Independent Renault Forums banner

Zatkany DPF - Sprawdzić wtrysk?

1 reading
4.3K views 16 replies 3 participants last post by  Fraser L  
#1 ·
Zaczynamy od nowa =)
Zrobiłem podróż po Europie bez żadnych problemów, w obie strony około 5000 km. Używałem samochodu w obie strony do pracy przez 1 miesiąc i teraz mam Check injection na desce rozdzielczej.
Podłączyłem czytnik kodów błędów i otrzymałem -
DF312 (żądanie prędkości)
DF311 (przekroczony limit nieudanej regeneracji)

Próbowałem wymusić regenerację, uruchamiając samochód na 50 km przy około 3000 obr./min, co rozwiązało problemy wcześniej - ale problem/błąd nie znika.
Zrobiłem analizę danych w czasie rzeczywistym i otrzymałem dane, że cząstki sadzy w filtrze to 90GR!
Liczba nieudanych prób regeneracji = 11
Ciśnienie różnicowe filtra cząstek stałych = Min 10 - Max 677
Przepływ układu wydechowego = min 28,4, max 566 m3
Temperatura czujników wynosiła od 200-400 stopni.

Jaki może być problem i przypuszczam, że nie ma łatwego rozwiązania, ale DPF wymaga ręcznego czyszczenia? A może są inne opcje?
90 gram sadzy brzmi ogromnie, prawda?
 
#5 ·
Czy patrzyłeś pod sekcją filtra kabinowego?
Jaki to interfejs?
Nie patrzyłem pod filtrem kabinowym. Czego powinienem szukać? Z tego co wiem, po wyjęciu obudowy filtra kabinowego mogę uzyskać dostęp do turbosprężarki i tak dalej, ale czego powinienem szukać?
Interfejs to AutoCom, coś kupionego dawno temu na eBayu. Myślę, że oprogramowanie to Delphi?
 
#6 ·
Autocom powinien wykonać regenerację (DElphi powinien to zrobić łatwo).
Nie trzymaj mnie za to, ponieważ nie używałem tego od kilku miesięcy.

Zrób ISS, teraz odznacz wszystko oprócz silnika Diesla.
Pozwól mu skanować, teraz przejdź do odczytu kodów.
Następnie poniżej na tej stronie, która się otworzyła, powinno być coś w stylu tic tic (lub słowa do tego), użyj sekcji rozwijanej, powinieneś zobaczyć regenerację.
Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.
I nie wychodź z samochodu, ani nie włączaj radia, ani nie dotykaj hamulców.
To staje się trochę przerażające, jeśli w dowolnym momencie się martwisz, MOŻESZ zatrzymać to w dowolnym momencie, wyłączając zapłon.
Sam się wkręci.
ZANIM wykonasz regenerację statyczną, upewnij się, że samochód jest zaparkowany na betonie, a nie na asfalcie, masz co najmniej 1/4 baku paliwa i wystarczającą ilość oleju w silniku.
 
#7 ·
Autocom powinien zrobić regenerację (DElphi powinien to zrobić łatwo)
Nie trzymaj mnie za to, ponieważ nie używałem tego od kilku miesięcy

Zrób ISS, teraz odznacz wszystko oprócz silnika Diesla
Pozwól na skanowanie, przejdź do odczytu kodów,
Następnie poniżej na tej stronie, która się otworzyła, powinno być coś w rodzaju tic tic (lub słowa do tego), użyj sekcji rozwijanej, powinien zobaczyć regenerację
Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie
I nie wychodź z samochodu, ani nie włączaj radia, ani nie dotykaj hamulców
To robi się trochę straszne, jeśli w dowolnym momencie jesteś zaniepokojony, MOŻESZ zatrzymać to w dowolnym momencie, wyłączając zapłon..
Sam się podkręci
PRZED wykonaniem regeneracji statycznej upewnij się, że samochód jest zaparkowany na betonie, a nie na asfalcie, masz co najmniej 1/4 zbiornika paliwa i wystarczającą ilość oleju w silniku
Wygląda na to, że mój sprzęt/oprogramowanie nie działa, gdy wybrano ISS. Oprogramowanie myśli przez chwilę i nic się nie dzieje. Będę musiał sprawdzić to ponownie później dzisiaj. Przy okazji zauważyłem poważne zanieczyszczenie sadzą po lewej stronie silnika w pobliżu czujnika ciśnienia przed turbiną. Moja komora silnika była kiedyś czysta...
Może to normalne, gdy dpf się zatyka? Nadal muszę znaleźć miejsce wycieku spalin.
 
#9 ·
Czy znalazłeś to miejsce, czy moje instrukcje są niedobre?
Jutro umieszczę Delphi w Scenic i sprawdzę, czy chcesz, żebym to zrobił, a następnie zanotuję, jak się tam dostać
Ty i instrukcje jesteście idealni! Błąd jest po mojej stronie. Wkrótce znowu pójdę i podłączę wszystko, aby uzyskać dane dotyczące ciśnienia różnicowego i ponownie sprawdzić, dlaczego ISS nie działa. Znalazłem również link na youtube (
), ale nie jestem pewien, czy wolno nam publikować linki.... Może spróbuję przepłukać DPF środkiem do czyszczenia DPF, wodą i kompresorem....
Ale najpierw muszę poczytać, jak to zrobić =)
 
#10 ·
Silnik po prostu pracuje, odznacz wszystkie inne pola poza dieslem.

Jeśli masz kody błędów:
Usuń kody błędów, wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej minutę.
Teraz uruchom silnik. Wykonaj iss tylko na silniku, NIE odczytuj kodów błędów i przejdź do ustawienia regeneracji, aby sprawdzić, czy zadziała.

Mogłeś spróbować wejść przez OBD, IGNORUJ silnik wyłączony (nie uszkodzi to Twojego Delphi w Renault).
 
#11 · (Edited)
Po prostu uruchom silnik, odznacz wszystkie inne pola poza dieslem

Jeśli masz kody błędów
Usuń kody błędów, wyłącz zapłon i odczekaj co najmniej minutę
Teraz uruchom silnik. Wykonaj iss tylko na silniku, NIE odczytuj kodów błędów i przejdź do ustawienia regeneracji, aby sprawdzić, czy zadziała

Mogłeś spróbować wejść przez OBD, ZIGNORUJ silnik wyłączony (to nie uszkodzi twojego Delphi w Renault.)
Nie mam tej opcji regeneracji i być może jest to spowodowane moją skrzynią biegów? Mam tylko podstawowe opcje, takie jak "egr", "injection" i jeszcze dwie opcje. Używam Delphi DS150E Autocom CDP Professional Car and Truck Obd2 Diagnostic Tools z Bluetooth i wygląda to tak -
Image


Wakacje z dziećmi i rodziną tuż za rogiem i zaczynam się trochę stresować. Jasne, mogę po prostu zawieźć samochód do mechanika, ale wolę uniknąć obrabowania.
Podłączyłem go godzinę temu podczas jazdy, aby sprawdzić, czy coś jest oczywiste i czy czujniki temperatury są uszkodzone. Temperatura filtra cząstek stałych w górnym strumieniu działa zgodnie z oczekiwaniami (chyba) od 50 i wzrasta do 300-400.

Jednak dolny strumień jest stały na poziomie 200 i się nie zmienia. Czy to normalne?
 
#12 · (Edited)
Kupiłem również spray do czyszczenia DPF, ale bardzo trudno było dostać się do górnego czujnika, aby go odkręcić. Jaki jest właściwy sposób? Spróbować odkręcić małą nakrętkę (rozmiar 14) mocującą czujnik czy dużą nakrętkę?
Czy ktoś wie, gdzie mogę dostać schemat, plan części i numery części do mojego silnika M9R-761?
 
#14 ·
Kupiłem również trochę sprayu do czyszczenia DPF, ale bardzo trudno było dostać się do górnego czujnika, aby go odkręcić. Jaki jest właściwy sposób? Spróbować odkręcić małą nakrętkę (rozmiar 14) mocującą czujnik czy dużą nakrętkę?
Czy ktoś wie, gdzie mogę dostać schemat, plan części i numery części do mojego silnika M9R-761?
spróbuj partsouq