Independent Renault Forums banner

Brak ciśnienia paliwa, Megane 1.5dci mk3

4.9K views 8 replies 4 participants last post by  MCar  
#1 ·
Cześć Eksperci,
Samochód mojej żony ostatnio nie chciał odpalić. Odczytywałem niskie ciśnienie paliwa podczas rozruchu, więc wymieniłem filtr paliwa i akumulator: bez zmian. Od tego czasu wymieniłem pompę wtryskową na nową (eBay. Mam nadzieję, że jest nowa😵‍💫 zapłaciłem za nią wystarczająco). Teraz nie mam ciśnienia paliwa! i kilka kodów błędów dotyczących: obwodu regulatora przepływu paliwa i obwodów regulatora ciśnienia przepływu paliwa. Również jeden dotyczący tempomatu. Sprawdziłem napięcie na regulatorach pompy, oba wydają się być w porządku po podstawowych testach multimetrem. Wyjąłem czujnik kąta wału korbowego i on również wydaje się być w porządku po sprawdzeniu multimetrem.
Jeszcze jedna rzecz, paliwo wydaje się szybko wypływać z pompy po rozruchu, czy to istotne?
Wszelkie rady mile widziane.
 
#2 ·
Jeszcze jedna rzecz, paliwo wydaje się szybko uciekać z pompy po rozruchu, czy to istotne?
Tak.

Jeśli pompa HP nie ma paliwa do zasysania, nie może pompować paliwa.
Nie zasysają powietrza.

Może to być problem z zalewaniem nowego systemu lub początkowy problem mógł się pogorszyć.

Naciśnij pompkę wstępną, powinna stwardnieć.
Zakładając, że tak jest....
Zdobądź pomocnika i trochę startera... otwórz rurę wlotową za filtrem powietrza.
Pompujesz pompkę wstępną, aby była twarda, pompuj dalej, niech pomocnik zacznie kręcić... pompujesz pompkę wstępną i wtryskujesz starter do rury wlotu powietrza.
Powinno spróbować zapalić na starterze, pompuj i wtryskuj, aż zacznie działać samodzielnie.

Jeśli to nie zadziała, wróć i możemy zbadać, dlaczego nie chce się uruchomić.
 
#3 ·
Dzięki Dancingdad,
Próbowałem już tego: upewniłem się, że całe powietrze zostało usunięte z układu za pomocą odpowietrznika i gruszki. Paliwo wydobywało się z odpowietrznika czujnika temperatury LP i ponownie podłączono złączkę. Gruszka była twarda. Zakręciłem i uruchomiłem ją na krótko na łatwym starcie, ale nigdy nie widziałem, żeby ciśnienie paliwa wzrosło w szynie i nie było oznak normalnego zapłonu silnika? Czujnik ciśnienia jest w porządku, wierzę, że w pewnym momencie miałem go wyłączonego i włożyłem do niego sprężone powietrze i zweryfikowałem dobry odczyt w strumieniu danych na żywo. Sformułowanie usterek mnie irytuje: wydaje się sugerować 'obwód', wadę okablowania?
 
#9 ·
Rozwiązałem więc problem z obwodem regulatora ciśnienia paliwa (wymieniono złącze przy pompie) i teraz mam niewiele ponad 100 barów podczas rozruchu i brak oznak spalania. Przewody przelewowe w ogóle nie wykazują przepływu. Czy to dlatego, że nic nie dostaje się do wtryskiwaczy z powodu niskiego ciśnienia? Czy może to być coś innego niż sama pompa? Jestem przekonany, że do pompy jest dopływ paliwa?