Independent Renault Forums banner

Niski poziom naładowania akumulatora, proszę uruchomić silnik ostrzeżenie

20K views 13 replies 5 participants last post by  mrbillyuk  
#1 ·
Więc chłopaki, co z tym powiadomieniem? Dostaję je często... zwłaszcza gdy zostawiłem samochód na zewnątrz na dzień lub dwa i słuchałem radia przez około 5 minut bez włączonego silnika. Nie wiem, w którym roku bateria została wymieniona... ale samochód uruchamia się normalnie za każdym razem... nawet w zimną pogodę. Więc... czy to oznacza, że bateria jest zła, czy to tylko kolejna "usterka" Renault? Wątpię, żeby mogła rozładować akumulator po 5 minutach słuchania radia... To mk3 megane 1.6.
 
#2 ·
Cześć 2shae i witaj :)
Weź to dosłownie. Samochód próbuje ostrzec Cię o stanie akumulatora. Zleć sprawdzenie w sklepie z akumulatorami lub w warsztacie albo sprawdź go sam miernikiem. Jak nisko spada napięcie podczas rozruchu?
Bardziej prawdopodobne jest, że samochód jest ostrożny w swoim ostrzeżeniu, niż że występuje jakaś usterka.
 
#4 ·
Konserwatywny w tym przypadku oznacza, że samochód jest trochę pesymistyczny.
Informuje cię, że bateria umiera, zanim będziesz musiał zarezerwować pogrzeb.
5 minut słuchania radia... kiedy nowoczesny samochód jest odblokowany, budzą się wszelkiego rodzaju urządzenia elektroniczne i zaczynają pobierać energię, przerażające jest, jak szybko przyzwoita bateria się rozładuje, gdy wszystko jest obudzone.
I szczerze mówiąc, jeśli napięcie rozruchowe spada do zaledwie 10,2 V, jestem zaskoczony, że w ogóle się uruchamia.
 
#6 ·
Zazwyczaj spodziewam się, że wszystko poniżej 11 V będzie sprawiało problemy.
Ale wiele zależy od silnika, rozrusznika, temperatury, to nie jest wykres liniowy.
W twoim przypadku zrób test obciążenia akumulatora, byłbym zaskoczony, gdyby wykazał dobry stan, a z nadchodzącą zimą nie będzie lepiej.
 
#7 ·
Ja? ................. Powiedziałbym, że pojazd prawdopodobnie ma funkcję "stop-start" lub "eco", a BMS podczas liczenia kulombów (jego zadanie) ustalił, że akumulator nie przyjmuje już ładunku w akceptowalnym tempie ...............

Tak, najprawdopodobniej nadal uruchomi silnik, ale zauważysz również, że "stop-start" (jeśli jest) aktywuje się rzadziej lub wcale

Zobacz

Check stop and start message | Independent Renault Forums

.................... a jeśli chcesz zobaczyć zachowanie baterii na zdjęciach

Worth buying latest OBD2 for old Kangoo to monitor voltage level? * Sorted * | Independent Renault Forums
 
#10 ·
Może..teraz naładowałem akumulator przez noc i woltomierz pokazuje teraz 12,45 V. Kiedy go uruchamiam, spada do około 10,5 V. Myślę, że mój akumulator umiera. Mam akumulator Fiamm, który ma internetową kontrolę numeru seryjnego...kiedy wpisuję numer seryjny z akumulatora, widzę datę produkcji. Ale nie wiem, co to znaczy. Jest napisane: Rok: 5
Tydzień: 49
Rok 5? Rok 2005 jest niemożliwy, ponieważ samochód jest z roku 2009.
 
#14 ·
Może... teraz naładowałem akumulator przez noc i woltomierz pokazuje teraz 12,45 V. Jeśli zakręcę, spada do około 10,5 V. Myślę, że mój akumulator umiera. Mam akumulator Fiamm, który ma internetowy sprawdzian numeru seryjnego... kiedy wpiszę numer seryjny z akumulatora, widzę datę produkcji. Ale nie wiem, co to znaczy. Jest napisane: Rok: 5
Tydzień: 49
Rok 5? Rok 2005 jest niemożliwy, ponieważ samochód jest z 2009 roku.
Jeśli akumulator pokazuje tylko 12,45 V po naładowaniu przez całą noc, oznacza to, że nie ładuje się tak, jak powinien. Powinno być 12,6 V lub nieco więcej.
Napięcie rozruchowe 10,5 V jest mniej więcej średnie.
Jak powiedział LvR. Zielona lampka kontrolna na akumulatorze pokazuje tylko, że ta cela jest zdrowa. Jest 6 ogniw po 2,1 V każde, wygląda na to, że 1 lub może więcej ogniw nie utrzymuje ładunku.
 
#12 ·
Nie wiem... też o tym myślałem. Jeśli to prawda, to bateria została wyprodukowana w 2015 roku (rok 5) i 30 listopada (tydzień 49). Ale nie jestem pewien. Ma również wskaźnik "okna", który wskazuje stan baterii. Jest zielony... więc to oznacza, że jest w porządku. Hhuumm..kto wie.
 
#13 ·
Ale nie jestem pewien. Ma również ten wskaźnik "okna", który wskazuje stan baterii. Jest zielony... więc to oznacza, że jest ok. Hhuumm..kto wie.
Ten zielony wskaźnik znajduje się dokładnie na 1 ogniwie z 6 i dlatego może powiedzieć coś tylko o stanie tego konkretnego ogniwa - jeśli chemia w wodzie jest prawidłowa, a wskaźnik jest zielony, to TO konkretne ogniwo akumulatora jest prawdopodobnie wciąż w porządku - absolutnie nic więcej nie można powiedzieć o żadnym innym ogniwie w akumulatorze na podstawie zielonego wskaźnika .................. Nienawidzę tych rzeczy