Independent Renault Forums banner
21 - 40 of 56 Posts
Discussion starter · #21 ·
Belde me gewoon en had het vervangen van de intercooler niet meegerekend! Ik raak steeds meer gefrustreerd door ze. Heeft iemand een ruwe schatting van wat het zou moeten kosten om Turbo, aanvoer-/retourleidingen/pakking/intercooler te vervangen? Dat is wat hij me net vertelde dat er gedaan moet worden. Zei dat het 10 uur arbeid is om de turbo alleen te vervangen. Alle hulp zou worden gewaardeerd jongens, want ik ga me niet laten naaien. Ik kan het ding net zo goed verkopen en het geld in een nieuwe steken.

U moet eerst de reden vinden voor de blokkade van uw roetfilter. De eerste stap daarvoor is een software-update, want auto's hebben veel software-updates. Ga dan verder met deze regeneraties. U beschadigt het roetfilter alleen als u de juiste reden hebt gevonden. De auto zal automatisch regenereren tijdens het rijden. Vraag uw garage om een software-update?

Hallo Dave, ik heb een 2019 Trafic met hetzelfde hoge olieverbruik. Geen andere problemen, loopt geweldig, geen olielekkage, geen rook. Dit is de tweede die ik heb gehad met hetzelfde probleem. De dealer heeft bij de eerste een turbo gemonteerd onder garantie, wat niet hielp, dus kreeg ik mijn geld terug en stom genoeg kocht ik er nog een met 66.000 mijl, omdat ik dacht dat ik gewoon pech had met de eerste. Alle hulp zou worden gewaardeerd.

Ik heb precies dezelfde fout gehad, het komt veel voor op deze bestelwagen, samen met de Vivaro en Primstar. Laat het DPF vervangen, wat niet goedkoop is, of ga de route op om het open te laten snijden, schoon te maken, weer aan elkaar te lassen en vervolgens te laten verwijderen. Het is een probleem met deze bestelwagen en Renault zal dat niet willen toegeven.

Hoi Dave, ik heb een 2019 Trafic met hetzelfde hoge olieverbruik. Geen andere problemen, loopt prima, geen olielekkage, geen rook, dit is de tweede die ik heb gehad met hetzelfde probleem. De dealer heeft een turbo op de eerste gemonteerd onder garantie, wat niet hielp, dus kreeg ik mijn geld terug en stom genoeg kocht ik er nog een met 66.000 mijl, denkend dat ik gewoon pech had met de eerste. Alle hulp zou worden gewaardeerd.
Hoi allemaal, korte update
Ik kreeg het advies om de PCV-ontluchter in het kleppendeksel te vervangen, wat ik heb gedaan en wat geen verschil heeft gemaakt voor het olieverbruik. Just incase iemand anders erover nadacht om dit te proberen.

Hallo allemaal, ben net dit bericht tegengekomen. Lijk hetzelfde probleem te hebben met mijn 1.6 130 pk Megane GT Line Tourer - 3.000 km geleden onderhouden, controlelampje olie ging aan en olie gecontroleerd... eigenlijk leeg. Opnieuw bijgevuld tot de monteur het volgende week kan zien. Ik heb ook het gevreesde bericht "controle anti-vervuilingssysteem" op het dashboard. De auto heeft geen problemen gehad met rijden, het enige probleem was een herhaalde storing van een bandenspanningssensor die zichzelf heeft opgelost - heeft iemand hier succes mee gehad om dit te laten repareren op een Megane?

Hallo, oké, ik heb dit. Mij is verteld dat een van de EGR-kleppen (ik heb niet gecontroleerd of het er twee heeft), maar hetzelfde geldt als het er één heeft, de olie uit het carter terug door de turbo duwt en het roetfilter vervuilt. Dit is niet te wijten aan een defecte EGR, maar meer aan het feit dat deze te lang openstaat.
Het is dus een bekend probleem en er is een software-update, hoewel niet iedereen het zal toegeven.
Ik hoop dat dit helpt. De mijne staat hier met een kapotte turbo bij 30.000 mijl.

Hoi OK, ik heb dit, mij is verteld dat een van de egr-kleppen (ik heb niet gecontroleerd of hij er twee heeft), maar hetzelfde geldt als hij er een heeft, de olie uit het carter terug door de turbo duwt en het roetfilter vervuilt. Dit is niet te wijten aan een defecte egr, maar meer aan het feit dat hij te lang openstaat.
Het is dus een bekend probleem en er is een software-update, hoewel niet iedereen het zal toegeven.
Ik hoop dat dit helpt. De mijne staat hier met een kapotte turbo bij 30000 mijl.
Heb je deze informatie van een Renault-dealer gekregen? Ik heb een Trafic met alle bovenstaande symptomen, hoog olieverbruik etc. Net gesproken met mijn lokale Renault-dealer en ze ontkennen dat er een software-update is

Het zou interessant zijn om te horen of iemand updates heeft over deze problemen? Ik heb een 2018 R9M single turbo motor en ik denk dat hij olie verbrandt, de DPF verstopt, te veel regeneraties veroorzaakt en de olie te snel verdunt. Zeer interessant om de info van Stwve172 over het EGR-systeem een paar posts hierboven te horen. Ik vraag me af op welke jaarmotoren dat van toepassing kan zijn?

Heb net mijn 1.6 verkeer verzonden, want ik had het 2 maanden (19 plaat 67k mijl) en het is bij de eerste aankoop onderhouden, moest een maand later met olie vullen omdat het leeg was, het duurde nog een maand leeg.
Ze hebben een software-update uitgevoerd op de injectiecomputer en ik moet het in de gaten houden….

Negeer dat hierboven! Net gebeld en had de prijs voor het vervangen van de intercooler niet meegerekend! Ik raak steeds meer gefrustreerd door hen. Heeft iemand een ruwe schatting van wat het zou moeten kosten om Turbo, aanvoer-/retourleidingen/pakking/intercooler te vervangen? Dat is wat hij me net heeft verteld dat er gedaan moet worden. Zei dat het 10 uur arbeid is om de turbo alleen te vervangen. Alle hulp zou worden gewaardeerd, jongens, want ik ga niet overgehaald worden. Ik kan het ding net zo goed verkopen en het geld in een nieuwe stoppen.
Hallo maat, heb je een oplossing gekregen!

Hoi allemaal,

Excuses als dit al eerder is gevraagd. Ik heb een nieuwe Trafic uit 2019. Sinds april vorig jaar krijg ik de waarschuwing "Check Injectie" gevolgd door het motorstoringslampje. Ik heb hem naar de lokale dealers gebracht en kreeg te horen dat het werd veroorzaakt door olieverdunding en dat mijn service het zou oplossen. Dat deed het een maand of zo, maar kwam toen weer terug. Op dat moment merkte ik ook dat ik enorm veel olie verbruikte. Letterlijk elke week of zo bijvullen, ondanks geen vlekken onder de bus of rook die ervan verbrandde. Opnieuw voerden ze een diagnose uit en zeiden olieverdunding. Ik vroeg waarom de olie laag was, terwijl verdunning ervoor zou moeten zorgen dat het toenam? In principe werd ik afgewimpeld. Hoe dan ook, we gaan een paar weken verder. STOP-lampje gaat aan. De RAC belt me en vertelt me dat de DPF niet regenereert, zoals ik al vermoedde. Hij forceerde er een die naar 100% ging, maar nog steeds als mislukt werd weergegeven op zijn systeem. De volgende paar weken reed hij als een raceauto, zo responsief als hij ooit is geweest. Een paar weken verder is de "Check Injectie"-melding terug en het motorlampje met controle emissies. Ik bracht hem naar mijn maat die monteur is, omdat ik het zat ben om door de dealers te worden genaaid en het probleem niet wordt vastgesteld. Tot nu toe heeft hij de olie ververst en de oliedruksensor schoongemaakt, denk ik. Liep 3 weken goed, nu is het weer terug. Uiteraard regenereert de DPF niet, maar ik begrijp niet waarom de olie zo snel wordt verbruikt, terwijl alles wat ik heb geleerd zegt dat olieverdunding betekent dat de olie stijgt met toegevoegde brandstof na een mislukte regeneratie? Ik hoop dat het logisch is, ik ben ten einde raad. Het kunnen twee afzonderlijke problemen zijn die ik heb, of zouden de DPF-problemen ervoor kunnen zorgen dat ik veel olie verbruik?
Bedankt allemaal 👍🏻
Een interessante beschrijving van de problemen die u heeft gehad - ik heb een aantal Renault Red Master-busjes en dezelfde problemen die u hierboven heeft beschreven, zijn een spiegelbeeld van de ervaring die ik heb met degenen die ik heb. Ik heb ook een collega die veel meer busjes heeft dan ik van Movano, Fiat en Renault met dezelfde DPF-problemen - ik ben ervan overtuigd dat dit een fabricageprobleem is en dat ze de problemen niet toegeven. Nu er een DPF-claim is uitgebracht tegen Jaguar/Land Rover, ben ik ervan overtuigd dat dit door de auto-industrie zal gaan. Als het zover is, ben ik de eerste in de rij om een claim in te dienen. Ik koop busjes voor 45-50k en besteed nog eens 48% aan ze om dezelfde problemen op te lossen die u heeft genoemd.

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad... alles. Begonnen met 'injectie controleren', daarna 'anti-vervuilingssysteem controleren', daarna 'STOP! en motorstoring'. Had twee geforceerde regeneraties en raakte elke keer na 2 weken verstopt, reed snel genoeg (72+ km/u) om in deze tijd een regeneratie te activeren. Naar een garage gebracht en ze sloegen de handen boven het hoofd! Bus vreet olie. 2019 plaat, renault trafic, en blijkbaar software up-to-date. Ik heb de overhaaste beslissing genomen om de DPF eruit te halen en het systeem opnieuw te programmeren, bus kan nu bewegen wat goed is... maar verbruikt olie. Heeft iemand de oorzaak hiervan gevonden en wat veroorzaakt de overmatige olieverbruik? Deze bus heeft trouwens geen turbo.

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad... alles. Begon met 'controleer injectie', daarna 'controleer anti-vervuilingssysteem', daarna 'STOP! en motorstoring'. Had twee geforceerde regeneraties en raakte elke keer na 2 weken verstopt, reed snel genoeg (72+ km/u) om in deze tijd een regeneratie te activeren. Naar een garage gebracht en ze sloegen gewoon hun handen boven hun hoofd! Bus vreet olie. 2019-plaat, renault trafic, en blijkbaar software up-to-date. Ik nam de overhaaste beslissing om de DPF eruit te halen en het systeem opnieuw te programmeren, de bus kan nu bewegen wat goed is... maar verbruikt olie. Is iemand tot de bodem van dit probleem gekomen en wat veroorzaakt het overmatige olieverbruik? Deze bus heeft trouwens geen turbo.
Geen turbo en olieverbruik op een diesel ..........................

Ringen, klepsteel, PCV-systeem geblokkeerd, te veel olie (verkeerde peilstok), vuile, vastgeplakte motor met geblokkeerde olie retourkanalen (olie verzamelt zich in de kop), koppakking defect, kop/blok scheur

21 - 40 of 56 Posts