Independent Renault Forums banner

Scenic 3 2010 1.9 Wentylator chłodnicy nie działa

9.1K views 46 replies 5 participants last post by  Ian John Sinclair  
#1 ·
Cześć, mam Scenic 3, w którym wentylator chłodnicy się nie włącza. Wyjąłem wentylator chłodnicy i podłączyłem go do akumulatora i działa. Od czasu do czasu pojawia się komunikat, że akumulator jest słaby. Nie jestem więc pewien, czy to może być powód, dla którego wentylator się nie włącza. Kupiłem samochód z drugiej ręki, więc nie jestem pewien, czy akumulator ma odpowiedni rozmiar. Czy możesz mi pomóc?
 
#2 ·
Czy samochód się przegrzewa? Wentylatory włączają się tylko wtedy, gdy temperatura przekracza nieco normę. W przypadku niektórych samochodów może się to zdarzać prawie nigdy, zwłaszcza w przypadku silników Diesla. Dlaczego twierdzisz, że się nie włącza?
Test, który możesz wypróbować, polega na odłączeniu czujnika temperatury podczas pracy silnika lub nawet tylko po włączeniu zapłonu. Kiedy ECU traci widoczność czujnika, włącza wentylator zapobiegawczo.
Przy tak wielu elektronicznych urządzeniach monitorujących samochód jest w dużym stopniu zależny od prawidłowego napięcia. Jeśli akumulator jest słaby, możesz otrzymać wszelkiego rodzaju fałszywe alarmy i ogólnie rzeczy nie działają zgodnie z planem.
Jaka jest pojemność akumulatora w Ah, czy też problem z rozmiarem dotyczy rozmiaru fizycznego?
 
#3 ·
Czy samochód się przegrzewa? Wentylatory włączają się tylko wtedy, gdy temperatura przekracza nieco normę. W przypadku niektórych samochodów może się to zdarzać prawie nigdy, zwłaszcza w przypadku silników Diesla. Dlaczego twierdzisz, że się nie włącza?
Testem, który możesz wypróbować, jest odłączenie czujnika temperatury podczas pracy silnika lub nawet tylko po włączeniu zapłonu. Kiedy ECU traci widoczność czujnika, włącza wentylator jako środek ostrożności.
Przy tak wielu elektronicznych urządzeniach monitorujących samochód jest w dużym stopniu zależny od prawidłowego napięcia. Jeśli akumulator jest słaby, możesz otrzymać wszelkiego rodzaju fałszywe alarmy i ogólnie rzeczy nie działają zgodnie z planem.
Jaka jest pojemność akumulatora w Ah, czy też problem z rozmiarem dotyczy rozmiaru fizycznego?
 
#4 ·
Cześć Brendan,

Dzięki bardzo za odpowiedź. Nie jestem pewien co do Ah. na akumulatorze jest tylko 228. Samochód się przegrzał i zatrzymałem samochód. Zużywa dużo wody i zauważyłem wyciek na obudowie wracającej do silnika. Zauważyłem, że po włączeniu klimatyzacji wentylator się nie włącza. Klimatyzacja działa tylko wtedy, gdy samochód się porusza.
 
#6 ·
Cóż, rano napełniam zbiornik na wodę i robię około 400 km, a następnego dnia jest suchy. Potrzebuje około 2 litrów do napełnienia i słychać, jak woda dostaje się do silnika. Patrzę pod samochód i jest powolne kapanie. Silnik to 1.9l F9Q l4 dCI z Scenic 3 2010
 

Attachments

#8 ·
Cześć, proszę zobaczyć załączone zdjęcie. Na jednym jest obudowa termostatu, który przeciekał, a na drugim okablowanie pod spodem: otwarty przewód, nieizolowany, a czerwony przewód był luźny na skrzyni biegów.
Po której stronie silnika jest wyciek?
Jeśli patrzysz z przodu samochodu, to prawa strona przy termostacie.
 

Attachments

#12 ·
Wentylator chłodzenia jest napędzany przez sam ECU - ECU potrzebuje czujnika temperatury, aby wiedzieć, jaka jest temperatura silnika ...............

Ponadto............. jeśli ECU nie aktywuje wentylatora po włączeniu klimatyzacji, to oczywiście brakuje połączenia między ECU a wentylatorem ................. bezpiecznik/przewód/przekaźnik itp. itd.

Najprostszym sposobem na znalezienie usterki w tej sytuacji jest użycie skanera Renault, który umożliwi sprawdzenie parametrów wpływających na decyzje ECU dotyczące aktywacji wentylatora.

Więc czy to gniazdo przewodów zostało posortowane?
Założę się, że wymieniłeś obudowę termostatu?

Jeśli wcześniej zużywał 2 litry na 400 km, ile wody zużywa teraz?
 
#15 · (Edited)
Czy kontrolka ostrzegawcza o przegrzaniu zapala się na desce rozdzielczej po odłączeniu czujnika?
Następną rzeczą w linii od wentylatora jest przekaźnik wentylatora. Spróbuj go znaleźć, prawdopodobnie w skrzynce bezpieczników silnika.
Wymień go na znany dobry lub zidentyfikuj piny zasilania wentylatora i zmostkuj je. Druga myśl, prawdopodobnie nie ma tam wystarczająco dużo miejsca na mostkowanie.
Czy możesz znaleźć rezystor dla zasilania niską prędkością (klimatyzacja włączona) i sprawdzić, czy jest nadal podłączony i nie jest otwarty?
 
#22 ·
Cześć LvR,

Mam nadzieję, że u Ciebie wszystko dobrze. Około 4 miesiące temu odpowiedziałeś na wiadomość na poście, że powinienem zrobić skan, ale nie stać mnie na zrobienie skanu.
Kupiłem samochód z drugiej ręki, z akumulatorem w samochodzie. To jest 628 i powinien być 652. Wentylator nie działa od dnia, w którym go dostałem. Akumulator też nie jest zbyt dobry, dlatego zastanawiałem się, czy to może akumulator nie jest wystarczająco mocny, aby wentylator mógł działać. Moje radio samochodowe również działa w niektóre dni, a w inne nie.

Czy możesz pomóc?

Miłego dnia
 
#23 ·
Wczoraj również odpowiedziałem na Twoją prywatną wiadomość.

Więc ta sprawa z akumulatorem jest nowa - Jeśli wiadomo, że ten akumulator jest zły, wymieniłbym go w pierwszej kolejności, w przeciwnym razie możesz/będziesz gonić swój ogon z wszelkiego rodzaju głupimi problemami elektronicznymi - zleć również prawidłowe przetestowanie układu ładowania w tym samym czasie.

Nie ma sensu mówić, że nie stać Cię na skanowanie - przeczytaj moją odpowiedź na Twoją wczorajszą wiadomość - rzeczywistość jest taka, że musisz być metodyczny, w przeciwnym razie i tak wydasz mnóstwo niepotrzebnych pieniędzy, zgadując.

Jeśli sam silnik wentylatora jest w porządku, to zgodnie z moją odpowiedzią:

1. Okablowanie/złącza
2. ECU

Zanim ZROBISZ COKOLWIEK - chcesz mieć pewność, że ECU faktycznie wydaje polecenie WŁĄCZ-WENTYLATOR............... a skaner jest jedynym sposobem, aby to ustalić