Independent Renault Forums banner

Waarschuwing veiligheidsgordel

3K views 10 replies 4 participants last post by  Brendan W  
#1 ·
Goedemorgen
Ik heb een probleem met mijn Renault Scenic mk3 uit 2014, de passagiersstoel of de veiligheidsgordel.

Ik doe de gesp van de veiligheidsgordel niet vast en ga op de stoel zitten en tijdens het rijden geven het waarschuwingslampje en het geluid van de veiligheidsgordel aan, wat correct is en me vertelt dat er iemand zonder veiligheidsgordel op de stoel zit.

Ik doe de veiligheidsgordel vast en ga op de stoel zitten en rijd weg en hetzelfde gebeurt.
Suggesties?

#3 ·
Controleer de bedrading en stekkers onder de stoel. Ze zijn kwetsbaar voor herhaaldelijk stoelverplaatsing en vacuümpoken. Zou de auto het zicht op de stoel- en gespschakelaars kunnen verliezen?
Wat is vacuümpoken, Brendan? Ik denk dat dat in Portugal nog steeds illegaal is.

#4 ·
Goedemorgen
Ik heb een probleem met mijn Renault Scenic mk3 uit 2014, de passagiersstoel of de veiligheidsgordel

Ik doe de gesp van de veiligheidsgordel niet vast en ga op de stoel zitten en tijdens het rijden geven het waarschuwingslampje en het geluid van de veiligheidsgordel aan, wat correct is en mij vertelt dat er iemand zonder veiligheidsgordel op de stoel zit.

Ik doe de veiligheidsgordel vast en ga op de stoel zitten en rijd weg en hetzelfde gebeurt.
Suggesties?
Zou het een andere stoel met een belasting kunnen zijn?

#11 ·
Goedemorgen
Ik heb een probleem met mijn Renault Scenic mk3 uit 2014, de passagiersstoel of de veiligheidsgordel

Ik doe de gesp van de veiligheidsgordel niet vast en ga op de stoel zitten en tijdens het rijden geven het waarschuwingslampje en het geluid van de veiligheidsgordel aan, wat correct is en me vertelt dat er iemand op de stoel zit zonder veiligheidsgordel.

Suggesties?
We zouden kunnen aannemen dat de stoelschakelaar werkt, maar de gespschakelaar niet.
De gesp kan veel vuil bevatten, wat de werking ervan kan beïnvloeden. Dat zou het eerste zijn om te proberen.
Daarna kan de schakelaar kapot zijn. Het is over het algemeen een normaal open en de gesp sluit hem (sommige zijn proximity Hall-effect, dus er zijn geen mechanische onderdelen om te duwen).