni dzień zakupów przed świętami!
 
21 - 40 of 51 Posts