Cześć,
Miałem ten problem od jakiegoś czasu i trudno było mi przejść samochodem przegląd techniczny.
Nie jestem pewien, co jest normalne w tym samochodzie, ale dźwignia hamulca ręcznego wymagała sporo siły, aby ją podnieść. Opór zaczyna się po pierwszym kliknięciu zapadki i potrzeba sporo siły, aby pociągnąć ją o 5 kliknięć. W tym momencie samochód nadal będzie się toczył na średnim nachyleniu. Mogę pociągnąć ją do 6 kliknięć i będzie trzymać, ale na bardziej stromym wzniesieniu nadal będzie się toczyć. 7 kliknięć wymaga wysiłku.
Nawet przy 7 kliknięciach samochód będzie toczył się do przodu na pierwszym biegu i powolnym puszczaniu sprzęgła bez gazu.
Co zostało zrobione:
2 lata temu wymieniono obie tarcze, klocki i jeden zacisk (był zablokowany).
W marcu tego roku wymieniono oba kable hamulca ręcznego, ponieważ zamarzały. Wszystko rozebrane i wyczyszczone, wszystkie sworznie prowadzące wolne i nasmarowane. Ponownie wymieniono klocki po przejechaniu pół mili z zamarzniętymi linkami (trochę się zacinały), ponieważ myślałem, że je spaliłem.
Po wyjęciu linek z zacisków dźwignia hamulca ręcznego porusza się swobodnie bez oporu i tylko klika.
Dźwignie na zaciskach są dość trudne do poruszenia ręką, ale za pomocą szczypiec są wolne i wracają do oporu prawidłowo.
Jestem teraz zagubiony, prawie wszystko jest nowe i nadal nie trzyma tak, jak powinno. Kiedy jechałem z zablokowanym hamulcem ręcznym przez pół mili, tarcze były bardzo gorące, czy to może spowodować, że staną się śliskie? A może problemem są tanie klocki?
Dziękuję za pomoc.
Greg
Miałem ten problem od jakiegoś czasu i trudno było mi przejść samochodem przegląd techniczny.
Nie jestem pewien, co jest normalne w tym samochodzie, ale dźwignia hamulca ręcznego wymagała sporo siły, aby ją podnieść. Opór zaczyna się po pierwszym kliknięciu zapadki i potrzeba sporo siły, aby pociągnąć ją o 5 kliknięć. W tym momencie samochód nadal będzie się toczył na średnim nachyleniu. Mogę pociągnąć ją do 6 kliknięć i będzie trzymać, ale na bardziej stromym wzniesieniu nadal będzie się toczyć. 7 kliknięć wymaga wysiłku.
Nawet przy 7 kliknięciach samochód będzie toczył się do przodu na pierwszym biegu i powolnym puszczaniu sprzęgła bez gazu.
Co zostało zrobione:
2 lata temu wymieniono obie tarcze, klocki i jeden zacisk (był zablokowany).
W marcu tego roku wymieniono oba kable hamulca ręcznego, ponieważ zamarzały. Wszystko rozebrane i wyczyszczone, wszystkie sworznie prowadzące wolne i nasmarowane. Ponownie wymieniono klocki po przejechaniu pół mili z zamarzniętymi linkami (trochę się zacinały), ponieważ myślałem, że je spaliłem.
Po wyjęciu linek z zacisków dźwignia hamulca ręcznego porusza się swobodnie bez oporu i tylko klika.
Dźwignie na zaciskach są dość trudne do poruszenia ręką, ale za pomocą szczypiec są wolne i wracają do oporu prawidłowo.
Jestem teraz zagubiony, prawie wszystko jest nowe i nadal nie trzyma tak, jak powinno. Kiedy jechałem z zablokowanym hamulcem ręcznym przez pół mili, tarcze były bardzo gorące, czy to może spowodować, że staną się śliskie? A może problemem są tanie klocki?
Dziękuję za pomoc.
Greg