Independent Renault Forums banner

Usterka układu hamulcowego **Naprawiono**

4 reading
129K views 19 replies 9 participants last post by  jaden.22  
#1 · (Edited by Moderator)
Cześć, mam Renault Megane Estate mk3 z 2013 roku. Ostatnio jechałem do pracy i zapaliła się kontrolka ostrzegawcza usterki układu hamulcowego. Nacisnąłem hamulce i wszystko wydawało się w porządku, więc pojechałem trochę dalej i kontrolka zgasła. Sprawdziłem klocki hamulcowe, kiedy wróciłem do domu i wciąż mam ich dużo. Sprawdziłem płyn hamulcowy i wygląda dobrze. Od tego czasu kontrolka ostrzegawcza miga cały czas. Czy to znany problem? Jakieś pomysły, jak to naprawić bez wydawania fortuny?
Dzięki, ludzie
 
#2 ·
Łatwymi podejrzanymi są tutaj poziom płynu i włącznik hamulca ręcznego. Jeśli w szyjce zbiornika znajduje się sitko, można się pomylić co do rzeczywistego poziomu, a włączniki hamulca ręcznego rzadko się psują, ale warto to sprawdzić.

Kolejnym problemem jest okablowanie wskaźnika zużycia klocków, ale generalnie pojawiają się one dopiero po pracy przy hamulcach i ktoś był trochę nieostrożny.

Następnie poszukaj w forach/rozwiązywanie problemów/zapytaj ekspertów

Odczyt kodu byłby pomocny. Możesz pobrać darmową aplikację Torque i kupić interfejs wifi lub bluetooth ELM327 za około dziesięć funtów. Ta aplikacja jest wystarczająco dobra, ale nieco ograniczona, a kod może być ogólny.
Fakt, że pojawia się i znika, sprawia, że myślisz o przełączniku lub okablowaniu.
 
#5 ·
Cześć wszystkim, mała aktualizacja w sprawie mojego problemu z hamulcami. Musiałem już 3 razy uzupełniać płyn od ostatniego razu. Mechanik zrobił przegląd i powiedziałem mu o problemie, ale tak naprawdę nic nie zauważył. Musiałem dzisiaj znowu uzupełnić i spojrzałem na pedały, ponieważ moje sprzęgło wydaje się śliskie, gdy je naciskam. Zauważyłem tuż za sprzęgłem część, z której kapał olej, dokładnie taki sam jak płyn hamulcowy, ponieważ kiedy uzupełniałem, pompowałem hamulce. Załączę kilka zdjęć. To czarna, okrągła/rurkowa część w tle. Wszelkie pomysły mile widziane. Dzięki, Graham
 

Attachments

#7 ·
Dzięki wyn burgess. Właśnie wygooglowałem pompkę sprzęgła i część wygląda dokładnie tak jak na zdjęciu, które zamieściłem. Mechanik, którego użyłem, nie był moim stałym, ponieważ przeprowadziłem się do innego miasta. Sprawdzę to u innego mechanika lub może w Renault. Mam nadzieję, że to nie będzie droga naprawa i szybka, ponieważ potrzebuję mojego samochodu do pracy.
 
#9 ·
Cześć, gratulacje z naprawienia problemu. Czy możesz proszę rozwinąć, które czujniki ABS, tylne czy przednie, wymieniłeś lub czy zostały one wymienione przez Renault? Co zrobiłeś z wyciekiem z pompy hamulcowej? I wreszcie, ile to kosztowało?
Mam ten sam problem, ale jeszcze nie uzupełniłem płynu hamulcowego. Uzupełnię go i poszukam wycieków i zobaczę, czy będzie to wyglądać dokładnie tak jak u Ciebie, czy nie. Widziałem również moje czujniki ABS, które są bardzo zardzewiałe i podejrzewam, że są uszkodzone.
Czy ktoś zna dobry gadżet do uruchomienia na komputerze w celu diagnozowania czujników itp.?
Dzięki
 
#10 ·
Cześć Skipper i Witamy :)
Jakie dokładnie są Twoje objawy?
Najpierw uzupełnij płyn. Uważnie monitoruj poziom i szukaj wycieków, jeśli w krótkim czasie nastąpi zauważalny spadek, np. 5 mm w ciągu tygodnia.
Concepttiling wymiana czujników nie rozwiązała jego problemu. Proste problemy są powszechne i lepiej jest zachować prostotę, przynajmniej na początku. Zbyt szybkie przejście na zaawansowaną technologię nie jest najlepszym sposobem na naprawę rzeczy.
 
#11 ·
Cześć Skipper i witaj :)
Jakie są dokładnie Twoje objawy?
Najpierw uzupełnij płyn. Uważnie monitoruj poziom i szukaj wycieków, jeśli w krótkim czasie nastąpi zauważalny spadek, np. 5 mm w ciągu tygodnia.
Concepttiling wymiana czujników nie rozwiązała jego problemu. Proste problemy są powszechne i lepiej zachować prostotę, przynajmniej na początku. Zbyt szybkie przejście na zaawansowaną technologię nie jest najlepszym sposobem na naprawę.
Wielkie dzięki Brendan
Właśnie uzupełniłem płyn dot 4 i wszystko wróciło do normy. Będę sprawdzał zgodnie z zaleceniami.
Pozdrawiam
Skipper
 
#12 ·
Cześć Ludzie,
Mój samochód jest w porządku, brak wycieku płynu hamulcowego. Poziom spadł w zbiorniku z powodu zużytych klocków hamulcowych. Było to w linii z niskim poziomem oleju, stąd usterka była sporadyczna.
Mam kolejne pytanie:
Jaki gatunek i ile oleju silnikowego potrzebuje Renault Grand Scenic 1.4 benzyna z 2010 roku z przebiegiem 92 000 mil?
Dzięki
 
#14 ·
Nie wiem jaki gatunek oleju, ale....
Jeśli uzupełniasz olej podczas wymiany klocków, poziom jest bardzo dobrym wskaźnikiem zużycia klocków, z wyjątkiem wycieków.
Niski poziom, klocki wymagają wymiany lub przynajmniej sprawdzenia.
Zgadza się. Olej silnikowy to albo w pełni syntetyczny 5w30, albo w pełni syntetyczny 5w40, nie jestem pewien który. Czy to robi jakąś różnicę, zwłaszcza gdy samochód ma 10 lat i 92 000 mil na liczniku?
 
#19 ·
Cześć wszystkim, mam Renault Megane Estate mk3 z 2013 roku. Pewnego dnia jechałem do pracy i zapaliła się lampka ostrzegawcza usterki układu hamulcowego. Nacisnąłem hamulce i wszystko wydawało się w porządku, więc pojechałem trochę dalej i lampka ostrzegawcza zgasła. Sprawdziłem klocki hamulcowe, kiedy wróciłem do domu i wciąż było ich dużo. Sprawdziłem płyn hamulcowy i wygląda dobrze. Od tego czasu lampka ostrzegawcza miga cały czas. Czy to znany problem? Jakieś pomysły, jak to naprawić bez wydawania fortuny?
Dzięki wszystkim
Miałem ten sam problem. Jak to w końcu naprawiłeś?

Pozdrawiam
Wallace
 
#20 ·
Cześć kolego, może trochę późno i być może do tego czasu mógłbym mieć nowy samochód, ale dopiero niedawno miałem ten problem i pomyślałem, żeby odłączyć ujemny zacisk od akumulatora i zostawić go na chwilę. Potem podłączyłem złącze z powrotem i teraz już nie mam tego problemu.