Independent Renault Forums banner

Geen brandstofdruk, Megane 1.5dci mk3

4.9K views 8 replies 4 participants last post by  MCar  
#1 ·
Hallo experts,
De auto van mijn vrouw wilde onlangs niet starten. Ik las lage brandstofdruk bij het starten, dus verving ik het brandstoffilter en de accu: geen verandering. Heb sindsdien de injectiepomp vervangen door een nieuwe unit (eBay. Hopelijk is hij nieuw😵‍💫 heb er genoeg voor betaald). Nu heb ik geen brandstofdruk! en een paar foutcodes met betrekking tot: brandstofstroomregelaarcircuit en brandstofdrukregelaarcircuits. Ook een met betrekking tot cruise control. Ik heb de spanning naar de regelaars op de pomp gecontroleerd, beide lijken in orde te zijn met eenvoudige multimetercontroles. Ik heb de krukaspositiesensor eruit gehaald en die lijkt ook in orde te zijn met de multimeter.
Nog iets, brandstof lijkt snel weg te lopen uit de pomp na het starten, is dit relevant?
Alle adviezen worden zeer gewaardeerd.

#2 ·
Nog iets, brandstof lijkt snel weg te lopen van de pomp na het starten, is dit relevant?
Ja.

Als de HP-pomp geen brandstof heeft om aan te zuigen, kan deze geen brandstof pompen.
Ze zuigen geen lucht aan.

Dit kan problemen opleveren bij het vullen van het nieuwe systeem of het oorspronkelijke probleem kan erger zijn geworden.

Pomp de primerbal, deze moet hard worden.
Ervan uitgaande dat het zo is....
Haal een helper en wat startvloeistof...open een inlaatpijp na het luchtfilter.
Je pompt de primer zodat deze hard is, blijf pompen, laat de helper beginnen met starten...je pompt de primerbal en spuit startvloeistof in de luchtinlaatpijp.
Het zou moeten proberen te starten op de startvloeistof, blijf pompen en spuiten totdat het vanzelf loopt.

Als dit niet werkt, kom dan terug en we kunnen onderzoeken waarom het niet start.

#3 ·
Bedankt Dancingdad,
Dat heb ik al geprobeerd: ervoor gezorgd dat alle lucht uit het systeem werd geperst met behulp van de ontluchting en de primerbol. Er kwam brandstof uit de temperatuursensor LP-ontluchting en de fitting werd weer aangesloten. De bol was hard. Ik heb hem aangezwengeld en hem met startvloeistof even laten draaien, maar ik heb nooit gezien dat de brandstofdruk in de rail omhoog kwam en geen teken van de motor die op de normale manier aansloeg? De druksensor is in orde, denk ik, want op een gegeven moment had ik die eraf en er perslucht op gezet en een goede meting op de live datastroom geverifieerd. De bewoording van de fouten irriteert me: het lijkt een 'circuit', een bedradingsfout, te suggereren?

#9 ·
Dus ik heb de fout in het brandstofdruksysteem opgelost (connector bij de pomp vervangen) en nu krijg ik niet veel meer dan 100 bar bij het starten en geen teken van verbranding. De retourleidingen vertonen helemaal geen stroming. Komt dat omdat er niets in de injectoren komt door de lage druk? Kan het iets anders zijn dan de pomp zelf? Ik ben ervan overtuigd dat er brandstoftoevoer naar de pomp is?