Independent Renault Forums banner

Skrzynia biegów EDC - Utrata biegów 2, 4 i 6

104K views 75 replies 37 participants last post by  TKH  
#1 ·
Cześć wszystkim,

Mam Grand Scenic 1.5 dci z tablicą rejestracyjną 11 i automatyczną skrzynią biegów EDC. Samochód ma teraz przejechane 30 tys. mil. W ciągu ostatnich 4 miesięcy 3 razy pojawił się komunikat ostrzegawczy 'Sprawdź automatyczną skrzynię biegów' na desce rozdzielczej, a jazda stała się powolna z nierównymi zmianami biegów.

Przy zmianie dźwigni zmiany biegów z pozycji Auto na pozycję Manual zauważam, że brakuje biegów 2, 4 i 6, a jazda odbywa się tylko na biegach 1, 3 i 5. Stąd nierówne zmiany.

Problem we wszystkich przypadkach rozwiązał się sam, po zatrzymaniu i ponownym włączeniu silnika.

Czy ktoś jeszcze miał ten sam problem? Czy jest to problem, którym należy się martwić? Czy jest to symptom większego problemu?
 
#4 ·

Samochód jest obecnie u dealera Renault. Twierdzą, że usterka nie została zarejestrowana przez dziennik systemowy w samochodzie. Próbują to powtórzyć podczas jazd testowych, ale ponieważ usterka wystąpiła tylko 3 razy w ciągu ostatnich 4 miesięcy, szansa na to, że się uda, jest bardzo mała.

Obecnie jestem informowany, że jeśli nie uda im się tego powtórzyć i nie będzie dziennika usterek, nie będą mogli nic zrobić w ramach gwarancji samochodu.

Ponownie pytam, czy ktoś inny miał ten lub podobny problem ze skrzynią biegów EDC. Jakie było wasze rozwiązanie?
 
#5 ·
Właśnie znalazłem Twój wątek. Mam Grand Scenic 1.5 DCI 2011 z automatyczną skrzynią biegów EDC. Kilka razy w ciągu ostatnich kilku miesięcy miałem komunikat 'Sprawdź funkcję automatycznej skrzyni biegów', zwykle po tym, jak samochód nie działał do końca dobrze. Zabrałem go do lokalnych głównych przedstawicieli i powiedzieli, że nie pojawił się na maszynie diagnostycznej (£85) i żebym wrócił, gdy problem się pojawi. Problem w tym, że jak tylko wyłączę silnik, błąd znika. Zadzwoniłem do pomocy technicznej Renault i powiedzieli mi, że mój pojazd miał ten błąd 18 miesięcy temu i został naprawiony przez ponowną instalację oprogramowania Engine Management Unit. Obecnie próbuję skłonić ich do zrobienia tego w ramach przedłużonej gwarancji Renault, którą mam. Czy Twój problem został rozwiązany i jeśli tak, to jak? Pozdrawiam, Geoff
 
#7 ·
Cześć, mam ten sam problem w Scenic 1.5 dCI EDC 2010. Usterka i utrata biegów. Aktualizacja oprogramowania i kalibracja skrzyni biegów nie pomogły. Jakie jest rozwiązanie problemu?
Miałem właśnie ten problem na biegach 1, 3 i 5. Na szczęście reset oprogramowania i kalibracja zadziałały do tej pory (teraz szukam czegoś z drewna do dotknięcia).

Pierwotna diagnoza wykazała, że ​​elektrozawór utknął w pozycji otwartej. Powiedziano mi, że jeśli reset oprogramowania nie zadziała, elektrozawór będzie wymagał wymiany. Nie wiem jednak, jak duża byłaby to robota.
 
#12 ·
Miałem podobny problem w zeszłym tygodniu w moim RS Clio EDC lux z 2014 roku (16 miesięcy, 16 tys. km przebiegu). Brakowało biegów 2/4/6 i komunikat "sprawdź automatyczną skrzynię biegów". Wyłączyłem silnik i zostawiłem go na chwilę i wydawało się, że jest w porządku. Ale wczoraj zleciłem lokalnemu dealerowi Renault, żeby na to spojrzał. Powiedzieli, że to "znana usterka" i zaktualizowali oprogramowanie w skrzyni biegów. Wczesne dni, ale jak dotąd jest w porządku.

Mimo że powiedzieli, że to "potencjalna 2-etapowa naprawa" i jeśli ponowne wgranie oprogramowania skrzyni biegów tego nie naprawi... to jest jeszcze coś innego, co mogą spróbować (spróbować???). Ale nie chcieli się wypowiadać, czym miałaby być próba naprawy na etapie 2!

Miejmy nadzieję, że zostanie to naprawione przez flash oprogramowania.

Czy ktoś jeszcze ma jakieś postępy ze swoim problemem/ami? lub jakieś aktualizacje do przekazania?
 
#13 ·
Re: Skrzynia biegów EDC - Utrata biegów 2, 4 i 6

Dzięki za podzielenie się informacjami. Mój jest teraz o wiele lepszy po tym, jak odłączyłem złącze od skrzyni biegów i podłączyłem je ponownie po pewnym czasie. Może uruchomił się ponownie w jakiś sposób, gdy był bez zasilania? Spryskałem również złącze sprayem przewodzącym, więc to mogło pomóc?
Teraz od czasu do czasu otrzymuję błąd, ale tylko przez kilka sekund.
Czy ktoś wymienił olej w skrzyni biegów?
 
#14 ·
Znalazłem ten wątek, doświadczam tego samego problemu. Mój również stracił wsteczny bieg. Czytając wątek, wydaje się, że istnieje trzypoziomowe podejście do naprawy: 1) Flashowanie oprogramowania, 2) Sprawdzenie połączeń w skrzyni biegów i 3) Wymiana elektrozaworu. Mój incydent miał miejsce w zimną i wilgotną pogodę ( - gdzie występuje większość problemów elektrycznych), więc może to drugi problem?
 
#15 ·
Znalazłem ten wątek, doświadczam tego samego problemu. Mój również stracił wsteczny. Czytając wątek, wydaje się, że istnieje trzypoziomowe podejście do naprawy: 1) Flashowanie oprogramowania, 2) Sprawdzenie połączeń w skrzyni biegów i 3) Wymiana elektrozaworu. Mój incydent miał miejsce w zimną i wilgotną pogodę (- gdzie występuje większość problemów elektrycznych), więc może to drugi problem?
Zagłębiłem się w to trochę bardziej: Wsteczny jest połączony z tym samym elektrozaworem co biegi 2, 4 i 6. Wygląda więc na to, że to MÓJ problem:rant:
 
#17 ·
Re: Skrzynia biegów EDC - Utrata biegów 2, 4 i 6

Tak, biegi współdzielą te same komponenty. Ale dlaczego czasami działa, a czasami nie? Proszę, zamieść tutaj post, gdy natkniesz się na rozwiązanie.

Wysłane z mojego GT-I9195 za pomocą Tapatalk
Usterki elektryczne mogą być sporadyczne. Czasami połączenie jest, czasami go nie ma. Gdyby to był problem mechaniczny, w ogóle by nie działało. ( - i naprawa byłaby znacznie droższa).
 
#18 ·
Dziś odebrałem samochód: W dzienniku była adnotacja o utracie jednego z solenoidów. Ale kiedy mechanik to sprawdził, samochód nagle zadziałał OK, więc to tymczasowa awaria. Mechanik powiedział, że może to być uszkodzony solenoid, ale awaria może również dotyczyć wtyczki w skrzyni biegów lub uszkodzenia okablowania, lub jako ostatnia rzecz: Komputer, który kontroluje skrzynię biegów. Mam nadzieję, że to tylko zły konektor. Więc nie zmądrzeliśmy zbytnio, ale jeśli to tylko konektor, to może tak być.
 
#21 ·
Jestem teraz na emeryturze, ale pracowałem w elektronicznie sterowanej branży mechanicznej i wiele sporadycznych usterek, które się powtarzały, często wynikało ze złego złącza, ponieważ z czasem piny utleniają się i powodują słabe połączenie. Często samo usunięcie i ponowne założenie złącza wystarczało do oczyszczenia zacisków i usunięcia usterki, a jeśli nie, czyszczenie preparatem do czyszczenia styków załatwiało sprawę. Problem z większością inżynierów polega na tym, że uważają oni komputer diagnostyczny za boga i odpowiednio działają, a w handlu samochodami pobiera się od nas, klientów, więcej pieniędzy. Mam tę skrzynię biegów w moim nowym Scenicu, więc mały przebieg i jeszcze żadnych problemów, jednak chciałbym poznać interwał wymiany oleju w skrzyni biegów. Mam nadzieję, że to pomoże.
 
#22 ·
Jestem teraz na emeryturze, ale pracowałem w elektronicznie sterowanej branży mechanicznej i wiele sporadycznych usterek, które powtarzały się okresowo, często wynikało ze złego złącza, ponieważ z czasem piny utleniają się i powodują słabe połączenie. Często samo usunięcie i ponowne włożenie złącza czyściło zaciski i usuwało usterkę, a jeśli nie, czyszczenie preparatem do czyszczenia styków załatwiało sprawę. Problem
Które złącza należy sprawdzić? Jaka jest twoja sugestia?
 
#24 ·
Cześć, ja również mam Grand Scenic z 2011 roku. Oprócz regularnych "cech", z którymi musimy nauczyć się żyć, mam również dodatkową dziwną sytuację na 2. biegu. W ruchu drogowym, przechodząc z 1. na 2. bieg lub redukując z 3. biegu, samochód trzęsie się przez kilka sekund, jakby wybrał wyższy bieg dla danej prędkości. Elektronika skrzyni biegów została już podobno zaktualizowana przez Renault najnowszym dostępnym oprogramowaniem, ale problem pozostaje. Z tego, co tu przeczytałem, może to być również uszkodzone złącze elektryczne lub siłownik. Czy ktoś miał podobne doświadczenia z tą skrzynią biegów?
 
#25 ·
Wydaje się to być dziwactwem tego konkretnego pudełka. Stwierdzam, że muszę być stanowczy i zdecydowany w moim, żeby wiedział, co ma robić. Jeśli przyspieszam, wie, że ma zmienić bieg na wyższy, jeśli hamuję, wie, że ma zmienić bieg na niższy. Podczas kręcenia się lub powolnego zjeżdżania ze zbocza może się pomylić, zaczynając zmieniać bieg na niższy, a następnie zmieniając zdanie, co powoduje szarpnięcie. Problem polega na tym, że jeśli jesteś na drugim biegu, a samochód zmienia bieg na pierwszy, to niemożliwe jest przejście na trzeci bieg bez powrotu przez drugi bieg. Uważam, że nie lubi pod górę przez progi zwalniające przy niskiej prędkości.
 
#27 ·
Cześć wszystkim. Przepraszam, jeśli niejasno przedstawiam swoje pomysły (angielski nie jest moją mocną stroną), ale chcę, żebyście mi pomogli i doradzili w mojej sytuacji. Mam renault megane, 1.5 dci ze skrzynią biegów edc. Ma 150 tysięcy km. To samochód z drugiej ręki. Mam również ten problem z utratą wstecznego, 2, 4 i 6 biegu. Jeśli zatrzymam silnik po podróży, a następnie chcę go uruchomić, mam ten wątek na desce rozdzielczej "Sprawdź skrzynię biegów" i utratę biegów. Jak zaobserwowałem, mogę uniknąć tego ostrzeżenia, jeśli wcisnę pedał sprzęgła przed włożeniem kluczyka do stacyjki. Jeśli zrobię to w odwrotnej kolejności (włożę kluczyk, a następnie wcisnę pedał sprzęgła), wtedy mam to ostrzeżenie i utratę biegów. Jeśli uruchomię silnik (bez wciskania pedału sprzęgła) i mam ten problem, zmieniam biegi, zatrzymuję silnik, wyjmuję kluczyk, a następnie wciskam pedał sprzęgła, wkładam kluczyk i pisze "Ok". Niestety w komputerze nie zarejestrowano żadnych logów. W serwisie Renault powiedziano mi, że prawdopodobnie to komputer. Jakie są wasze sugestie? Gdzie powinienem szukać?
 
#28 ·
Mam prawie ten sam problem. Mam Renault Megane 2013, 1.5 dci z edc. Jestem drugim właścicielem. Samochód ma 153 tysiące km. Jeśli po podróży uruchomię samochód w następujący sposób (włóż kluczyk i uruchom silnik), na desce rozdzielczej pojawia się napis „Sprawdź skrzynię biegów”, a następnie tracę wsteczny, 2, 4 i 6 bieg. Ale jeśli uruchomię silnik w ten sposób (najpierw wciśnij pedał sprzęgła, a dopiero potem włóż kluczyk), to wszystko jest „Ok”. Jeśli czasami zapomnę najpierw wcisnąć sprzęgło i mam ten komunikat „Sprawdź skrzynię biegów”, przełączam z P na D, a następnie zatrzymuję silnik, wyjmuję kluczyk ze stacyjki. Potem wciskam sprzęgło, wkładam kluczyk i znowu wszystko jest „Ok”. W serwisie Renault powiedzieli, że w pamięci nie ma żadnych logów. Próbowali coś tam poprzestawiać, ale to nie zadziałało (nie potrafię powiedzieć, co dokładnie zrobili). Sugerują, żebym wymienił edc ecu (komputer). Czy możesz mi doradzić, gdzie szukać?
 
#29 ·
Mam prawie ten sam problem. Mam Renault Megane 2013, 1.5 dci z edc. Jestem drugim właścicielem. Samochód ma 153 tys. km.

Jeśli po podróży uruchomię samochód w następujący sposób (włożę kluczyk i uruchomię silnik), na desce rozdzielczej pojawi się napis „Check Gearbox”, a następnie zostaną utracone biegi wsteczny, 2, 4 i 6. Ale jeśli uruchomię silnik w ten sposób (najpierw nacisnę pedał sprzęgła, a dopiero potem włożę kluczyk), to wszystko jest „Ok”. Jeśli czasami zapomnę najpierw wcisnąć sprzęgło i mam ten komunikat „Check Gearbox”, przełączam z P na D, a następnie zatrzymuję silnik, wyjmuję kluczyk ze stacyjki. Po tym wciskam sprzęgło, wkładam kluczyk i znowu wszystko jest „Ok”. W serwisie Renault powiedzieli, że w pamięci nie ma żadnych logów. Próbowali tam coś przełączyć, ale to nie zadziałało (nie potrafię powiedzieć, co dokładnie zrobili). Sugerują, żebym wymienił edc ecu (komputer). Czy możesz mi doradzić, gdzie szukać?

Na początek, kolego, EDC nie ma sprzęgła, czy odnosisz się do pedału hamulca?
Jeśli zauważasz, że samochód robi dziwne rzeczy, jeśli jest wciśnięty, możesz sprawdzić wyłącznik blokady na pedale hamulca, który mówi pojazdowi, kiedy ma się uruchomić, a także kiedy ma redukować podczas hamowania.
Upewnij się również, że akumulator jest dobrej jakości i dobrze naładowany. Bez w pełni naładowanego akumulatora samochody te są podatne na wyświetlanie wielu błędnych błędów na ekranie.
Zawsze uruchamiaj samochód w pozycji parkowania, z nogą mocno na hamulcu, aż silnik się uruchomi, w przeciwnym razie albo powie Ci, żeby wybrać parkowanie, albo wyświetli błąd skrzyni biegów.
 
#30 ·
Dzięki Davegayle za radę. Przepraszam za niewłaściwe użycie niektórych terminów. Ale interesujące jest to, że dzieje się to dopiero po kilku podróżach. Jeśli rano uruchomię silnik, nie ma znaczenia, czy najpierw wcisnę hamulce, czy włożę kluczyk. Spróbuję sprawdzić wszystko, co doradziłeś i napiszę o wyniku. Jeszcze raz dzięki.
 
#31 ·
Cześć.
Pozdrowienia z Litwy! Mam podobny problem z moim Grand Scenic 1.5 dci. Na wyświetlaczu pojawia się komunikat sprawdź skrzynię biegów, a skrzynia biegów gubi biegi 1;3;5... Sześć miesięcy temu ten komunikat pojawiał się tylko raz w miesiącu, teraz dwa razy w tygodniu. Kiedy wyłączę, a następnie włączę samochód, wszystko jest w porządku na jakiś czas. Może ktoś może dodać zdjęcie, gdzie znajduje się kabel połączeniowy skrzyni biegów? Spróbuję go odłączyć i podłączyć ponownie. Może to pomoże.
 
#32 ·
Cześć, jestem w East London. Mam Megane coupe 2010 edc 1.5D. Samochód ma komunikat "sprawdź automatyczną skrzynię biegów". Pojawia się i znika codziennie. Biegi przeskakiwały z 2 na 4 na 6 przy wysokich obrotach. Powiedziano mi przez technika samochodowego, że potrzebuję nowego sprzęgła. Kosztowało mnie ponad 1000 funtów za podwójne sprzęgło. Zostało zamontowane, ale teraz wymaga zaprogramowania. Technik samochodowy, a nawet Renault, nie byli w stanie go zaprogramować, ponieważ się nie kończy. Poradzili wymianę rozrusznika i modułu sterowania akumulatorem. Garaż ma samochód od listopada. Teraz chcą, żebym przyszedł po samochód i zabrał go gdzie indziej i oczekują zapłaty. Jakieś pomysły na możliwe usterki? Czytałem fora i widziałem problemy związane z elektrozaworami, a ecu może również wymagać przeprogramowania. Wszelka pomoc bardzo mile widziana, ponieważ gromadzę rachunki bez radości.