Hallo allemaal,
Excuses als dit al eerder is gevraagd. Ik heb een 2019 Trafic vanaf nieuw. Sinds afgelopen april ben ik de Check Injection-waarschuwing gaan krijgen, gevolgd door het motormanagementlampje. Heb hem naar de lokale dealers gebracht en kreeg te horen dat het werd veroorzaakt door olieverwatering en dat mijn service het zou oplossen. Het werkte een maand of zo, maar kwam weer terug. Op dat moment merkte ik ook dat ik enorm veel olie verbruikte. Letterlijk elke week of zo bijvullen, ondanks geen vlekken onder de bus of rook die eraf komt. Opnieuw voerden ze een diagnose uit en zeiden olieverwatering. Ik vroeg waarom de olie laag was als verdunning ervoor zou moeten zorgen dat het toenam? In principe werd ik afgescheept. Hoe dan ook, we gaan een paar weken verder. STOP-lampje gaat aan. Bel de RAC, hij vertelt me dat de DPF niet regenereert, zoals ik al vermoedde. Hij forceerde er een die naar 100% ging, maar het bleef als mislukt in zijn systeem staan. De volgende paar weken reed hij als een raceauto, de meest responsieve die hij ooit heeft gehad. Een paar weken later is de Check Injection-melding terug en het motorlampje met emissiecontrole. Ik bracht hem naar mijn maat die monteur is, omdat ik het zat ben om door de dealers te worden opgelicht en het probleem niet wordt vastgesteld. Tot nu toe heeft hij de olie ververst en de oliedruksensor schoongemaakt, denk ik. Liep 3 weken goed, nu is het weer terug. Uiteraard regenereert de DPF niet, maar ik begrijp niet waarom de olie zo snel wordt verbruikt als alles wat ik heb geleerd zegt dat olieverwatering betekent dat de olie stijgt met toegevoegde brandstof na een mislukte regeneratie? Ik hoop dat het logisch is, ik ben ten einde raad. Het kunnen twee afzonderlijke problemen zijn die ik heb, of zouden de DPF-problemen ervoor kunnen zorgen dat ik veel olie verbruik?
Bedankt allemaal 👍🏻
Excuses als dit al eerder is gevraagd. Ik heb een 2019 Trafic vanaf nieuw. Sinds afgelopen april ben ik de Check Injection-waarschuwing gaan krijgen, gevolgd door het motormanagementlampje. Heb hem naar de lokale dealers gebracht en kreeg te horen dat het werd veroorzaakt door olieverwatering en dat mijn service het zou oplossen. Het werkte een maand of zo, maar kwam weer terug. Op dat moment merkte ik ook dat ik enorm veel olie verbruikte. Letterlijk elke week of zo bijvullen, ondanks geen vlekken onder de bus of rook die eraf komt. Opnieuw voerden ze een diagnose uit en zeiden olieverwatering. Ik vroeg waarom de olie laag was als verdunning ervoor zou moeten zorgen dat het toenam? In principe werd ik afgescheept. Hoe dan ook, we gaan een paar weken verder. STOP-lampje gaat aan. Bel de RAC, hij vertelt me dat de DPF niet regenereert, zoals ik al vermoedde. Hij forceerde er een die naar 100% ging, maar het bleef als mislukt in zijn systeem staan. De volgende paar weken reed hij als een raceauto, de meest responsieve die hij ooit heeft gehad. Een paar weken later is de Check Injection-melding terug en het motorlampje met emissiecontrole. Ik bracht hem naar mijn maat die monteur is, omdat ik het zat ben om door de dealers te worden opgelicht en het probleem niet wordt vastgesteld. Tot nu toe heeft hij de olie ververst en de oliedruksensor schoongemaakt, denk ik. Liep 3 weken goed, nu is het weer terug. Uiteraard regenereert de DPF niet, maar ik begrijp niet waarom de olie zo snel wordt verbruikt als alles wat ik heb geleerd zegt dat olieverwatering betekent dat de olie stijgt met toegevoegde brandstof na een mislukte regeneratie? Ik hoop dat het logisch is, ik ben ten einde raad. Het kunnen twee afzonderlijke problemen zijn die ik heb, of zouden de DPF-problemen ervoor kunnen zorgen dat ik veel olie verbruik?
Bedankt allemaal 👍🏻