Independent Renault Forums banner

Kangoo van - przegrzewanie/EGR

9.6K views 5 replies 2 participants last post by  eds40  
#1 ·
Renault Kangoo Van 1.9d 865d 2002
85000 mil
F8Q
Cześć wszystkim, to mój pierwszy post i mam nadzieję, że ktoś mi pomoże, ponieważ mam poważny problem z silnikiem. Pozwólcie, że przedstawię wam dotychczasowe informacje. Ogólnie rzecz biorąc, miałem bardzo mało problemów z vanem, ale około 12 miesięcy temu pękł pasek rozrządu, uszkadzając jednocześnie głowicę cylindrów. Zatem zamontowałem nową głowicę cylindrów, uszczelkę i pompę wody. W tym czasie zauważyłem również, że od czasu do czasu, podczas uruchamiania na zimno, silnik pracował nierówno przez kilka sekund, a następnie sam się korygował i pracował płynnie, tak jak zawsze. Ale z czasem było coraz gorzej. Podejrzewałem, że może to być EGR, więc zdjąłem go z silnika, dobrze wyczyściłem, podłączyłem z powrotem, przetestowałem, zwiększając obroty silnika, wydawało się, że porusza się w górę i w dół, więc wyglądało to dla mnie dobrze. Ale z czasem było coraz gorzej, więc odłączyłem wtyczkę EGR, problem rozwiązany, ale mpg nie tak dobry.
Problem 2. Dwa miesiące temu woda powoli przelewała się ze zbiornika wyrównawczego. Powiedziano mi, że to uszkodzona uszczelka głowicy. Uszczelka usunięta, uszkodzenie uszczelki na cylindrze pierwszym. brak uszkodzeń ani wypaczeń głowicy cylindrów. Zamontowano nową uszczelkę głowicy ... znowu w drodze. Trzy tygodnie temu woda powoli przelewała się ze zbiornika wyrównawczego. Podejrzewano ponownie uszkodzoną uszczelkę głowicy. Sprawdzono zimną chłodnicę, wentylator nie włącza się, gdy powinien. Rura prowadząca od termostatu do chłodnicy zimna. Podejrzewano być może gdzieś blokadę powietrzną. Spuszczono płyn chłodzący z układu. Napełniono wodą, odpowietrzono układ, również wciśnięto wszystkie rury, aby usunąć powietrze. Sprawdzono termostat, który wydawał się być w porządku, ale i tak go wymieniono, zamontowano również nową pokrywę zbiornika wyrównawczego. Zauważyłem, że do napełnienia potrzeba tylko 5,7 litra wody, podczas gdy instrukcja mówi, że dla tego typu silnika potrzeba 6,3 litra wody!! Co jest prawdą. Po kilku dniach jazdy problem się pogarsza. Na tym etapie ogrzewanie wnętrza działa dobrze. Więc ponownie spuszczono płyn chłodzący, sprawdzając, czy nie ma żadnych blokad ani blokad powietrznych, wtłoczono wodę i powietrze przez układ, wydawało się, że wszystko jest w porządku. Sprawdzono również chłodnicę, wlewając wodę do górnego węża i obserwując, jak wylewa się z dołu, wydawało się, że jest w porządku. Teraz mam do czynienia z przegrzewającym się silnikiem. Wskaźnik temperatury wody w strefie niebezpiecznej, zapala się czerwone światło, ogrzewanie wnętrza jest teraz zimne. Duże pęcherzyki powietrza wydobywają się ze zbiornika wyrównawczego, gdy tylko uruchomię silnik. Muszę teraz dotrzeć do sedna problemu, ponieważ zdarzyło się to już dwa razy i mam tego dość, ponieważ potrzebuję vana do pracy.
Czy przegrzewanie jest powszechnym problemem w tego typu silnikach!!
Czy wadliwy EGR może uniemożliwić włączenie się wentylatora chłodnicy, powodując przegrzanie silnika... czy EGR jest w jakiś sposób połączony poprzez elektrykę lub system zarządzania z wentylatorem!!
Czy wskazówka tkwi w ilości płynu chłodzącego, który ma tylko 5,7 litra! podczas gdy powinno być 6,3 litra.
Czy ktoś może mi pomóc .....Wielkie dzięki.
 
 
#3 ·
Wielkie dzięki dla madnoel10 za szybką odpowiedź... Niestety mam dwa problemy z furgonetką, nieregularne obroty biegu jałowego podczas uruchamiania, co podejrzewam, że ma coś wspólnego z EGR, który po odłączeniu działa dobrze, ale spalanie jest niskie, oraz problem z przegrzewaniem. Na tym etapie wiem, że to uszkodzona uszczelka głowicy, chcę wiedzieć dlaczego... Moim zdaniem woda nie krąży, więc może to być blokada lub zapowietrzenie. Założyłem już nową pompę wody i termostat. Pamiętam, że napełniłem układ chłodzenia wodą przez zbiornik wyrównawczy, ale tylko do maksymalnego poziomu, a nie do krawędzi butelki, jak mówi instrukcja na płycie CD!! Czy myślisz, że to właśnie tutaj powietrze dostaje się w pierwszej kolejności!!.. Zmostkowałem wentylator, działa dobrze. Spróbuję z pomysłem z termostatem, ale co mi to powie! Będę musiał oddać furgonetkę do testu ciśnieniowego i zapachowego. Na tym etapie nie ma śladu oleju w układzie chłodzenia. Planuję wkrótce zdjąć głowicę cylindrów.
 
#4 ·
Do madnoel10.....Pomyślałem, że zaktualizuję Cię na razie w kwestii mojego problemu z przegrzewaniem się. Dołożyłem wszelkich starań, aby zamontować nową uszczelkę głowicy cylindrów. Nie jestem ekspertem, ale stara uszczelka wydaje się być w porządku, jednak zamontuję nową. Po dokładnych oględzinach głowicy cylindrów wydaje się być ona pozioma. Widziałem trochę światła przechodzącego przez powierzchnię bloku silnika, ale bardzo niewiele. W każdym razie wszystko skręcone z powrotem, napełnione płynem chłodniczym, uruchomiłem silnik na około 10 minut, poczekałem, aż silnik się nagrzeje, aby otworzył się termostat. Wentylator jeszcze się nie włącza. Wskaźnik temperatury powoli rośnie. Nie mogłem się doczekać, przejechałem się szybko wokół bloku, tylko za rogiem temperatura wzrosła powyżej minimalnego poziomu i dalej, zapaliło się czerwone światło... kurde, znowu. Poziom wody w zbiorniku wyrównawczym do poziomu korka... Więc co o tym myślisz. Więc spróbowałem planu B... usunąłem termostat. Proszę bardzo, brak przegrzewania. Wskaźnik temperatury stacjonarny, temperatura chłodnicy ciepła, ale nie gorąca. Zauważyłem, że podczas pracy silnika, po zdjęciu korka zbiornika wyrównawczego, nie ma ciśnienia, a woda wraca do butelki przez górny wąż!! Nie pamiętam, żebym kiedykolwiek wcześniej to widział. Przynajmniej wiem, że pompa działa. Masz jakieś pomysły, co spróbować dalej?