Pomyślałem, że zasięgnę kilku opinii na temat wymiany paska rozrządu w oparciu o wiek. Mam Kangoo z 2008 roku z silnikiem benzynowym 1.6 16v. Instrukcja obsługi przewiduje wymianę paska rozrządu co 120 000 km lub 5 lat. Zgodnie z rachunkami serwisowymi, które posiadam, pasek był ostatnio wymieniany jesienią 2019 roku przy przebiegu około 130 000 km. Nie mam informacji dotyczących ewentualnych wymian przed tą datą. Możliwe, że była to pierwsza wymiana.
Aktualny przebieg to około 170 000 km, tzn. samochód przejechał tylko 40 000 km od ostatniej wymiany, ale oczywiście zgodnie z instrukcją obsługi powinienem wymienić pasek ze względu na wiek, a nie przebieg. Wydaje się to trochę dziwne, aby wymieniać pasek, który przejechał tylko jedną trzecią swojego nominalnego przebiegu tylko dlatego, że minęło pięć lat.
Inną rzeczą, która mnie interesuje, jest to, jak bardzo różni producenci mogą oferować tak bardzo różne interwały wymiany. To nie sami producenci produkują paski i wyobrażam sobie, że wszystkie są wykonane z dość podobnych materiałów.
Kolejnym powodem zadania pytania jest koszt. Używam Kangoo jako drugiego samochodu do transportu psów, jeżdżenia na wysypisko itp.; to w zasadzie samochód do wszystkiego. Zapłaciłem za samochód około 20 000 SEK i kosztował mnie bardzo mało w eksploatacji. Robię wszystkie własne przeglądy (minimalna wymiana oleju i filtra co roku) i w ciągu ostatnich pięciu lat był całkowicie niezawodny. Niestety wymiana paska to uciążliwe zadanie i otrzymałem wycenę na prawie 10 000 SEK za jego wymianę (wraz z pompą wody) przez dwa dobre niezależne warsztaty, którym ufam. To prawie połowa wartości samochodu! (Na marginesie, zapytałem również lokalnego głównego dealera o cenę i otrzymałem śmieszną sumę 22 000 SEK!)
W każdym razie, dość moich rozważań, zarezerwowałem samochód w jednym z niezależnych warsztatów w styczniu. Ale mam to dręczące uczucie, że mogę marnować pieniądze.
Opinie?
CS
Aktualny przebieg to około 170 000 km, tzn. samochód przejechał tylko 40 000 km od ostatniej wymiany, ale oczywiście zgodnie z instrukcją obsługi powinienem wymienić pasek ze względu na wiek, a nie przebieg. Wydaje się to trochę dziwne, aby wymieniać pasek, który przejechał tylko jedną trzecią swojego nominalnego przebiegu tylko dlatego, że minęło pięć lat.
Inną rzeczą, która mnie interesuje, jest to, jak bardzo różni producenci mogą oferować tak bardzo różne interwały wymiany. To nie sami producenci produkują paski i wyobrażam sobie, że wszystkie są wykonane z dość podobnych materiałów.
Kolejnym powodem zadania pytania jest koszt. Używam Kangoo jako drugiego samochodu do transportu psów, jeżdżenia na wysypisko itp.; to w zasadzie samochód do wszystkiego. Zapłaciłem za samochód około 20 000 SEK i kosztował mnie bardzo mało w eksploatacji. Robię wszystkie własne przeglądy (minimalna wymiana oleju i filtra co roku) i w ciągu ostatnich pięciu lat był całkowicie niezawodny. Niestety wymiana paska to uciążliwe zadanie i otrzymałem wycenę na prawie 10 000 SEK za jego wymianę (wraz z pompą wody) przez dwa dobre niezależne warsztaty, którym ufam. To prawie połowa wartości samochodu! (Na marginesie, zapytałem również lokalnego głównego dealera o cenę i otrzymałem śmieszną sumę 22 000 SEK!)
W każdym razie, dość moich rozważań, zarezerwowałem samochód w jednym z niezależnych warsztatów w styczniu. Ale mam to dręczące uczucie, że mogę marnować pieniądze.
Opinie?
CS