Independent Renault Forums banner

K9k kołek koła zębatego rozrządu uszkodzony luz na wale 1.5 dci

Tags
1.5dci k9k
1 reading
5.6K views 8 replies 4 participants last post by  somervillearron14  
#1 ·
Cześć, jak być może widziałeś w innym poście,

słyszałem hałas i nie mogłem go zidentyfikować. Samochód jechał dobrze, a następnie stracił moc podczas wyprzedzania na autostradzie, ale wrócił do normy. Zaparkowałem samochód, który wcześniej jechał dobrze, wyłączyłem go, wróciłem kilka godzin później i nie chciał się uruchomić. Od razu przestałem próbować, poszedłem spróbować obrócić go ręcznie od śruby wału korbowego, a gdy tylko usunąłem osłonę nadkola, od razu zobaczyłem problem!

Śrubę na kole pasowym wału korbowego udało mi się wyjąć ręką, nawet bez nasadki! Zazwyczaj jest dokładnie odwrotnie, utkną, a nie poluzują się!

Więc Bóg wie, ktoś musiał tego nie dokręcić lub coś w tym stylu, nigdy się tego nie dowiem, wyjąłem koło pasowe i znalazłem to

Image



Jak widać, kołek jest częściowo złamany i przesunął się nieznacznie poza czas z samym wałem korbowym.

Więc czekam na nowe koło zębate wału korbowego, które powinno wyglądać tak

Image



Można wyraźnie zobaczyć różnicę.

Widzisz, mam nadzieję, że z powodu tego, co się wydarzyło podczas włączania rozrusznika, nie wygiął się zawór. Ponownie ustawię rozrząd, obracam ręcznie, uruchomię, a następnie wykonam test kompresji.

Widzisz, zastanawiam się, czy widzisz wewnętrzną część, gdzie wchodzi kołek? Wygląda na to, że u mnie został powiększony, martwię się, że kołek nie będzie siedział całkowicie nieruchomo i pozwoli, aby koło zębate nieznacznie się poruszało? Jak mógłbym to obejść?

Myślałem, że w najgorszym przypadku trochę spawania?

Widzisz, plan jest taki, że jeśli zawory są wygięte, i tak wyjmę głowicę

Więc zamierzam zrobić wszystkie uszczelki i uszczelkę głowicy

Trzpienie zaworów
Zawory
Pierścienie tłokowe
Może port głowicy
I po prostu zrobić naprawdę dobre czyszczenie i remont wszystkiego i wymienić wszystko inne, na co natrafię

Widzisz, w samochodzie nie włożyłem dużo pieniędzy, a nadwozie jest wolne od rdzy, wnętrze jest w porządku, a pod względem jazdy nie ma ani jednego wstrząsu ani grzechotki i dobre hamulce i sprzęgło.

Więc tak jak to widzę, po odbudowanym, odnowionym silniku będę miał łącznie poniżej 1500 funtów w samochodzie, w tym cenę zakupu, więc naprawdę nie mógłbym narzekać. Zostałbym z czystym samochodem, o którym wiem, że jest poprawnie złożony 💯 i powinien przejechać te same mile, które już przejechał


Dzięki wam wszystkim, przepraszam za moje rozwlekanie się
Ale jeśli możesz mi dać znać, czy masz jakieś pomysły, co powinienem zrobić, jeśli będzie luka, gdy zamontuję nowe koło zębate wału korbowego
 
#2 ·
Zgadzam się, myślę, że wpust w wale korbowym jest zaokrąglony. Nie wiem, co z tym zrobić.
Nawiasem mówiąc, nie sądzę, żeby się przesunął z powodu poluzowanej śruby koła pasowego - myślę, że jest odwrotnie - jest luźny ponieważ klin zawiódł. Uważam, że wały korbowe z wpustem i tak nie muszą mieć szalenie mocno dokręconej śruby.
Ale nie polegaj na mojej opinii - moje doświadczenie ogranicza się do wymiany 2 pasków rozrządu, jednego z wpustem, drugiego bez.
 
#4 ·
Nie jestem do końca pewien co do Renault, ale w wielu silnikach kluczem jest tylko wyrównanie koła pasowego
a śruba jest tym, co je trzyma, cokolwiek zdecydujesz, użyj nowej śruby.
Dzięki wam

Tak, użyję nowej śruby i czerwonego locktite

Widzisz, doszedłem do wniosku, że niektóre k9k nie wiedzą, czy wcześniejsze czy późniejsze nie mają klucza i są trzymane przez śrubę
I kołki ustalające

Ale niektóre mają klucz, który lokalizuje jak mój

Nie jestem pewien, jak to zrobić, ponieważ nie chcę ryzykować!

W razie potrzeby wyrównam znak rozrządu i zespawam koło zębate i część wału korbowego na kołku ustalającym, aby wypełnić szczelinę

Ale mam nadzieję, że ktoś może mieć lepszą opcję niż spawanie, ponieważ nie chciałbym, żeby to się powtórzyło
 
#6 ·
Czy powinienem przyspawać wpust Woodruffa do wału korbowego, czy lepiej wyciąć dodatkowy rowek i dodać kolejny wpust Woodruffa?
Tak, może, nie wiem.
Jest pewne, że widoczny kawałek rowka wału korbowego jest zużyty, ale dopóki nie zostanie zdemontowany, nie będę tego na pewno wiedział... może być to czysto lokalne i nowy wpust to załatwi.
Nie jestem pewien, czy spawałbym nowy wpust.
Przy dobrym zapleczu spawałbym rowek i obrabiał ponownie... jak wyjęcie wału korbowego i umieszczenie go na frezarce.
Mógłbym spawać i czyścić Dremelem na miejscu, ale to byłaby niezła męka.
Należy również wziąć pod uwagę, że podczas spawania na miejscu uziemienie spawarki powinno znajdować się na wale korbowym... na bloku oznacza to, że prąd musi przepływać przez łożyska korbowodów, co może prowadzić do ich zespawania.
Epoksyd metalowy może być odpowiedzią, ale znowu zależy to od rzeczywistego stanu rowka w wale korbowym.
Staromodną inżynierią byłoby wywiercenie i nagwintowanie otworu w połączeniu między kołem pasowym a wałem korbowym i wkręcenie śruby dociskowej.

Jeśli dobrze pamiętam, wpusty w tym silniku służą nie tyle do zagwarantowania położenia, co do ścinania w przypadku zacięcia, aby chronić dolną część silnika.