Independent Renault Forums banner

Master 3 2.3 dci Problemy z zimnym startem

1 reading
15K views 30 replies 4 participants last post by  ours2012  
#1 ·
Cześć.
To mój pierwszy post i szukam pomocy i rady w sprawie problemu, który pojawił się w moim Master 3.
Przez ostatnie kilka miesięcy uruchamianie furgonetki rano pogarszało się coraz bardziej. Zazwyczaj potrzeba było 2 lub 3 obrotów kluczyka, aby ją uruchomić. Po uruchomieniu było to jak uruchamianie generatora diesla, bez dymu, ale dużo bulgotania, a następnie kilka obrotów i pracowała na biegu jałowym.

Od tego czasu wymieniłem akumulator na nowy, wymieniłem wszystkie 4 świece żarowe na oryginalne i nadal furgonetka ma problemy z uruchomieniem na zimno (przez noc).

Furgonetka pokonuje około 5000 mil rocznie, zawsze serwisuję ją co roku, nowe filtry i olej niezależnie od przebiegu.
Podłączyłem ją do Autela i nie pokazuje żadnych kodów związanych z silnikiem/zapłonem, tylko jeden kod dla modułu upc.

Wszelka pomoc byłaby mile widziana.
Dzięki
John
 
#7 ·
Umożliwia sekwencję startową, Naciskasz pedał, dwa styki są dla (myślę, że nadal po zapłonie) przekaźnika, więc jeśli przekaźnik trzepocze, silnik nie otrzyma pełnego sygnału, .. Van nie wie, że ma nowy akumulator, to kolejna usterka, a stop-start jest częścią usterki przełącznika hamulca
 
#8 ·
Umożliwia sekwencję startową,
Naciskasz pedał, dwa styki są dla (myślę, że nadal po zapłonie) przekaźnika, więc jeśli przekaźnik trzepocze, silnik nie otrzyma pełnego sygnału,..
Van nie wie, że ma nowy akumulator, to kolejna usterka, a stop-start jest częścią usterki przełącznika hamulca
Ok, dziękuję. Wyszukałem w Google kody błędów DF080, pokazujące się jako dephaser paska rozrządu, ale w sekcji Megane. Po przeczytaniu tego problemu napisano, że to zestaw rozrządu, a następnie czujnik paska rozrządu itp. Czy tego byś się spodziewał? Jestem w tym ciemny, więc znowu każda pomoc, co dalej robić, jest dobra.
 
#14 ·
Od tego czasu wymieniłem akumulator na nowy,
To w połączeniu z kodem DF080 i DF083 sprawia, że myślę, że masz inteligentny system ładowania, w którym musisz poinformować pojazd, że ma nowy akumulator, w przeciwnym razie zepsuje się proces ładowania akumulatora..............

Przypuszczam, że zrzut ekranu z Autela pochodzi z MK808 lub podobnego? ................ jeśli tak, czy podczas wymiany akumulatora użyłeś funkcji serwisowej BMS w Autelu, aby zakodować poprawne informacje w BMS?
 
#16 ·
To nie jest mój Autel, to mojego przyjaciela, więc niestety nie mam pojęcia, jaki to był model.
Samochód dostawczy to model biznesowy, jeśli to w jakikolwiek sposób pomaga? Nie ma start-stop, wiem to.
Zakładając, że to model, który mówisz, czy możesz wyjaśnić ten proces?
Dzięki John
Coś w tym przypadku jest zabawne................ jeśli komputery są prawidłowo skonfigurowane, nie powinny generować jęku używając tych słów odwołujących się do funkcji stop/start i nie powinny również wspominać o konfigurowaniu parametru zużycia baterii.

Jeśli narzędzie to MK808, takie jak moje, i jest aktualne, to funkcja serwisowa dla BMS jest oczywista i prowadzi Cię na ekranie.
 
#18 ·
Dziś rano wyszedłem, żeby spróbować go uruchomić i nie chciał się uruchomić. Ostatecznie, po 5 próbach uruchomienia, odpalił, ale bardzo nierówno pracował na biegu jałowym przez około 15-20 sekund, a potem pojawił się normalny bieg jałowy.
Jeszcze nie udało mi się zaprogramować akumulatora.
 
#19 ·
Kiedy dotrzesz do Autela, poproś kumpla, aby monitorował dane z komputera wtrysku na żywo - poszukaj zmierzonego i wymaganego ciśnienia paliwa .................. obserwuj różnice - potrzebujesz stałego ciśnienia paliwa zgodnego z wymaganym - moim zdaniem może być za niskie podczas tych "trudnych startów".

Kiedy ostatnio wymieniłeś filtr paliwa?

5000 mil rocznie, co? ............... na pewno masz świeże paliwo w zbiorniku, a może nie coś z wodą?
 
#20 ·
Kiedy dotrzesz do Autela, poproś kumpla, aby monitorował dane z komputera wtrysku na żywo - poszukaj zmierzonego i wymaganego ciśnienia paliwa .................. obserwuj różnice - potrzebujesz stałego ciśnienia paliwa, które podąża za wymaganym - zgaduję, że możesz stwierdzić, że jest ono za niskie podczas tych "trudnych rozruchów".

Kiedy ostatnio wymieniłeś filtr paliwa?

5000 mil rocznie, co ............... na pewno masz świeże paliwo w zbiorniku, a może coś z wodą?
Po sprawdzeniu paragonów filtr paliwa nie został wymieniony podczas kilku przeglądów, więc zrobię to jak najszybciej. Ostatnim razem, kiedy to robiliśmy, uszczelnienie było cholernie trudne.
Ponieważ są to głównie jazdy po mieście, a furgonetka jest zwykle załadowana, zawsze używam Shell lub Tesco do tankowania, zwykle co trzy tygodnie jest uzupełniana.
Zastanawiam się nad oddaniem go do warsztatu, ponieważ przekracza to moje umiejętności.
 
#21 ·
Niestety, to będzie zależało od Ciebie - silniki sortujące w nowoczesnym pojeździe prawie zawsze wymagają skanera, który pomoże Ci zwizualizować, co dzieje się na komputerach ... a bez niego kosztowny czas i części zamienne mogą zostać przeznaczone na ściganie nieistniejących problemów.
 
#24 ·
Czy wiesz może, jakie napięcie powinienem mieć na świecach żarowych? Przetestowane i pokazuje tylko 9 V
AKTUALIZACJA JAKO TAKA:
Przetestowano nowy akumulator w celu potwierdzenia 12 V - uzyskano 12 V.
Włożyłem multimetr do połączeń świec żarowych - pokazuje tylko 9 V po włączeniu zapłonu.
Prześledziłem kable do przekaźnika, połączenie przekaźnika pokazuje 12 V, ale nic podczas sondowania samego przekaźnika.

To dla mnie oznacza, że ​​powinienem zmienić przekaźnik?
Jeśli to się nie uda, oddam go do warsztatu i zobaczę

Przeprowadziłem środek do czyszczenia paliwa przez zbiornik z olejem napędowym.
Wyczyszczony EGR - nigdy tego nie czyściłem, ale po otwarciu był już bardzo czysty.
 
#26 ·
Dziś udało mi się podłączyć go do podstawowego urządzenia diagnostycznego, choć takiego, które odczytuje dane na żywo i kody błędów.

Żadnych kodów błędów jak w moim pierwszym zestawie, tym razem był to P0380, więc wyczyszczono i spróbowano ponownie i nadal wracało to samo. Jest zarezerwowany w warsztacie na piątek, więc mogą się bawić rano tak samo jak ja!
 
#31 ·
Dzisiaj udało mi się podłączyć go do podstawowego urządzenia diagnostycznego, chociaż takiego, które odczytuje dane na żywo i kody błędów.

Żadnych kodów błędów jak w moim pierwszym zestawie, tym razem był to P0380, więc wyczyszczono i spróbowano ponownie i nadal wracało to samo. Jest zarezerwowane w warsztacie na piątek, więc mogą się bawić rano tak samo jak ja!
ten błąd to problem ze świecą żarową, czy to zostało naprawione?
 
#27 ·
Aktualizacja:

Zabrałem vana w czwartek po południu, więc warsztat miał go w piątek rano na zimny rozruch. Jednak pogoda się zmieniła i zrobiło się cieplej, więc problem nie był łatwy do naprawienia.
Warsztat przeprowadził test szczelności i wszystko wróciło do normy. Wciąż występowało nierówne bieganie na biegu jałowym, więc sprawdzili wtryskiwacze na maszynie diagnostycznej i stwierdzili, że działają dobrze, jednak jeden z cylindrów, który, jak sądzę, był cylindrem 4, miał niewielką rozbieżność w swoich tolerancjach. Powiedzieli, że cylindry 1-3 pokazywały -2, a cylinder 4 pokazywał 2. Nie jestem pewien, co to był za test, powiedzieli, że mieścił się w tolerancji dla silnika.

Poza przepłukaniem środka do czyszczenia wtryskiwaczy i silnika i przejażdżką autostradą, nie wiem, jaki był / jest problem.

Wszystkie kody błędów zostały również usunięte.
 
#28 ·
Jeśli te liczby dla wtryskiwaczy to indywidualne adaptacje, to całkiem możliwe, że jest to normalne - w każdym razie.

Te liczby powinny sumować się do 0 - to znaczy niektóre ujemne, a niektóre dodatnie, ale suma 4 powinna wynosić 0. Liczby te wskazują, że ECU wykrywa, że musi dostosować czasy wtrysku na cylinder, aby uzyskać płynną pracę silnika - wartości dodatnie oznaczają, że potrzeba więcej paliwa niż to, co zakodowana/skalibrowana objętość wtrysku wtryskiwacza na danym cylindrze.

Idealnie, liczby te powinny być bliskie 0, jeśli silnik jest w bardzo dobrym stanie .......... zazwyczaj tylko ułamki, a nie całe liczby.

Można spróbować środka do czyszczenia wtryskiwaczy (Motul to mój wybór, ale zależy to od dostępności, jak sądzę) i ponownie sprawdzić wartości adaptacji po jednym lub dwóch zbiornikach..............
 
#29 ·
Dziękuję za wyjaśnienie tych liczb dla mnie.
Powiedzieli, żebym opróżnił ten zbiornik z paliwa tak szybko, jak to możliwe, przepuścił przez niego dobry środek do czyszczenia wtryskiwaczy, więc kupiłem środek Forte, którego używałem już wcześniej. Powiedzieli również, żebym przestał używać paliwa z supermarketu i zobaczył, czy pomoże używanie oleju napędowego Shell lub BP premium.
 
#30 ·
Cześć.
To mój pierwszy post i szukam pomocy i rady w sprawie problemu, który rozwinął się w moim Masterze 3.
Przez ostatnie kilka miesięcy uruchamianie furgonetki rano pogorszyło się. Zazwyczaj uruchomienie wymagało 2 lub 3 obrotów kluczyka. Kiedy już zaskoczył, było to jak uruchamianie generatora diesla, bez dymu, ale dużo bulgotania, potem kilka obrotów i pracował na biegu jałowym.

Od tego czasu wymieniłem akumulator na nowy, wymieniłem wszystkie 4 świece żarowe na oryginalne i nadal furgonetka ma problemy z uruchomieniem na zimno (przez noc).

Furgonetka pokonuje około 5000 mil rocznie, zawsze serwisuję ją co roku, nowe filtry i olej niezależnie od przebiegu.
Podłączyłem ją do Autela i nie pokazuje żadnych kodów związanych z silnikiem/zapłonem, tylko jeden kod dla modułu upc.

Wszelka pomoc byłaby mile widziana.
Dzięki
John
Cześć, To może być problem z łańcuchem rozrządu lub paskiem rozrządu. Proszę pójść i zasięgnąć porady w prywatnych warsztatach. Z poważaniem Joe