Independent Renault Forums banner

Renault Master 3 2018 dci145 problem ze wspomaganiem kierownicy i inne

4.5K views 6 replies 2 participants last post by  commonbeing  
#1 ·
Dzisiaj przejechałem przez wyboje, wspomaganie kierownicy przestało działać, oświetlenie wewnętrzne już nie działa, wentylator wewnętrzny nie działa. Wszystko inne działa. Światła, które pojawiły się na desce rozdzielczej to światło stopu, kontrolka ABS, kontrolka kontroli stabilności i klucz. Uruchamia się i jeździ dobrze, z wyjątkiem kierowania. Jest to boks dla koni i ma kamerę cofania w jednostce aftermarket, która już się nie włącza. Byłem pod spodem i nie ma żadnych oczywistych usterek okablowania. Pompa wspomagania kierownicy za zderzakiem z przodu po lewej stronie wydaje się być w dobrym stanie, wtyczki zabezpieczone, brak uszkodzonych przewodów, wszystko suche. Dostałem się do komory akumulatora i nie ma zacisku mocującego, ale całe okablowanie wygląda dobrze, zaciski mocne i zabezpieczone. Jednostka sterująca ABS wygląda dobrze, wtyczki zabezpieczone. Czy ktoś wie, jaki moduł sterujący kontrolowałby to wszystko i odpowiedni bezpiecznik? Podłączyłem mój kiepski autel maxi i pojawił się kod błędu U0416 jednostka sterująca ABS, ale wiem, że ten czytnik jest bardzo ograniczony. Znalazłem na forach, że jest bezpiecznik 80A dla pompy wspomagania kierownicy na akumulatorze, ale wszystkie wydają się być dobre. Jakieś pomysły?
 
#2 ·
Aktualizacja
Znalazłem przepalony bezpiecznik, numer 11, bezpiecznik 10 amperowy, który wymieniłem i wszystko było znowu w porządku, dopóki nie przejechałem bardzo krótkiego dystansu i znowu się przepalił.

Mam schematy okablowania, a powiązany przekaźnik to 1389, który jest w porządku, moduły powiązane z bezpiecznikiem to 319, jednostka sterowania ogrzewaniem, odłączona i bez różnicy, moduł 645 i 2086, którego nie mogę znaleźć, mimo że mam schematy lokalizacji.

Czy ktoś wie, gdzie znajduje się moduł 2086?
 
#3 ·
Dostałem kolejne bcm z tym samym numerem z zamiarem sklonowania go.

Zanim je wysłałem, podłączyłem je i bezpiecznik 11 nadal się przepalił, teraz moim rozumowaniem jest to, że nawet jeśli nie jest zakodowany, nie powinno mieć zwarcia (jeśli zwarcie jest wewnątrz bcm) i bezpiecznik nie powinien się przepalić.

Ponieważ nadal się przepalał, prowadzi mnie to do przekonania, że problem leży gdzie indziej, fakt, że bezpiecznik przepala się tylko wtedy, gdy bcm jest podłączony, przynajmniej długa wtyczka i czarna wtyczka zasilania, musi istnieć wewnętrzne routowanie wejść i wyjść.

Moje schematy okablowania są co najmniej wątpliwe, czy ktoś ma schematy okablowania dla Renault Master 2018 lub link do oprogramowania typu visu? Wydaje się, że mogę znaleźć tylko oprogramowanie visu, które obejmuje modele do 2008 roku.
 
#4 ·
Visu jest online w Renault Net dla Twojego roku
645 to Twój moduł sterowania nadwoziem

Czy możesz odłączyć elektrykę wspomagania kierownicy pod deską rozdzielczą, aby sprawdzić, czy to ten obszar?
 
#5 ·
Tak, już to zrobiłem, nie zrobiło to żadnej różnicy, ponieważ działa to z usm i spada, gdy Bcm to robi.

Odłączyłem R260 nad kabiną, który zasila tylne światła, tylne czujniki hamulców, a bezpiecznik trzyma (na razie, byłem tu już wcześniej w innym miejscu i wróciło) trzymam kciuki, że tu leży problem, miałoby to sens, ponieważ tył został mocno zmodyfikowany podczas konwersji na boks dla koni. Nie ułatwili jednak sprawy, tylne światła są trudne do zdjęcia, aby je odłączyć, a okablowanie zostało ukryte za różnymi nitowanymi panelami.

Wygląda na to, że nie mam schematu wtyczki i jej wyprowadzeń, więc ustalenie, który przewód z wtyczki jest zwarty, będzie wyzwaniem.

Mam wyciągacze pinów, ale wydają się nie działać na tych dużych wtyczkach dźwigniowych.
 
#6 ·
Aktualizacja

Znalazłem linię, na której było zwarcie i odizolowałem ją, więc bezpiecznik 11 już się nie przepala, jednak nie jestem do końca pewien, do czego była podłączona ta linia, był to czerwony przewód.

Teraz więc nie przepala się, gdy podłączam bcm, ale nadal mam błąd hamulca i błąd kierownicy, więc zastanawiam się dlaczego, myślałem, że kiedy bezpiecznik przestanie się przepalać i bcm będzie działać, wszystkie błędy znikną, hybrydowe wspomaganie kierownicy nadal nie działa.

Czy ktoś wie, czy bcm można zresetować odłączając go od akumulatora na jakiś czas?
 
#7 ·
Aktualizacja naprawiona.

Po wielu poszukiwaniach odkryłem, że pompa abs nie otrzymywała zasilania 12 V po włączeniu zapłonu do pinu 28 na dużym wtyku. Prześledziłem to do niebiesko-czerwonego przewodu z bcm, który pękł na górze deski rozdzielczej. Przewód ten wychodzi z bcm i zmierza w lewą stronę vana.

Po ponownym podłączeniu wszystko wróciło do normy, brak kontrolki abs i wspomaganie kierownicy znów działało.

Dlaczego wspomaganie kierownicy zawodzi, gdy zawodzi abs, to szaleństwo, zamiast złej sytuacji kończysz w gorszej sytuacji, próbując doprowadzić pojazd do bezpiecznego miejsca.

Zatem to, co zaczęło się od zwarcia w kablach z tyłu vana, które spowodowało przepalenie bezpiecznika 11 i utratę abs, esc i wspomagania kierownicy, doprowadziło do kolejnego problemu w niektórych z tych samych obszarów, powodując ogromne zamieszanie, mogę tylko założyć, że uszkodziłem drugi przewód podczas wyszukiwania usterki pierwszego zwartego przewodu. Z tego, co widać, nie jestem pierwszą osobą, która przeglądała wiązkę, ponieważ nie była taka, jak wyszła z fabryki.

Po dalszych badaniach odkryłem, że ktokolwiek przerobił vana na boks dla koni (wiem, która to firma, ale nie zamierzam tu wymieniać nazwisk) odciął coś z wiązki i nie zaizolował prawidłowo pozostałych przewodów i nie ma mocowania kabli wiązki, po prostu luźno za metalowymi panelami, które były nitowane, moim zdaniem głupia decyzja, bez myśli o przyszłej konserwacji i usterkach, z którymi się spotykam. Konwersja została przeprowadzona dopiero w zeszłym roku i od tego czasu nie przejechała wielu kilometrów, więc naprawdę nie ma żadnego usprawiedliwienia poza kiepskim rzemiosłem.