Hallo,
Een paar maanden geleden begon mijn Trafic te knipperen met 'controleer injectie' en 'controleer emissies'. Ik bracht hem naar de garage die ik gebruik en ze voerden een roetfilterregeneratie uit en de fouten verdwenen. Een paar weken later kwamen de fouten terug. Deze keer zeiden ze dat ze er niet uitkwamen, omdat ze niet geloofden dat er iets mis was met het roetfilter, maar ze hadden een paar fouten - olieverdunding, een met gloeibougies en motormanagement. Ze zeiden dat ik hem naar Renault moest brengen en moest kijken wat zij dachten. Renault vertelde me dat het roetfilter kapot was en vervangen moest worden, evenals de gloeibougies, en dat de olieverdundingsfout te wijten was aan het gebruik van verkeerde olie. Ik ging terug naar mijn garage en ze vervingen de gloeibougies (geen problemen), maar zeiden dat ze niet konden begrijpen hoe het roetfilter vervangen moest worden als het verre van verstopt was. Ze voerden nog een regeneratie uit om het roet naar 0 g te brengen en hoewel hij pas een paar maanden eerder een onderhoudsbeurt had gehad en toen een olieverversing, vervingen ze de olie en het filter opnieuw en slaagden erin de fouten te wissen.
Een paar weken later, op een rit van 40 mijl over de snelweg, kwam de fout 'controleer injectie' terug om 15 minuten later te verdwijnen.... En precies hetzelfde een paar dagen later op een andere langere rit. Een paar dagen later kwam hij definitief terug en ik bracht hem terug naar de garage. De enige foutcode die nu nog overbleef, was de df070 olieverdunding. Ze concludeerden toen dat ze dachten dat het een ECU-fout was. Ze stuurden hem vervolgens naar een bedrijf dat zei dat ze hem zouden repareren, alleen om terug te komen en te zeggen dat ze dat type ECU niet konden repareren. De garage gelooft niet dat ze nog iets kunnen doen en heeft me terugverwezen naar Renault. Waarvan ze me alleen maar zullen vertellen dat ik de olie moet verversen en misschien weer een nieuw roetfilter nodig heb! Ik weet het hier niet meer en weet niet waar ik me met dit probleem heen moet wenden. Ik had op een ander forum gekeken waar stond dat er 2 sensoren op het roetfilter zitten, een ervoor en een erna, om de druk te meten en als ze überhaupt defect zijn, sturen ze valse metingen naar de ECU. Misschien is het dat wel, want ik had de fout een paar keer die kwam en ging.... Ik weet niet of mijn ECU überhaupt gerepareerd kan worden of dat het alleen dat specifieke bedrijf was... Misschien heb ik een nieuwe nodig.... Ik weet het niet!!!! Alle adviezen zouden zeer op prijs worden gesteld, want ik ben hier mijn verstand aan het verliezen!
Bedankt,
Abi
Een paar maanden geleden begon mijn Trafic te knipperen met 'controleer injectie' en 'controleer emissies'. Ik bracht hem naar de garage die ik gebruik en ze voerden een roetfilterregeneratie uit en de fouten verdwenen. Een paar weken later kwamen de fouten terug. Deze keer zeiden ze dat ze er niet uitkwamen, omdat ze niet geloofden dat er iets mis was met het roetfilter, maar ze hadden een paar fouten - olieverdunding, een met gloeibougies en motormanagement. Ze zeiden dat ik hem naar Renault moest brengen en moest kijken wat zij dachten. Renault vertelde me dat het roetfilter kapot was en vervangen moest worden, evenals de gloeibougies, en dat de olieverdundingsfout te wijten was aan het gebruik van verkeerde olie. Ik ging terug naar mijn garage en ze vervingen de gloeibougies (geen problemen), maar zeiden dat ze niet konden begrijpen hoe het roetfilter vervangen moest worden als het verre van verstopt was. Ze voerden nog een regeneratie uit om het roet naar 0 g te brengen en hoewel hij pas een paar maanden eerder een onderhoudsbeurt had gehad en toen een olieverversing, vervingen ze de olie en het filter opnieuw en slaagden erin de fouten te wissen.
Een paar weken later, op een rit van 40 mijl over de snelweg, kwam de fout 'controleer injectie' terug om 15 minuten later te verdwijnen.... En precies hetzelfde een paar dagen later op een andere langere rit. Een paar dagen later kwam hij definitief terug en ik bracht hem terug naar de garage. De enige foutcode die nu nog overbleef, was de df070 olieverdunding. Ze concludeerden toen dat ze dachten dat het een ECU-fout was. Ze stuurden hem vervolgens naar een bedrijf dat zei dat ze hem zouden repareren, alleen om terug te komen en te zeggen dat ze dat type ECU niet konden repareren. De garage gelooft niet dat ze nog iets kunnen doen en heeft me terugverwezen naar Renault. Waarvan ze me alleen maar zullen vertellen dat ik de olie moet verversen en misschien weer een nieuw roetfilter nodig heb! Ik weet het hier niet meer en weet niet waar ik me met dit probleem heen moet wenden. Ik had op een ander forum gekeken waar stond dat er 2 sensoren op het roetfilter zitten, een ervoor en een erna, om de druk te meten en als ze überhaupt defect zijn, sturen ze valse metingen naar de ECU. Misschien is het dat wel, want ik had de fout een paar keer die kwam en ging.... Ik weet niet of mijn ECU überhaupt gerepareerd kan worden of dat het alleen dat specifieke bedrijf was... Misschien heb ik een nieuwe nodig.... Ik weet het niet!!!! Alle adviezen zouden zeer op prijs worden gesteld, want ik ben hier mijn verstand aan het verliezen!
Bedankt,
Abi