Cześć wszystkim,
Przepraszam, jeśli to pytanie już padło. Mam nowego Trafica z 2019 roku. Od kwietnia zeszłego roku zaczęły pojawiać się ostrzeżenia Check Injection, a następnie kontrolka silnika. Zabrałem go do lokalnych dealerów, gdzie powiedziano mi, że przyczyną jest rozcieńczanie oleju i że mój serwis to naprawi. Zadziałało to przez około miesiąc, ale wróciło ponownie. W tym czasie zauważyłem również, że zużywam strasznie dużo oleju. Dosłownie uzupełniałem co tydzień lub częściej, pomimo braku plam pod vanem lub dymu z jego spalania. Ponownie przeprowadzili diagnostykę i powiedzieli, że to rozcieńczanie oleju. Zapytałem, dlaczego oleju jest mało, skoro rozcieńczanie powinno powodować jego wzrost? W zasadzie zbyto mnie. W każdym razie idziemy dalej o kilka tygodni. Zapala się kontrolka STOP. Dzwonię do RAC, mówi mi, że DPF się nie regeneruje, jak podejrzewałem. Wymusił jeden, który poszedł do 100%, ale wciąż pokazywał się jako niesprawny w jego systemie. Przez następne kilka tygodni jeździł jak samochód wyścigowy, najbardziej responsywny, jaki kiedykolwiek miał. Kilka tygodni później znowu pojawia się komunikat Check Injection i kontrolka silnika z kontrolą emisji. Zabrałem go do mojego kumpla, który jest mechanikiem, ponieważ mam dość bycia oszukiwanym przez dealerów i nierozwiązywania problemu. Do tej pory wymienił olej i wyczyścił czujnik ciśnienia oleju, tak mi się wydaje. Działał dobrze przez 3 tygodnie, teraz znowu wrócił. Oczywiście DPF się nie regeneruje, ale nie rozumiem, dlaczego olej jest tak szybko zużywany, skoro wszystko, czego się dowiedziałem, mówi, że rozcieńczanie oleju oznacza, że olej wzrasta z dodatkowym paliwem po nieudanej regeneracji? Mam nadzieję, że to ma sens, jestem u kresu wytrzymałości. Mogą to być dwa oddzielne problemy, które mam, czy problemy z DPF mogą powodować, że zużywam dużo oleju?
Dzięki wszystkim 👍🏻
Przepraszam, jeśli to pytanie już padło. Mam nowego Trafica z 2019 roku. Od kwietnia zeszłego roku zaczęły pojawiać się ostrzeżenia Check Injection, a następnie kontrolka silnika. Zabrałem go do lokalnych dealerów, gdzie powiedziano mi, że przyczyną jest rozcieńczanie oleju i że mój serwis to naprawi. Zadziałało to przez około miesiąc, ale wróciło ponownie. W tym czasie zauważyłem również, że zużywam strasznie dużo oleju. Dosłownie uzupełniałem co tydzień lub częściej, pomimo braku plam pod vanem lub dymu z jego spalania. Ponownie przeprowadzili diagnostykę i powiedzieli, że to rozcieńczanie oleju. Zapytałem, dlaczego oleju jest mało, skoro rozcieńczanie powinno powodować jego wzrost? W zasadzie zbyto mnie. W każdym razie idziemy dalej o kilka tygodni. Zapala się kontrolka STOP. Dzwonię do RAC, mówi mi, że DPF się nie regeneruje, jak podejrzewałem. Wymusił jeden, który poszedł do 100%, ale wciąż pokazywał się jako niesprawny w jego systemie. Przez następne kilka tygodni jeździł jak samochód wyścigowy, najbardziej responsywny, jaki kiedykolwiek miał. Kilka tygodni później znowu pojawia się komunikat Check Injection i kontrolka silnika z kontrolą emisji. Zabrałem go do mojego kumpla, który jest mechanikiem, ponieważ mam dość bycia oszukiwanym przez dealerów i nierozwiązywania problemu. Do tej pory wymienił olej i wyczyścił czujnik ciśnienia oleju, tak mi się wydaje. Działał dobrze przez 3 tygodnie, teraz znowu wrócił. Oczywiście DPF się nie regeneruje, ale nie rozumiem, dlaczego olej jest tak szybko zużywany, skoro wszystko, czego się dowiedziałem, mówi, że rozcieńczanie oleju oznacza, że olej wzrasta z dodatkowym paliwem po nieudanej regeneracji? Mam nadzieję, że to ma sens, jestem u kresu wytrzymałości. Mogą to być dwa oddzielne problemy, które mam, czy problemy z DPF mogą powodować, że zużywam dużo oleju?
Dzięki wszystkim 👍🏻