Independent Renault Forums banner

Twingo Mk3 0.9 tce WYPADANIE ZAPŁONU *** Rozwiązano ***

1 reading
26K views 34 replies 4 participants last post by  parsleyL  
#1 ·
Cześć wszystkim, mam problem z 2015 Twingo 0.9 tce, który źle pracuje. Kontrolka silnika zapala się i gaśnie, gdy silnik jest ciepły, a czasem kontrolka klucza i kontrolka STOP. OBD zgłasza P0300 (wypadanie zapłonu w wielu cylindrach) oprócz innych kodów użytkownika. Po badaniach wydaje się, że nie jest to rzadka usterka w tym modelu, ale mam trudności ze znalezieniem rozwiązania.

Jak dotąd wymieniłem świece zapłonowe i cewki zapłonowe oraz czujnik wału korbowego zgodnie z zaleceniami, ale problem nadal występuje. Wszystkie 3 świece zapłonowe wyglądają na bardzo czarne i osmolone. Zauważyłem również sporadyczną usterkę elektryczną, gdy pada deszcz, gdzie światła deski rozdzielczej i zewnętrzne włączają się i wyłączają podczas jazdy, ale nie jestem pewien, czy ma to związek z wypadaniem zapłonu, które występuje niezależnie od pogody.

Wszelkie rady mile widziane.

P
 
#34 ·
Gdyby pojazd był ze mną, prawdopodobnie mógłbym zasugerować/spróbować kilka rzeczy po prostu dlatego, że mam zestaw narzędzi i trochę doświadczenia.

Na tym etapie wydajesz się być w kropce i nie robić żadnych postępów.

Ja? - Powiedziałbym, że absolutnie warto wydać trochę pieniędzy na porządny skaner Renault - albo kupić, albo żebrać/kraść/pożyczać - czas i niepewność stracone do tej pory mogą już uzasadniać koszty - zasugerowałbym Autel AP200 (biały) ze względu na bardzo dobre doświadczenia tutaj (dostępne są również inne).

Tak więc wszystko, co bym spróbował na twoim miejscu i bez odpowiedniego skanera, który by cię prowadził, to znaleźć dokładnie ten sam silnik/pojazd i podłączyć skaner do TEGO ECU, aby zobaczyć, co odczytują czujniki O2, które masz, w tych samych warunkach - jestem przekonany, że tak długo, jak O2 wytwarza 1,27 V zarówno w wolnym powietrzu, jak i po zamontowaniu w wydechu, każde inne rozwiązywanie problemów będzie stratą czasu. Musisz jakoś potwierdzić, że masz w rękach znany działający czujnik (a kupno nowego niekoniecznie jest gwarantowanym sposobem na to, ponieważ jest tam dużo BS sprzedawanego, jak w innym wątku, do którego link podałem).

Pytałem wcześniej - jakie jest dokładne napięcie grzałki, które mierzysz w pobliżu/na samym czujniku O2? - to jest absolutnie krytyczne
 
#35 ·
Mój Twingo jest teraz wolny od usterek :) więc zrobię ostateczną aktualizację, aby podzielić się moimi przemyśleniami na temat problemów i podziękować @LvR za jego niestrudzoną pomoc. Ludzie tacy jak Ty robią różnicę, więc dziękuję 👍

W końcu zawiozłem samochód do Renault, którzy potwierdzili awarię czujnika O2 2 Bank 1. Okazało się, że jest to 5-przewodowy czujnik przepływu powietrza schowany za zderzakiem, A NIE 4-przewodowy czujnik, który wygląda jakby był wkręcony w górną część kolektora (który już wymieniłem). Jak zauważył LvR, na eBay/Amazon/itp. jest wiele śmieciowych części na sprzedaż, co ze zdziwieniem odkryłem i bardzo mnie to zmyliło podczas diagnozowania usterki, ponieważ nie mogło to być problemem z moim błyszczącym nowym czujnikiem, prawda !! Oszczędź sobie bólu głowy i kup najpierw oryginalną część, aby kupić tylko raz.

Problemy elektryczne zostały spowodowane przez jakiegoś idiotę (mnie), który zostawił włączony tani czujnik OBD podczas pracy samochodu. Ten czujnik jest teraz w koszu.

Przynajmniej dowiedziałem się dużo o moim Twingo i mam teraz sporo części zamiennych. :-(

P