Independent Renault Forums banner

Renault Kadjar start niet *** Opgelost ***

1 reading
24K views 17 replies 6 participants last post by  Daveyboy2310  
#1 ·
Hallo, mijn 2015 Renault Kadjar 1.6dci start niet nadat ik hem een uur eerder op de oprit heb gezet. De contactlichten gaan aan, maar als ik op start druk, doet hij controles, dan niets, hij start niet en doet niets, tenzij ik de deur open en sluit, dan doet hij weer hetzelfde. Nu heeft hij besloten om te starten, maar soms krijg ik een elektrisch defect voor een seconde of twee, dan gaat hij uit. Ideeën zouden zeer gewaardeerd worden.

#4 ·
Voert de Kadjar een pre-startcontrole uit en geeft hij dan een bericht "OK" zoals mijn Scenic vroeger deed? Zijn alle lampjes op het dashboard precies zoals normaal? In neutraal en voeten op de rem EN koppeling (alleen om eventuele defecte microschakelaars uit te sluiten). Controleer de aansluitingen op de accu zoals DD zegt. De accu is pas 5 jaar oud, maar het is misschien de moeite waard om ook daar de spanningen te controleren.

#8 ·
Voor mij wijst alles op een slechte verbinding.
Ofwel de hoofdvoedingskabel van dynamo naar accu (die dezelfde kan zijn als de voeding naar de startmotor)
Of Motoraarde
Of de dikke zekering op de positieve accuaansluiting die faalt (hoewel niet defect)
Of dynamo borstels...hoewel dit niet de gemelde situatie zonder start zou geven.

#9 ·
Voor mij wijst alles op een slechte verbinding.
Ofwel de hoofdkabel van de dynamo naar de accu (die dezelfde kan zijn als de voeding naar de startmotor)
Of Motor Aarde
Of de dikke zekering op de positieve accuaansluiting die faalt (hoewel niet defect)
Of dynamo borstels... hoewel dit niet de gemelde situatie zonder start zou opleveren.

#11 ·
Bedrading gecontroleerd, batterij gecontroleerd, zelfs een andere batterij geprobeerd, kan niets verkeerds zien om naar de dynamo te kijken.
Maar het is een rotklus om er te komen.
Weet je waar de t d c-sensor zich bevindt, want ik had een vergelijkbaar probleem met een Megan, dat de tdc-sensor was, als deze op dezelfde plaats als Megan staat, kan ik hem niet zien.

#15 ·
De fout was een gebroken draad naar de startmotor
Hoi Caveman,

Ik heb precies hetzelfde probleem als jij: elektrische storing die zich tijdens het rijden willekeurig voordoet en verdwijnt, nu constanter dan ooit, de batterij laadt niet op als de fout optreedt, de motor start niet tenzij ik hem start en meer...
Ik wilde bevestigen dat je het hebt opgelost door alleen de draad naar de startmotor te vervangen/repareren en niet iets anders?

Ik hoop echt dat je kunt helpen 🙌

#17 ·
Hoi, mijn 2015 Renault kadjar 1.6dci start niet nadat ik hem een uur eerder op de oprit had gezet
Contactlampjes gaan aan, maar als ik op start druk, doet hij controles, dan niets, start niet, doet niets, tenzij ik de deur open en sluit, dan doet hij weer hetzelfde.
Nu heeft hij besloten te starten, maar soms krijg ik een elektrische storing van een seconde of twee, dan gaat hij uit.
Ideeën zouden zeer op prijs worden gesteld.
Ik had hetzelfde probleem en het was de aardkabel van de dynamo naar de accu
Nieuwe kabel erop en het is opgelost