Independent Renault Forums banner

Renault Megane 3 1.5DCI - Usterka elektroniczna

8.8K views 13 replies 3 participants last post by  Jakeeboy64  
#1 ·
Cześć Wszystkim,

Pewnego ranka jechałem moim Renault Megane 3 1.5Dci, silnik zgasł w połowie podróży, a na desce rozdzielczej pojawił się komunikat „Awaria silnika”.

Samochód od tego czasu odmawia uruchomienia, po podłączeniu do diagnostyki na ekranie pojawił się kod błędu DF1018 (Komputer, wewnętrzna usterka elektryczna). Nie ma żadnych oznak wnikania wody ani wilgoci.

Mechanik przystąpił do sprawdzenia wtryskiwaczy, w których, jak sądzili, kilka było uszkodzonych, wymieniliśmy wszystkie 4 sztuki bez powodzenia. Ciśnienie paliwa wydaje się dobre, paliwo sprawdzone itp. W ramach procesu wyszukiwania usterek wymieniliśmy od tego czasu czujnik wałka rozrządu i skrzynkę bezpieczników, ponownie bez powodzenia. Kiedy łatwy start jest rozpylany do silnika, będzie działał, aż się wypali.

Jako ostateczność kupiliśmy zestaw ECU ze złomowiska, składa się on z ECU z pasującymi kodami, BCM/UCH, kluczem/obudową i kolumną kierownicy. Kiedy chcieliśmy zainstalować BCM/UCH, nie ma możliwości podłączenia niebieskiego złącza F, które jest zaślepione?

Czy ktoś wie, jak ważne to jest i czy silnik uruchomiłby się bez niego?

Wielkie dzięki!
 
#7 ·
Przepraszam, nie mam pojęcia.

Ale jeśli to dopasujesz, a samochód nie ruszy, nadal nie będziesz pewien, czy to nie dlatego, że UCH jest nieprawidłowy, czy też masz inny problem.

ALE ZAMIERZAM zapytać, czy ROZRZĄD był tutaj sprawdzany.
Przekręcenie kluczyka lub naciśnięcie przycisku start-stop, jeśli pasek rozrządu uległ awarii, spowoduje ten błąd.

Wewnętrzna usterka elektryczna wewnątrz ECU zwykle nie jest ECU, ale czujnikiem, którego nie można poprawnie odczytać, tzn. działa, obwód jest w porządku, ale ECU nie może tego zrozumieć.
 
#8 ·
Przepraszam, nie mam pojęcia.

Ale jeśli to zamontujesz, a samochód nie ruszy, nadal nie będziesz pewien, czy to nie z powodu nieprawidłowego UCH, czy też masz inny problem..

ALE zamierzam zapytać, czy ROZRZĄD został tutaj sprawdzony.
Przekręcenie kluczyka lub naciśnięcie przycisku start-stop, jeśli pasek rozrządu uległ awarii, spowoduje ten błąd.

Wewnętrzna usterka elektryczna wewnątrz ECU to zwykle nie ECU, ale czujnik, którego nie można poprawnie odczytać, tzn. działa, obwód jest w porządku, ale ECU nie może tego zrozumieć.
Jutro podłączymy zestaw ECU, aby sprawdzić, czy przynajmniej się uruchomi. Jeśli jednak uda nam się go uruchomić, czy można zakodować mój poprzedni BCM do samochodu?

Jestem prawie pewien, że kilka lat temu wymieniłem pasek i pompę wody. Poproszę mechanika, aby to również sprawdził.

Jeszcze raz dziękuję za radę, jutro poinformuję Cię o naszych ustaleniach 🤞🏼
 
#9 ·
Być może uda Ci się zakodować UCH.
Przepraszam, złe słownictwo, musisz wejść do konfiguracji UCH i zmienić keyless na key.
NIE mówię, że to zadziała, ale UCH będzie miejscem, w którym można zmienić konfiguracje
 
#12 ·
Klucz nie rozpoznany, jeśli czytnik klucza miga

Montujesz tutaj blokadę kierownicy z nowym kluczem, czy blokadę kierownicy z nową kartą klucza?
Klucz nie rozpoznany, jeśli czytnik klucza miga

Montujesz tutaj blokadę kierownicy z nowym kluczem, czy blokadę kierownicy z nową kartą klucza?
Tak, zamontowaliśmy cały zestaw szczegółowo opisany na tym zdjęciu. Jeśli samochód wykonuje krótki obrót, system z pewnością rozpoznaje kartę klucza do pewnego stopnia?
Image
 
#13 ·
Aktualizacja: ** Naprawiono **

Uruchomiliśmy samochód, okazało się, że to jednak ECU. Powodem, dla którego obudowa karty klucza migała, było to, że kolumna kierownicy nie była w pełni podłączona. Kiedy wszystko zostało podłączone, odpalił. Moim jedynym problemem jest teraz to, że straciłem możliwość bezprzewodowego uruchamiania z powodu innego BCM.

Czy ktoś wie, czy można ponownie zakodować mój stary BCM do tego i czy mógłbym ponownie użyć moich poprzednich 2 kart kluczy?

Dzięki
 
#14 ·
Aktualizacja: ** Naprawiono **

Uruchomiliśmy samochód, okazało się, że to w końcu ECU. Powodem, dla którego obudowa karty klucza migała, było to, że kolumna kierownicy nie była w pełni podłączona. Kiedy wszystko zostało podłączone, odpalił. Moim jedynym problemem jest teraz to, że straciłem możliwość bezprzewodowego uruchamiania z powodu innego BCM.

Czy ktoś wie, czy można ponownie zakodować mój stary BCM do tego i czy mógłbym ponownie użyć moich poprzednich 2 kart kluczy?

Dzięki
Cześć!
Miałem ten sam błąd Engine Failure Hazard. Zdarzyło się to kilka razy. Na szczęście po wyjęciu karty klucza i zablokowaniu samochodu, a następnie ponownym do niego wsiadaniu, wydaje się działać. Na diagnostyce wyświetla się wewnętrzna usterka elektryczna ECU. Jeśli zdobylibyśmy używany ECU i sklonowali oryginał, czy musiałbym również wymienić blokadę kierownicy, czy też zamiennik ECU mógłby zostać zaprogramowany do współpracy z moją obecną kolumną kierownicy/zamkiem i kluczem?

Dzięki
Jake