Cześć Wszystkim,
Pewnego ranka jechałem moim Renault Megane 3 1.5Dci, silnik zgasł w połowie podróży, a na desce rozdzielczej pojawił się komunikat „Awaria silnika”.
Samochód od tego czasu odmawia uruchomienia, po podłączeniu do diagnostyki na ekranie pojawił się kod błędu DF1018 (Komputer, wewnętrzna usterka elektryczna). Nie ma żadnych oznak wnikania wody ani wilgoci.
Mechanik przystąpił do sprawdzenia wtryskiwaczy, w których, jak sądzili, kilka było uszkodzonych, wymieniliśmy wszystkie 4 sztuki bez powodzenia. Ciśnienie paliwa wydaje się dobre, paliwo sprawdzone itp. W ramach procesu wyszukiwania usterek wymieniliśmy od tego czasu czujnik wałka rozrządu i skrzynkę bezpieczników, ponownie bez powodzenia. Kiedy łatwy start jest rozpylany do silnika, będzie działał, aż się wypali.
Jako ostateczność kupiliśmy zestaw ECU ze złomowiska, składa się on z ECU z pasującymi kodami, BCM/UCH, kluczem/obudową i kolumną kierownicy. Kiedy chcieliśmy zainstalować BCM/UCH, nie ma możliwości podłączenia niebieskiego złącza F, które jest zaślepione?
Czy ktoś wie, jak ważne to jest i czy silnik uruchomiłby się bez niego?
Wielkie dzięki!
Pewnego ranka jechałem moim Renault Megane 3 1.5Dci, silnik zgasł w połowie podróży, a na desce rozdzielczej pojawił się komunikat „Awaria silnika”.
Samochód od tego czasu odmawia uruchomienia, po podłączeniu do diagnostyki na ekranie pojawił się kod błędu DF1018 (Komputer, wewnętrzna usterka elektryczna). Nie ma żadnych oznak wnikania wody ani wilgoci.
Mechanik przystąpił do sprawdzenia wtryskiwaczy, w których, jak sądzili, kilka było uszkodzonych, wymieniliśmy wszystkie 4 sztuki bez powodzenia. Ciśnienie paliwa wydaje się dobre, paliwo sprawdzone itp. W ramach procesu wyszukiwania usterek wymieniliśmy od tego czasu czujnik wałka rozrządu i skrzynkę bezpieczników, ponownie bez powodzenia. Kiedy łatwy start jest rozpylany do silnika, będzie działał, aż się wypali.
Jako ostateczność kupiliśmy zestaw ECU ze złomowiska, składa się on z ECU z pasującymi kodami, BCM/UCH, kluczem/obudową i kolumną kierownicy. Kiedy chcieliśmy zainstalować BCM/UCH, nie ma możliwości podłączenia niebieskiego złącza F, które jest zaślepione?
Czy ktoś wie, jak ważne to jest i czy silnik uruchomiłby się bez niego?
Wielkie dzięki!