Independent Renault Forums banner

Hamulec ręczny Megane III nie trzyma

513 views 5 replies 2 participants last post by  Gfurm  
#1 ·
Cześć,

Miałem ten problem od jakiegoś czasu i trudno było mi przejść samochodem przegląd techniczny.
Nie jestem pewien, co jest normalne w tym samochodzie, ale dźwignia hamulca ręcznego wymagała sporo siły, aby ją podnieść. Opór zaczyna się po pierwszym kliknięciu zapadki i potrzeba sporo siły, aby pociągnąć ją o 5 kliknięć. W tym momencie samochód nadal będzie się toczył na średnim nachyleniu. Mogę pociągnąć ją do 6 kliknięć i będzie trzymać, ale na bardziej stromym wzniesieniu nadal będzie się toczyć. 7 kliknięć wymaga wysiłku.
Nawet przy 7 kliknięciach samochód będzie toczył się do przodu na pierwszym biegu i powolnym puszczaniu sprzęgła bez gazu.

Co zostało zrobione:
2 lata temu wymieniono obie tarcze, klocki i jeden zacisk (był zablokowany).
W marcu tego roku wymieniono oba kable hamulca ręcznego, ponieważ zamarzały. Wszystko rozebrane i wyczyszczone, wszystkie sworznie prowadzące wolne i nasmarowane. Ponownie wymieniono klocki po przejechaniu pół mili z zamarzniętymi linkami (trochę się zacinały), ponieważ myślałem, że je spaliłem.
Po wyjęciu linek z zacisków dźwignia hamulca ręcznego porusza się swobodnie bez oporu i tylko klika.
Dźwignie na zaciskach są dość trudne do poruszenia ręką, ale za pomocą szczypiec są wolne i wracają do oporu prawidłowo.

Jestem teraz zagubiony, prawie wszystko jest nowe i nadal nie trzyma tak, jak powinno. Kiedy jechałem z zablokowanym hamulcem ręcznym przez pół mili, tarcze były bardzo gorące, czy to może spowodować, że staną się śliskie? A może problemem są tanie klocki?

Dziękuję za pomoc.
Greg
 
#2 ·
Spróbuj tego, odeślij tłoki hamulcowe. Załóż ponownie klocki i zaciski, zaciągnij hamulec ręczny na 3 kliknięcia, teraz pompuj pedał hamulca nożnego, aż pedał hamulca nożnego będzie twardy przy zaciągniętym hamulcu ręcznym na trzy kliknięcia. Zwolnij hamulec ręczny, teraz ponownie pompuj pedał, teraz zaciągnij hamulec ręczny i sprawdź, czy to pomaga.
 
#4 ·
Zazwyczaj sprowadza się to do głupiej przekładni ślimakowej wewnątrz nich
Po prostu odkręć na tyle, aby zacisk hamulcowy mógł się swobodnie poruszać
Następnie użyj hamulca ręcznego, aby pozwolić przekładni ślimakowej przesunąć tłok do przodu, a następnie użyj pedału hamulca
 
#5 ·
Myślę, że to nie zadziałało.

Cofnąłem tłoki, złożyłem wszystko razem, pompowałem hamulec przy wyłączonym silniku, aż był twardy. Uruchomiłem silnik i pompowałem jeszcze trochę. Było to gąbczaste i opadało po przytrzymaniu.
I myślę, że wtedy popełniłem błąd. Ponieważ cały czas opadało, zwolniłem hamulec ręczny i pojechałem kawałek ulicą w górę i w dół. Hamulce działają teraz dobrze, pedał stał się twardy, ale hamulec ręczny wciąż taki sam.
Czy powinienem dalej pompować z włączonym silnikiem i zaciągniętym hamulcem ręcznym na 3 kliknięcia, aż poczuję, że jest twardy i trzyma mocno, zanim zwolnię i pojadę?

Jeszcze raz dziękuję za radę.
 
#6 ·
Próbowałem wczoraj ponownie, tym razem pompowałem hamulec nożny, aż był twardy. Następnie sprawdziłem poziom płynu hamulcowego, aby sprawdzić, czy spadł do poprzedniego poziomu. Następnie zwolniłem hamulec ręczny i popompowałem jeszcze trochę.
Wyregulowałem luz dźwigni nakrętką z tyłu konsoli środkowej.
Jest lepiej niż wcześniej, ale będę musiał pojechać i spróbować na wzgórzu blisko pracy, żeby się upewnić.