Renault Kangoo Van 1.9d 865d 2002
85000 mil
F8Q
Cześć wszystkim, to mój pierwszy post i mam nadzieję, że ktoś mi pomoże, ponieważ mam poważny problem z silnikiem. Pozwólcie, że przedstawię wam dotychczasowe informacje. Ogólnie rzecz biorąc, miałem bardzo mało problemów z vanem, ale około 12 miesięcy temu pękł pasek rozrządu, uszkadzając jednocześnie głowicę cylindrów. Zatem zamontowałem nową głowicę cylindrów, uszczelkę i pompę wody. W tym czasie zauważyłem również, że od czasu do czasu, podczas uruchamiania na zimno, silnik pracował nierówno przez kilka sekund, a następnie sam się korygował i pracował płynnie, tak jak zawsze. Ale z czasem było coraz gorzej. Podejrzewałem, że może to być EGR, więc zdjąłem go z silnika, dobrze wyczyściłem, podłączyłem z powrotem, przetestowałem, zwiększając obroty silnika, wydawało się, że porusza się w górę i w dół, więc wyglądało to dla mnie dobrze. Ale z czasem było coraz gorzej, więc odłączyłem wtyczkę EGR, problem rozwiązany, ale mpg nie tak dobry.
Problem 2. Dwa miesiące temu woda powoli przelewała się ze zbiornika wyrównawczego. Powiedziano mi, że to uszkodzona uszczelka głowicy. Uszczelka usunięta, uszkodzenie uszczelki na cylindrze pierwszym. brak uszkodzeń ani wypaczeń głowicy cylindrów. Zamontowano nową uszczelkę głowicy ... znowu w drodze. Trzy tygodnie temu woda powoli przelewała się ze zbiornika wyrównawczego. Podejrzewano ponownie uszkodzoną uszczelkę głowicy. Sprawdzono zimną chłodnicę, wentylator nie włącza się, gdy powinien. Rura prowadząca od termostatu do chłodnicy zimna. Podejrzewano być może gdzieś blokadę powietrzną. Spuszczono płyn chłodzący z układu. Napełniono wodą, odpowietrzono układ, również wciśnięto wszystkie rury, aby usunąć powietrze. Sprawdzono termostat, który wydawał się być w porządku, ale i tak go wymieniono, zamontowano również nową pokrywę zbiornika wyrównawczego. Zauważyłem, że do napełnienia potrzeba tylko 5,7 litra wody, podczas gdy instrukcja mówi, że dla tego typu silnika potrzeba 6,3 litra wody!! Co jest prawdą. Po kilku dniach jazdy problem się pogarsza. Na tym etapie ogrzewanie wnętrza działa dobrze. Więc ponownie spuszczono płyn chłodzący, sprawdzając, czy nie ma żadnych blokad ani blokad powietrznych, wtłoczono wodę i powietrze przez układ, wydawało się, że wszystko jest w porządku. Sprawdzono również chłodnicę, wlewając wodę do górnego węża i obserwując, jak wylewa się z dołu, wydawało się, że jest w porządku. Teraz mam do czynienia z przegrzewającym się silnikiem. Wskaźnik temperatury wody w strefie niebezpiecznej, zapala się czerwone światło, ogrzewanie wnętrza jest teraz zimne. Duże pęcherzyki powietrza wydobywają się ze zbiornika wyrównawczego, gdy tylko uruchomię silnik. Muszę teraz dotrzeć do sedna problemu, ponieważ zdarzyło się to już dwa razy i mam tego dość, ponieważ potrzebuję vana do pracy.
Czy przegrzewanie jest powszechnym problemem w tego typu silnikach!!
Czy wadliwy EGR może uniemożliwić włączenie się wentylatora chłodnicy, powodując przegrzanie silnika... czy EGR jest w jakiś sposób połączony poprzez elektrykę lub system zarządzania z wentylatorem!!
Czy wskazówka tkwi w ilości płynu chłodzącego, który ma tylko 5,7 litra! podczas gdy powinno być 6,3 litra.
Czy ktoś może mi pomóc .....Wielkie dzięki.
85000 mil
F8Q
Cześć wszystkim, to mój pierwszy post i mam nadzieję, że ktoś mi pomoże, ponieważ mam poważny problem z silnikiem. Pozwólcie, że przedstawię wam dotychczasowe informacje. Ogólnie rzecz biorąc, miałem bardzo mało problemów z vanem, ale około 12 miesięcy temu pękł pasek rozrządu, uszkadzając jednocześnie głowicę cylindrów. Zatem zamontowałem nową głowicę cylindrów, uszczelkę i pompę wody. W tym czasie zauważyłem również, że od czasu do czasu, podczas uruchamiania na zimno, silnik pracował nierówno przez kilka sekund, a następnie sam się korygował i pracował płynnie, tak jak zawsze. Ale z czasem było coraz gorzej. Podejrzewałem, że może to być EGR, więc zdjąłem go z silnika, dobrze wyczyściłem, podłączyłem z powrotem, przetestowałem, zwiększając obroty silnika, wydawało się, że porusza się w górę i w dół, więc wyglądało to dla mnie dobrze. Ale z czasem było coraz gorzej, więc odłączyłem wtyczkę EGR, problem rozwiązany, ale mpg nie tak dobry.
Problem 2. Dwa miesiące temu woda powoli przelewała się ze zbiornika wyrównawczego. Powiedziano mi, że to uszkodzona uszczelka głowicy. Uszczelka usunięta, uszkodzenie uszczelki na cylindrze pierwszym. brak uszkodzeń ani wypaczeń głowicy cylindrów. Zamontowano nową uszczelkę głowicy ... znowu w drodze. Trzy tygodnie temu woda powoli przelewała się ze zbiornika wyrównawczego. Podejrzewano ponownie uszkodzoną uszczelkę głowicy. Sprawdzono zimną chłodnicę, wentylator nie włącza się, gdy powinien. Rura prowadząca od termostatu do chłodnicy zimna. Podejrzewano być może gdzieś blokadę powietrzną. Spuszczono płyn chłodzący z układu. Napełniono wodą, odpowietrzono układ, również wciśnięto wszystkie rury, aby usunąć powietrze. Sprawdzono termostat, który wydawał się być w porządku, ale i tak go wymieniono, zamontowano również nową pokrywę zbiornika wyrównawczego. Zauważyłem, że do napełnienia potrzeba tylko 5,7 litra wody, podczas gdy instrukcja mówi, że dla tego typu silnika potrzeba 6,3 litra wody!! Co jest prawdą. Po kilku dniach jazdy problem się pogarsza. Na tym etapie ogrzewanie wnętrza działa dobrze. Więc ponownie spuszczono płyn chłodzący, sprawdzając, czy nie ma żadnych blokad ani blokad powietrznych, wtłoczono wodę i powietrze przez układ, wydawało się, że wszystko jest w porządku. Sprawdzono również chłodnicę, wlewając wodę do górnego węża i obserwując, jak wylewa się z dołu, wydawało się, że jest w porządku. Teraz mam do czynienia z przegrzewającym się silnikiem. Wskaźnik temperatury wody w strefie niebezpiecznej, zapala się czerwone światło, ogrzewanie wnętrza jest teraz zimne. Duże pęcherzyki powietrza wydobywają się ze zbiornika wyrównawczego, gdy tylko uruchomię silnik. Muszę teraz dotrzeć do sedna problemu, ponieważ zdarzyło się to już dwa razy i mam tego dość, ponieważ potrzebuję vana do pracy.
Czy przegrzewanie jest powszechnym problemem w tego typu silnikach!!
Czy wadliwy EGR może uniemożliwić włączenie się wentylatora chłodnicy, powodując przegrzanie silnika... czy EGR jest w jakiś sposób połączony poprzez elektrykę lub system zarządzania z wentylatorem!!
Czy wskazówka tkwi w ilości płynu chłodzącego, który ma tylko 5,7 litra! podczas gdy powinno być 6,3 litra.
Czy ktoś może mi pomóc .....Wielkie dzięki.