Independent Renault Forums banner

Zamienność F4R-700 i F4R-770

16K views 9 replies 1 participant last post by  Recycled Scenic  
#1 ·
Witajcie wszyscy,
Mój Espace 2001 2.0 16v silnik F4R-700 całkowicie umarł. Blok i głowica cylindrów i 2 tłoki i 8 zaworów itp.

Dostałem świetną ofertę na F4R-770 2003.

ALE czy są one wymienne? Czy ktoś wie, czy to zadziała?

Mam wątpliwości co do miejsca, w którym skrzynia biegów jest połączona, czy będą takie same. Moja skrzynia biegów to JC5, a ta w nowym silniku to ND0 (6 biegów).

Mieszkam w pobliżu Amsterdamu, ale mam nadzieję uzyskać więcej odpowiedzi z większego kraju (-:

Dzięki z góry
Michiel
 
G
#4 ·
Myślę, że nie musisz się martwić skrzynią biegów. Chociaż otwory na wał korbowy PCD są różne między silnikami automatycznymi i manualnymi, nie można przykręcić koła zamachowego i sprzęgła do automatycznego wału korbowego i odwrotnie ze sprzęgłem hydrokinetycznym do silnika manualnego.

Silniki 2.0 F4R i 1.8 F4P montowane w modelach Scenic i Megane od 1999 do 2003 roku są identyczne zewnętrznie, różni się tylko rozmiar otworu. Ten sam silnik 2.0 F4R był montowany w Clio do 2005 roku, chociaż wlot powietrza jest inny. Wszystkie te silniki mają pompy wody napędzane przez osprzęt pomocniczy. Nie jestem pewien, czy ten sam silnik był montowany w Espace?

Silniki F4R i F4P zostały przeprojektowane, a pompa wody była następnie napędzana paskiem rozrządu i wiem, że były montowane w Lagunie od 2001 do 2005 roku oraz w Megane i Scenic od 2003 roku. Nie wiem, w jakich innych modelach były one montowane? Ta zmiana konstrukcyjna wykorzystuje inny i znacznie prostszy wspornik mocowania alternatora, sprężarki klimatyzacji i pompy wspomagania układu kierowniczego. Pompa wspomagania układu kierowniczego i alternator są różne i mają różne rozmiary kół pasowych, ponieważ koło pasowe wału korbowego ma inny rozmiar. Sprężarka klimatyzacji jest zamontowana znacznie niżej w tych silnikach. Scenic i Megane od 2003 roku mają elektryczne wspomaganie układu kierowniczego.

Myślę, że o ile układ pompy wody w F4R-770 jest taki sam jak w Twoim F4R-700, powinieneś być w stanie odkręcić i zamienić elementy z jednego silnika na drugi, ponieważ myślę, że układ wlotu powietrza będzie inny?

Zastąpiłem silnik 2.0 F4R w Scenic z 2001 roku silnikiem 1.8 F4P z 2002 roku z Laguny, jak pokazano na zdjęciu. Musiałem pociąć i zespawać poprzecznicę, aby umożliwić montaż niżej sprężarki klimatyzacji, ponieważ wsporniki montażowe nie są wymienne między 2 typami silników. Musiałem również użyć i zmodyfikować wnętrze górnej, starszej osłony paska rozrządu F4R, ponieważ pasek rozrządu ocierał się o jej wnętrze, ponieważ prowadzenie paska rozrządu jest nieco inne.
 
#5 ·
Cóż, dziękuję za tę obszerną i pouczającą odpowiedź, panie recycled scenic.

Problem rzeczywiście nie dotyczy skrzyni biegów, ale pompy wodnej i rzeczywiście nie będzie działać. F4R 770 ma pompę w silniku - napędzaną paskiem rozrządu (myślę, że paskiem rozrządu po angielsku), podczas gdy 700 ma pompę na zewnątrz silnika, napędzaną przez 'pasek wieloklinowy'.

W międzyczasie znalazłem F4R-740 z przebiegiem 89000 km i ten ma pompę w tym samym miejscu/sposób, a skrzynia biegów powinna być zamienna. Więc to jest to, na co się zdecyduję.

Dzięki za całą pomoc. Spróbuję opublikować aktualizację, kiedy znów będę w drodze z espace.
 
#7 ·
Oto szybka aktualizacja.
Ten post nie da odpowiedzi na zadane pytanie, ponieważ znalazłem F4R-A700.

Pompy wodne 740, które znalazłem w międzyczasie i 700, są różne. Podobno skrzynia biegów nie miała być problemem, ale F4R-700 ma pompę wodną na zewnątrz, napędzaną paskiem wieloklinowym, a F4r-740 ma pompę wodną nie na zewnątrz i napędzaną paskiem wałka rozrządu. Koniec historii.

Teraz kolejne pytanie: nagle facet, który miał/ma budować silnik, mówi, że "cały przód samochodu" musi zostać zdjęty. Klimatyzacja wyjęta/opróżniona. I zajmie to do 30 godzin pracy! Czy on jest poważny? Wydaje się, że tak, ale czy jest realistyczny, czy też jestem ...oszukiwany teraz, gdy w końcu mam silnik?:mad:

Wszelkie poważne szacunki byłyby bardzo mile widziane, abym mógł dojść do bardziej realistycznego oszacowania czasu z nim.

Dzięki za wszelkie odpowiedzi

Michiel
 
G
#8 ·
a F4r-740 ma pompę wodną nie na zewnątrz i napędzaną paskiem wałka rozrządu. Koniec historii.
Czy pomyliłeś numery silników? Silnik po lewej stronie na zdjęciu powyżej to F4R-740 i ma on pompę wody napędzaną pomocniczo, pompa wciąż znajduje się na silniku.

Teraz kolejne pytanie: nagle facet, który miał/ma zamontować silnik, mówi, że "cały przód samochodu" musi zostać zdjęty. Klimatyzacja wyjęta/opróżniona. I zajmie to do 30 godzin pracy! Czy on jest poważny? Wydaje się, że tak, ale czy jest realistyczny, czy też jestem ... teraz, gdy w końcu mam silnik?:mad:

Wszelkie poważne szacunki byłyby bardzo mile widziane, abym mógł dojść do bardziej realistycznego oszacowania czasu z nim.

Dzięki za wszelkie odpowiedzi

Michiel
Przepraszam, nie mogę odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ tylko zmieniałem silniki Scenic i na pewno nie zajmuje mi to 30 godzin.

Odkręcam sprężarkę klimatyzacji od silnika, aby nie musieć opróżniać czynnika chłodniczego.
 
G
#10 ·
Silniki 700 i 740 powinny być w zasadzie takie same.

Wiem, że to niewiele Ci pomoże, oto zdjęcie zastępujące silnik Scenic od góry, a sprężarka klimatyzacji jest odkręcona od silnika, ale wciąż podłączona do układu klimatyzacji.

Image


Nie wiem, czy można w ten sposób wymienić silnik w Espace? lub czy silnik w każdym razie trzeba wyjąć od dołu samochodu, pomyślałbym, że nadal musi być możliwe, aby nie opróżniać klimatyzacji?