Independent Renault Forums banner
21 - 40 of 47 Posts
Discussion starter · #22 ·
Hallo LvR,

Ik hoop dat het goed met je gaat. Ongeveer 4 maanden geleden heb je gereageerd op een bericht op een post, dat ik een scan moest laten doen, maar ik kan het me niet veroorloven om een scan te laten doen.
Ik heb de auto tweedehands gekocht, met de batterij in de auto. Het is een 628 en het zou een 652 moeten zijn. De ventilator heeft het niet gedaan sinds de dag dat ik hem kreeg. De batterij is ook niet zo geweldig, daarom vroeg ik me af of het misschien de batterij is die niet sterk genoeg is om de ventilator te laten draaien. Mijn autoradio werkt ook de ene dag wel en de andere dag niet.

Kunt u alstublieft helpen?

Fijne dag nog!

Ik heb gisteren ook op uw privébericht geantwoord.

Dus dit batterijding is nieuw - Als bekend is dat die batterij slecht is, zou ik die eerst vervangen, anders zou je met allerlei domme elektronische problemen achter de feiten aan kunnen/zult rennen - laat het laadsysteem tegelijkertijd goed testen.

Het heeft geen zin om te zeggen dat je een scan niet kunt betalen - lees mijn antwoord op je bericht van gisteren - de realiteit is dat je methodisch te werk moet gaan, anders ga je toch een hoop onnodig geld uitgeven door te gokken.

Als de ventilatormotor zelf in orde is, dan zoals in mijn antwoord:

1. Bedrading/connectoren
2. ECU

Voordat je IETS doet - wil je zeker weten dat de ECU daadwerkelijk het FAN-ON commando geeft............... en de scanner is de enige manier om dat te achterhalen

Discussion starter · #24 ·
LVR

Ik vroeg om uw advies, niet om u te horen zeggen:
"Het heeft geen zin om te zeggen dat je een scan niet kunt betalen..." De feiten zijn dat ik het niet kan en daarom zit ik op het forum. Als ik het geld had, was ik gegaan. Ik vroeg om uw advies, of u misschien denkt dat het de batterij is. Zeg liever dat u het niet weet.

Zoals LVR terecht heeft opgemerkt, heeft u een scan nodig. U gaat zeker meer tijd besteden aan het raden welk onderdeel kapot zou kunnen zijn, dan een scan zou kosten. U kunt het zelf doen met de gratis DDT4ALL-software en een USB elm OBD-dongle van £20.

Discussion starter · #31 ·
Hallo Ice Return. Ik zal het controleren, mijn vrouw heeft mijn auto ermee. Kan iemand me helpen met de bovenstaande keuze, ik vraag me af of het iets te maken heeft met de niet werkende radiator, hij is erg vuil en had geen afdekking.

Discussion starter · #38 ·
zal het bekijken.
ALS ik het vergeet
BUMP je bericht Ian .
U heeft gereageerd op een van de andere berichten, het volgende, dezelfde zekeringkast. Die was voor een 1.3 dci en ik heb een 1.9 maar doos en zekering lay-out hetzelfde

U zei
14 juni 2018
Zekering 1 Verwarming regeling 80,0 A (witte zekering is nummer één) Ik heb een 30 A groene zekering, weet niet zeker of het klopt
Zekering 2 Voorverwarming regeleenheid 70,0 A Hetzelfde
Zekering 3 Niet gebruikt 30A groen
Zekering 4 Verwarming regeling 80,0 A 30A groen
Zekering 5 Koelventilator (60A ook gebruikt) 40,0 A 60A blauw
Zekering 6 Diesel brandstofverwarming relais 20,0 A (gele zekering) 20A geel
Zekering 7 Niet gebruikt
Zekering 8 Koelventilator relais (groene zekering) groene zekering in zeer slechte staat maar niet gesmolten,
Relais = brandstofverwarmingsrelais

Zekering 8 Koelventilator relais (groene zekering) Is dit de Radiator ventilator relais zekering. zie bijgevoegde foto van mijn zekering

Attachments

21 - 40 of 47 Posts