Independent Renault Forums banner

Remfout **Opgelost**

129K views 19 replies 9 participants last post by  jaden.22  
#1 · (Edited by Moderator)
Hallo mensen, ik heb een Renault Megane Estate mk3 uit 2013. Laatst was ik op weg naar mijn werk en er verscheen een waarschuwingslampje voor een remsysteemfout. Ik trapte op de remmen en alles leek in orde, dus ik reed een stukje verder en het waarschuwingslampje ging uit. Ik heb de remblokken bekeken toen ik thuiskwam en er zit nog veel op. Remvloeistof gecontroleerd en die ziet er goed uit. Sindsdien knippert het waarschuwingslampje constant aan en uit. Is dit een bekend probleem? Ideeën om het op te lossen zonder een fortuin uit te geven?
Bedankt, mensen

#2 ·
De voor de hand liggende verdachten hier zijn het vloeistofpeil en de handremschakelaar. Als er een zeef in de hals van het reservoir zit, kunt u misleid worden over het werkelijke niveau en handremschakelaars gaan zelden kapot, maar het is de moeite waard om te controleren.

Slijtage-indicatorbedrading is een ander probleem, maar over het algemeen duiken ze pas op na werk aan de remmen en is iemand een beetje onzorgvuldig geweest.

Daarna kunt u rondkijken in forums/probleemoplossing/vraag de experts

Een codelezing zou helpen. U kunt de gratis Torque-app downloaden en een wifi- of bluetooth ELM327-interface kopen voor ongeveer tien pond. Die app is goed genoeg, maar enigszins beperkt en de code kan generiek zijn.
Het feit dat het komt en gaat, doet u denken aan een schakelaar of bedrading.

#5 ·
Hallo mensen, even een update over mijn remprobleem. Ik heb al 3 keer moeten bijvullen sinds de vorige keer. Een monteur heeft een servicebeurt uitgevoerd en hem het probleem verteld, maar hij kon niets zien. Vandaag weer moeten bijvullen en naar de pedalen gekeken, omdat mijn koppeling glad aanvoelt als ik hem indruk. Merkte net achter de koppeling een onderdeel dat olie lekte, precies dezelfde olie als de remvloeistof, want toen ik bijvulde, pompte ik de remmen. Ik zal wat foto's toevoegen. Het is het zwarte, ronde/buisvormige onderdeel op de achtergrond. Ideeën worden gewaardeerd. Bedankt, Graham

Attachments

#7 ·
Bedankt wyn burgess. Ik heb net gegoogeld op koppelingshoofdcilinder en het onderdeel ziet er precies zo uit als de foto die ik heb geplaatst. De monteur die ik gebruikte was niet mijn vaste monteur, aangezien ik ben verhuisd. Ik zal het laten controleren door een andere of misschien Renault. Hopelijk is het geen dure reparatie en een snelle, want ik heb mijn auto nodig voor mijn werk.

#9 ·
Hallo, gefeliciteerd met het oplossen van het probleem. Kunt u alstublieft toelichten welke ABS-sensoren, achter of voor, u hebt vervangen of door Renault hebt laten vervangen? Wat heeft u gedaan aan de lekkage van de hoofdcilinder? En tot slot, hoeveel heeft het gekost?
Ik heb hetzelfde probleem, maar heb nog geen remvloeistof bijgevuld. Ik zal het bijvullen en zoeken naar lekkages en kijken of het precies hetzelfde gaat als bij u of niet. Ik heb ook mijn ABS-sensoren gezien die erg roestig zijn en vermoed dat ze kapot zijn.
Weet iemand een goede gadget om op uw computer te draaien om sensoren, etc. te diagnosticeren?
Bedankt

#10 ·
Hallo Skipper en welkom :)
Wat zijn precies uw symptomen?
Vul eerst de vloeistof bij. Controleer het niveau nauwlettend en blijf zoeken naar lekken als er een merkbare daling is in een korte tijd, zoals 5 mm in een week.
Concepttiling heeft zijn probleem niet opgelost door de sensoren te vervangen. Eenvoudige problemen komen vaak voor en het is beter om de dingen in ieder geval in het begin eenvoudig te houden. Te snel overstappen op hightech is niet de beste manier om dingen op te lossen.

#11 ·
Hoi Skipper en welkom :)
Wat zijn precies uw symptomen?
Vul eerst de vloeistof bij. Controleer het niveau nauwlettend en blijf zoeken naar lekken als er een merkbare daling is in een korte tijd, zoals 5 mm in een week.
Concepttiling heeft zijn probleem niet opgelost door de sensoren te vervangen. Eenvoudige problemen komen vaak voor en het is beter om de dingen in ieder geval in het begin eenvoudig te houden. Te snel overstappen op hightech is niet de beste manier om dingen op te lossen.
Veel dank Brendan
Net bijgevuld met dot 4 en alles is weer normaal. Zal blijven controleren zoals geadviseerd.
Groeten
Skipper

#12 ·
Hallo mensen,
Mijn auto is in orde, geen remvloeistoflekkage. Het niveau daalde in het reservoir door verbruikte remblokken. Het was net in lijn met een laag oliepeil, vandaar dat de storing af en toe optrad.
Ik heb nog een vraag:
Welke kwaliteit en hoeveel motorolie heeft een Renault Grand Scenic 1.4 benzine uit 2010 met 92.000 mijl nodig?
Bedankt

#14 ·
Weet de oliekwaliteit niet, maar....
Als je bijvult bij het vervangen van de remblokken, is het niveau een zeer goede indicator voor slijtage van de remblokken, behalve bij lekkages.
Niveau laag, remblokken moeten op zijn minst vervangen of gecontroleerd worden.
Klopt, klopt. Motorolie is ofwel volledig synthetisch 5w30 of volledig synthetisch 5w40, weet niet zeker welke. Maakt het verschil, vooral als de auto 10 jaar oud is met 92.000 mijl op de klok?

#19 ·
Hoi mensen, ik heb een Renault Megane Estate mk3 uit 2013. Laatst was ik naar mijn werk aan het rijden en er verscheen een waarschuwingslampje voor een remsysteemfout. Ik tikte op de remmen en alles leek in orde, dus ik reed een stukje verder en het waarschuwingslampje ging uit. Ik heb de remblokken bekeken toen ik thuiskwam en er zat nog veel op. Remvloeistof gecontroleerd en ziet er goed uit. Sindsdien knippert het waarschuwingslampje constant aan en uit. Is dit een bekend probleem? Ideeën om het op te lossen zonder een fortuin kwijt te zijn?
Bedankt mensen
Ik had hetzelfde probleem. Hoe heb je dit uiteindelijk opgelost?

Groeten
Wallace

#20 ·
Hoi vriend, misschien ben ik wat laat en had ik tegen die tijd misschien wel een nieuwe auto kunnen hebben, maar ik heb het probleem pas gehad en ik dacht dat ik de negatieve connector van de batterij zou halen en hem een tijdje zou laten liggen. Daarna heb ik de connector weer aangesloten en nu heb ik het probleem niet meer.