Independent Renault Forums banner

Laguna -04, 2.0, motorproblemen

3.6K views 5 replies 3 participants last post by  Andersson001  
#1 · (Edited)
Hallo!
Mijn Laguna, 2.0 l, 16 kleppen, benzinemotor klinkt als een diesel en dat al duizenden kilometers lang. Bovendien slaat hij vaak, onregelmatig, af als ik de koppeling intrap en bijvoorbeeld wil stoppen bij een kruispunt. Het toerental daalt ruim onder de stationairsnelheid en slaat af. Soms daalt het snel naar 100-200 tpm maar herstelt zich weer en gaat terug naar de normale stationairsnelheid. Ik heb de bobines vervangen en dat hielp niet.
Iemand een idee wat er mis is met de motor?
Bedankt bij voorbaat
/Hakan

#3 ·
Bedankt voor uw antwoord!
Zou u zeggen dat alle symptomen hetzelfde zijn of is het alleen het dieselgeluid? Ik heb gehoord dat de dephaser (moet hetzelfde zijn als de vanos?) het dieselgeluid veroorzaakt, maar kan het ook de stationaire toerentalproblemen veroorzaken die ik heb beschreven?
/Hakan

#5 ·
Hallo, de symptomen van mijn auto waren: continu dieselachtig gekletter, zeer onregelmatig lopen, vooral als hij koud is, en het risico van afslaan bij kruispunten.
Toen de dephaser eenmaal was vervangen, stabiliseerde alles.

Toen ik mijn auto ter reparatie aan de dealer aanbood, was de monteur verrast dat de motor na een uur rijden nog steeds klapperde - uit die opmerking leid ik af dat de meeste na een tijdje stiller worden, maar tot de reparatie klapperde de mijne continu.